Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » ndz paź 28, 2007 11:05

Witam.
Wydmuchałem uszczelkę pod głowicą w moim S50B30. Chciałbym się Was zapytać, czy jesteście zainteresowany DIY z wymiany? Wczoraj zdjąłem głowicę i obecnie odpoczywa na moim łóżku. Ja śpię na sofie :twisted:. Robię masę zdjęć, mógłbym w wolnej chwili opisać cały proces.

Obrazek

Pozdrawiam,
Maleckis.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: Marcin_Os » ndz paź 28, 2007 11:25

Opisuj wszyściutko.

Dlaczego ją wydmuchałeś?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » ndz paź 28, 2007 12:03

Jest stara, ma już 14 lat. Ponadto mam podejrzenia, że ktoś przykręcił ją 2 razy. A przede wszystkim, miała okazję doświadczyć 10 psi przy zbyt ubogim AFR (12.5:1) podczas ustawiania wastegate. Ostatecznie poddała się przy 0.4bar na 4. biegu na WOT. Wszystkie tłoki oprócz pierwszego, na którym widać delikatne oznaki przedmuchów, są w bardzo dobrym stanie. Nawet widać napis „S50B30, 10.8”.

Dolna część głowicy S50B30:
Obrazek
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: ///M3 » ndz paź 28, 2007 12:36

Rzucę tak troszkę OT, że mam taką głowicę kompletną (ale z pokrzywionymi zaworami wydechowymi) do sprzedania.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: Dino444 » ndz paź 28, 2007 12:54

Witam kilku uzytkownikow forum juz mnie pewnie kojazy. Jako ze na dniach mam zamiar kupic moje pierwsze M3 mam pytanie odnosnie kilku terminow ktore pojawily sie w tym temacie byc moze przyda mi sie to kiedys a kompletnie nie mam pojecia co to oznacza.
maleckis pisze:czy jesteście zainteresowany DIY z wymiany?
,
maleckis pisze:miała okazję doświadczyć 10 psi przy zbyt ubogim AFR (12.5:1) podczas ustawiania wastegate. Ostatecznie poddała się przy 0.4bar na 4. biegu na WOT. Wszystkie tłoki oprócz pierwszego, na którym widać delikatne oznaki przedmuchów, są w bardzo dobrym stanie. Nawet widać napis „S50B30, 10.8”.
,
a wiec mam taka skromna prosbe o wytlumaczenie mi co oznaczaja te wszystkie skroty i z czym to sie je . Z gory dziekuje i pozdrawiam.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: Marcin_Os » ndz paź 28, 2007 13:12

DIY - do it yourself
AFR - air fuel ratio
WOT- width open throtle
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » wt paź 30, 2007 21:31

Coś mało zainteresowanych :wink:...
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: Marcin_Os » wt paź 30, 2007 22:55

E36 to już prawie nikt nie jeździ :cry:
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » śr paź 31, 2007 01:15

Ja jezdze i nie zamierzam przestac:)

Jestem bardzo zainteresowany bo rowniez planuje maly remont na zime.

O ile dobrze wiem to s50b32 ma kuty wal i korby, wiec doloze odprezajace kute tloki, odprezajaca uszczelka pod glowice i jednego bara mozna dmuchnac.

Silnik ma 160 000 wiec pewnie jeszcze panewki do wymiany, w glowicy cos stuka albo vanos albo lancuch.

Myslicie ze po malym remoncie glowica wytrzyma 1 bara (moze 500km z niego bedzie)
A co z vanosem ktos w polsce juz stroil go z turbo?

Maleckis ty zostawiasz vanosa?
Kto w poznaniu by to zrobil?
Myslicie ze wogole warto sie za to zabierac?
PeAcE, LovE and ///M

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » śr paź 31, 2007 20:32

macpis pisze:Myslicie ze wogole warto sie za to zabierac?
Jeżeli zgromadzisz odpowiednią wiedzę, zabierzesz się za instalację z pasją i zrobisz to samemu przy pomocy osób, które podejdą do Twojego projektu równie emocjonalnie jak Ty, to warto. Jeżeli chcesz oddać swój samochód do jakiejś firmy z Polski, to sobie odpuść. Uturbienie M3 to jedna z najtrudniejszych i najbardziej wymagających modyfikacji, jaką możesz sobie wyobrazić. Owa firma albo spapra Ci robotę i ostatecznie wysadzi silnik albo uturbienie będzie trwało latami. Jak wejdziesz w temat głębiej lub rzeczywiście zabierzesz się do roboty, to będziesz wiedział, o czym mówię.
macpis pisze:O ile dobrze wiem to s50b32 ma kuty wal i korby, wiec doloze odprezajace kute tloki, odprezajaca uszczelka pod glowice i jednego bara mozna dmuchnac.

Silnik ma 160 000 wiec pewnie jeszcze panewki do wymiany, w glowicy cos stuka albo vanos albo lancuch.

Myslicie ze po malym remoncie glowica wytrzyma 1 bara (moze 500km z niego bedzie)
To już nie będzie mały remont :lol:. Odnośnie głowicy, to według mnie jest ona ostatnią rzeczą, którą powinieneś poprawiać. Wystarczy, jak doprowadziłbyś ją do bardzo dobrego stanu (splanowanie, wypolerowanie kanałów, gniazd zaworowych, zaworów, regulacja zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych).
macpis pisze:Maleckis ty zostawiasz vanosa?
Czy ja zostawię Vanosa? Ja go zostawiłem. Co prawda, teraz leży na podłodze w moim gabinecie i czeka na nowe o-ringi.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » pt lis 02, 2007 00:34

Jesli o samo turbo chodzi to mysle ze jestem w stanie to zrobic sam. Jak na razie to jestem napalony na ten kit:
http://activeautowerke.com/supercharger ... 8/main.php
level1+2
w opisie pisze ze jest dokladna instrukcja ze zdjeciami, czyli klocki lego :-) (chcialbym :-P :-P )

W komplecie jest rowniez soft wiec stroic nie trzeba.

jednak jezeli chodzi o wymiane tlokow i remont silnika to raczej jakas firma jak na razie "kasis" ale jeszcze z nimi nie gadalem czy sie podejmą.

Wiesz cos na ich temat?
Ty montujesz kit, czy sam wszystko dobierasz?
PeAcE, LovE and ///M

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » pt lis 02, 2007 12:05

Oj! Widzę, że cholernie długa droga przed Tobą :lol:.

Kity Active Autowerke są przygotowane dla amerykańskiej wersji E36 M3. Są to kompletnie inne silniki od naszych.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: ///M3 » pt lis 02, 2007 12:35

Nikt w Polsce nie stroił Turbo z Vanosem, a więc maleckis, będziesz pionierem.

*macpis - proponuję najpierw poczytać o silnikach z M3 E36 a potem napalać się na kity z USA. M3 US to M50 nieco zmodyfikowane a M3 Europejskie to S50 - zupełnie inny silnik.

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » pt lis 02, 2007 14:23

Moje M3 Turbo ma za sobą już ponad tysiąc kilometrów. W 100% bezawaryjnie do czasu, kiedy uszczelka pod głowicą została wydmuchana. Z racji jej wieku i stanu prędzej czy później musiało do tego dojść.

Nie jestem pionierem. Ja po prostu ściągnąłem chip do seryjnego ECU ze Szwecji na 0.4bar do S50B30. Na świecie są gotowe chipy dla uturbionych silników z vanosem: M50 i S50. Nie widzę problemu, aby zrobić samemu taką mapę.

Pozdrawiam,
Krzysztof.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: ///M3 » pt lis 02, 2007 15:44

W Polsce pionierem jesteś. Chyba nikt w naszym kraju nie robił turbo + vanos. Wszystkie znane mi projekty "wywalały" vanosa.
Ile miała KM na tym 0,4 bara?

ODPOWIEDZ