Tłoki z s54 do s50

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Tłoki z s54 do s50

Post autor: Lato » czw sty 19, 2012 18:42

Witajcie,
ma ktoś może doświadczenie we wkładaniu tłoków z s54 do s50b32? Oprócz średnicy, którą uda się w s50 uzyskać pozostałe parametry są identyczne. No jeszcze wycięcia na zawory w s54 są większe co daje mi pewnego rodzaju margines błędu.
Wyczytałem w jednym z tematów że nie da się wykorzystać tych tłoków do s50b30 ze względu na większe wycięcia. No ale w czym to przeszkadza: stopień sprężania będzie min, niższy. Temat tyczy się i tak tłoków doprężających 12,5:1 więc jak zejdzie do 12,3:1 to przetrwam hehe. Tylko pytanie czy ten element na środku tłoka w s54 nie idzie troszkę wyżej bo jakby tk stunkął w głowicę to byłoby bardzo lipnie :/
No i jeszcze słyszałem że jest min problem z natryskiem oleju na denko tłoka ale to jest chwila moment i jest dobrze
Bardzo proszę o info osób obeznanych lub o porównanie posiadaczy bloków i tłoków jak sprawa wygląda. Szkoda wywalić kasę na kuciznę a potem wystawiać na allegro bo nie pasuje :/
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Tłoki z s54 do s50

Post autor: ww296 » ndz sty 22, 2012 00:04

myślę , żę nikt rozsądny nie ma takich doświadczeń, to bezsens rozwierać tuleje - jeśli juz to rozwiercić blok i wstawić tuleje od M3 E46 ale to rozwiązanie pewnie porównywalnie cenowo z ori tłokami, wiec nieopłacalne - lepiej - taniej wstawić tanią "kuciznę" ;) i rozwiercic seryjne ale już owalne tuleje - jednak myślę ze oszczędności na s50 się szybko zemszczą... Zresztą wystarczy poczytać wrażenia użytkowników z taniej "kucizny"...
ciągle szybciej...

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Tłoki z s54 do s50

Post autor: Lato » ndz sty 22, 2012 11:40

Wwek, czytałeś swojego posta po jego spłodzeniu?? rozwiercać to bezsens.... lepiej rozwiercić... hehe
Tutaj nie chodziło o oszczędności a o inne kwestie, raczej techniczne.
A dla tych co by chcieli takie rzeczy robić to już napiszę, że tłok wejdzie i będzie cacy ale problem pojawia się ze stopniem sprężania bo jest on niższy niż uzyskany na tym samym tłoku w s54 - kwestia wysokości uszczelki, wycięć w tłoku i pojemności głowicy. Dodatkowo może, tutaj zależy do budowy tłoka, pojawić się kłopot z natryskiem oleju na denko. Ten kłopot rozwiązuje się od ręki ale jednak jest :)
Temat do zamknięcia.
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Tłoki z s54 do s50

Post autor: ww296 » pn sty 23, 2012 00:20

rzeczywiście, nie przeczytałem - oczywiście chodziło mi o to że lepiej wstawić dedykowany tłok tyle że nad wymiar i rozwiercić tuleję tylko o tylę ile wymaga tego jej doprowadzanie do właściwego kształtu i odpowiedniej gładzi - czyli porostu uczciwy remont a nie pseudo tuning.
ciągle szybciej...

ODPOWIEDZ