zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » sob lis 12, 2011 18:17

Cym sie rozni zwrotnica przednia z 3.0 od 3.2 ??
Czy do M3 3.2 moge wsadzic zwrotnice z 3.0 i na odwrot ?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: rypik » sob lis 12, 2011 22:26

Geometrią przedniego zawieszenia ? Musisz sobie odpowiedzieć, czy lepsza dla Ciebie jest geometria 3.0 czy 3.2 i zastosować odpowiednie zwrotnice, wahacze, mocowanie górne.

Awatar użytkownika
Żołnierz
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 11:25
Lokalizacja: Śląsk

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: Żołnierz » sob lis 12, 2011 22:28

Pisałem to już w którymś temacie. W m3 e36 masz zmieniony k. w. s. z. względem zwykłych e36. W 3.0 mocowanie sworznia wahacza jest cofnięte do tyłu. W 3.2 natomiast k. w. s. z. zmieniony jest przez nieco inną budowę wahacza na końcu.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: rypik » sob lis 12, 2011 22:30

Oba rozwiazania mają zalety i wady zależy czy chcemy jeździć po zakrętach czy po prostej.

Awatar użytkownika
Żołnierz
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 11:25
Lokalizacja: Śląsk

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: Żołnierz » sob lis 12, 2011 22:32

Zapomniałem dodać, że jak najbardziej możesz stosować zwrotnice zamiennie, ale tak jak mówi Rypik - zmieni się prowadzenie samochodu, no i koło może się cofnąć lub iść do przodu w budzie.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: ww296 » ndz lis 13, 2011 02:28

Żołnierz pisze:Zapomniałem dodać, że jak najbardziej możesz stosować zwrotnice zamiennie, ale tak jak mówi Rypik - zmieni się prowadzenie samochodu, no i koło może się cofnąć lub iść do przodu w budzie.
Zamiennie czyli parami obie strony jednocześnie w komplecie z wahaczami oczywiście.
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » ndz lis 13, 2011 17:28

Chodzilo mi o to czy sama zwrotnica 3.0 a 3.2 sie rozni, to ze wahacz jest inny i mocowanie gorne , tuleja , to jest wiem. Pytanie jest czy rozni sie sama zwrotnica i czy np moge polaczyc zwrotnice z 3.0 z wahaczami z 3.2 i jaki to bedzie mialo wplyw na geometrie i prowadzenie.
Po prostu mam zwrotnice z 3.0 , gorne mocowania z 3.0 , tylna tuleja regulowana wykrecanym uniballem i mam dwa ladne wahacze z 3.2. Pytanie czy jest to sens laczyc czy lepiej dokupic wahacze z 3.0.
Auto bedzie jezdzilo tylko po torze.

Awatar użytkownika
Żołnierz
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 11, 2011 11:25
Lokalizacja: Śląsk

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: Żołnierz » pn lis 14, 2011 23:57

Jak połączysz zwrotnice z 3.0 z wahaczami z 3.2 to będzie się szybciej i łatwiej odkręcała kierownica. Nie wiem jak to jest w innych dyscyplinach, ale jeśli chodzi o drift to będziesz zadowolony :smile:

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: zwrotnice przod 3.2 a 3.0 roznice

Post autor: Pawel_M3GT » wt lis 15, 2011 00:49

Żołnierz pisze:Jak połączysz zwrotnice z 3.0 z wahaczami z 3.2 to będzie się szybciej i łatwiej odkręcała kierownica. Nie wiem jak to jest w innych dyscyplinach, ale jeśli chodzi o drift to będziesz zadowolony :smile:
Absolutnie zaden drift. Auto do szybkiej jazdy

ODPOWIEDZ