Strona 1 z 2

Przepustnice i ich regulacja

: ndz maja 01, 2011 13:38
autor: Lato
Witam,
mam problem z przepustnicami i bardzo proszę o pomoc lub opinie.

Cała historia zaczęła się od zakupu M3 e36 3,2 gdzie pedał gazu pracował dość ciężko i niezbyt płynnie. Pierwsze zabiegi po zakupie auta to oczywiście sprawdzenie dolotu i czyszczenie. Po wyczyszczeniu przepustnic i złożeniu wszystkiego w całość auto utrzymywało obroty ok 1200obr. Skręciłem więc śrubkę (są 3, po jednej na parę przepustnic) blokującą odbicie wałka i obroty spadły do ok 750. Jednak przepustnice wieszają się i szczególnie na ciepłym silniku lekkie obchodzenie sie z gazem powoduje że silnik utrzymuje obroty ok 1200-1600obr. Jak się kopnie w pedał to zaraz schodzą na dół. WIdać, że ktoś coś czarował z zaworami iglicowymi (to te co są od góry na każdej przepustnicy) i sprawdzając ich położenie wyszło, że są ustawione parami ale w innych położeniach (ilość obrotów grzechotki). Czy ktoś może podać jak prawidłowo powinny być ustawione te zawory oraz co może być przyczyną blokowania przepustnic? Jeśli tak, bardzo proszę :)
Dodam, że poprzedni właściciel dbał o auto i często mył silnik (przypuszczam że to mogło spowodować jakieś przytarcie). Co więcej, przepustnice pracują nie najgorzej jak auto nie jest zapalone a jak chodzi to ciężko a wręcz niemożliwe jest powolne dodanie gazu bez szarpnięcia..
Linka od gazu jest nasmarowana ;)

Pzdr.

Re: Przepustnice i ich regulacja

: pn maja 02, 2011 22:22
autor: Lato
Temat załatwiony. Proszę o usunięcie.
Pzdr :)

Re: Przepustnice i ich regulacja

: pn maja 02, 2011 22:25
autor: Venom
Iglice na kazdej przepustnicy sa to tzw bypassy przepustnic. Tamtedy powietrza obiega przepustnice. Reguluje sie to na biegu jalowym, tak aby kazdy cylinder mial ta sama wartosc.

Co do przycinania sie to niewiele powiem, pewnie cos mechanicznego. Tam sa lozyska i moze faktycznie ktorej sie zacina po zabiegach poprzedniego wlasciciela (mycie).

Co do tego ze przesunales zderzak aby obnizyc obroty to nie jestem zbytnio przekonany.

Re: Przepustnice i ich regulacja

: pn maja 02, 2011 22:25
autor: Venom
Napisz co bylo przyczyna i co zrobiles

Re: Przepustnice i ich regulacja

: wt maja 03, 2011 23:01
autor: Lato
Przyczyną były zabrudzenia i zły tok rozumowania. Złe założenia początkowe sprawadziły nas na złą drogę. Przy przepusnicach trzeba pamiętać, że jest silniczek krokowy i niekoniecznie muszą być one zamknięte na maxa :P Dobra regulacja i czyszczenie i temat gotowy :)

Re: Przepustnice i ich regulacja

: pn maja 09, 2011 05:49
autor: mrbeem
Milo wiedziec Piotrek ze rozwiazales swoj problem. A jak tam vanos?? Dalej halasuje?? Wogole napisz co tam sie pozmienialo w twojej M. Z tego co pamietam to miales cos tam kombinowac z zakladaniem klimy i te sprawy. Dawno sie tez nie odzywales na gg.

Re: Przepustnice i ich regulacja

: pn maja 09, 2011 22:40
autor: Lato
Temat w sumie nie o tym ale vanos działa ok. Raczej nie hałasuje, przynajmniej już go nie słyszę :P Pojawił mi się tylko problem temp. oleju po czyszczeniu chłodnicy. Olej ma tak ok 100-110C a chłodnica jest super czysta :/ Jak macie koncepcję co może być nie halo to proszę o info.
Klimatronic śmiga, gwint na aucie, poprawa wnętrza też fajnie wyszła + nagłośnienie. Motorownia zdrowa, audi S3 po wydechu i programie nie jest w stanie dorównać seryjnej becie :D I nie jest w tym odosobnione :twisted:
Na ostatnim BTD w Kielcach całkiem nieźle sobie poradziła w najmocniejszej klasie pomimo tego, że przepustnice w max otwarciu otwierały się tylko na 3/4 hehehe Auto jechało podobnie do 328 i dało radę wygrzebanym M3 :twisted: Jednak nadal jest co doprowadzać do perfekcji;)
GG działa w obie strony ;)

Re: Przepustnice i ich regulacja

: wt maja 10, 2011 15:15
autor: mrbeem
Moja rada - zmien przeplywomierz na nowy. Ja to zrobilem i poprawa nieprawdopodobna. Wkreca sie na obroty jak szalona i jest o wieeeele bardziej elastyczna. Nawet jak sadzisz ze przeplywka ci chodzi dobrze to... nie chodzi tak jak nowa! Moje auto po zmianie po prostu ozylo! Teraz musze uwazac z gazem o wiele bardziej niz przedtem

Re: Przepustnice i ich regulacja

: wt maja 10, 2011 15:33
autor: Lato
Marcin,
jak coś masz niesprawne to nie oznacza że każdy tak ma. Ja nie narzekam na osiągi auta. Tak jak kiedyś wspomniałem zapraszam Cię na porównanie jak będizesz w PL :D
Mam na tyle sprawne elementy że pożyczają je ode mnie aby sprawdzić w innych autach :P
Proszę o pomoc w sprawie temp. oleju, która przy zabrudzonej chłodnicy nie osiągała tak wysokiego poziomu :mad:

Re: Przepustnice i ich regulacja

: wt maja 10, 2011 15:36
autor: mrbeem
Heh... moja stara przeplywka tez kodu nie wyrzucala i niby byla sprawwna, no ale ok. A nie brales pod uwage ze czujnik temp. oleju moze miec przklaamania?

Re: Przepustnice i ich regulacja

: śr maja 11, 2011 10:25
autor: Lato
biore ale przed czyszczeniem temp oleju byla nizsza a powinno byc odwrotnie :/

Re: Przepustnice i ich regulacja

: śr maja 11, 2011 10:51
autor: wania
ja nie wiem jak Wy macie tak niskie temp oleju, ja leje 5w50, wczesniej przez dwa sezony mobila a teraz valvoline i zawsze mam sporo wyzsza niz tu kazdy podaje...

jest troche lepiej po czyszczeniu chlodnicy i zalaniu valvoline 5w50:

przy normalnej jezdzie tak do 4tys obrotow temp oleju mam 90-100'C

gdy piluje to 110'C

jak jade na Vmaxie prosto bez zakretow zeby olej mogl sie przelewac to 120-130'C

przy jezdzie na wprost przy ok 4,5tys obrotow (150-160km/h) temp 110-120'C

na MTD na mobilu mialem ok 110-120'C podejrzewam ze na valvoline bedzie o te 5'C napewno mniej

dadam ze silnik nawet potrafi mi sie NIEDOGRZEWAC jezeli chodzi o temp wody przy jezdzie na wprost ale olej dalej cieplutki... powoli zaczynam podejrzewac cos z czujnikiem oleju, moze jest zawalony syfem i dodatkowo juz zaczyna mocno przeklamywac? tak btw gdzie on wogole sie znajudje? gdzies przy filtrze oleju? ma ktos nr czesci?

Re: Przepustnice i ich regulacja

: śr maja 11, 2011 12:11
autor: patryczken16
wania, w magistrali olejowej,numer 13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30


ostatnio zmienilem go u siebie z oryginalnego jeszcze i zadnej roznicy :) on ma zbyt proste dzialanie by moc mocno przeklamywac......

Odnosnie temp oleju,ma ktos informacje o "termostacie olejowym " istnieje on w koncu czy nie ?

Re: Przepustnice i ich regulacja

: śr maja 11, 2011 12:15
autor: wania
podobno istnieje i miesci sie w czesci nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
w calej tej "obudowie" czy jak to nazwac a cena nowego powala Nr: 11427839858 ; Cena z VAT: 1087.34 zł brajac pod uwage ze wymiana moze nic nie zmienic...

Re: Przepustnice i ich regulacja

: śr maja 11, 2011 12:29
autor: patryczken16
Z tego co patrzylem to w magistrali jest pokrywa na ogromnego imbusa i mysle ze to tam znajduje sie termostat. Na pewno warto to odkrecic przy wymiane oleju i zobaczyc,gdyby ewentualnie tam sie on zjadowal to wyczyscic i zlozyc spowrotem. Ja olej zmienialem 2 tyg temu i zapomnialem sprawdzic to,ale jak nabiore motywacji to zbadam sprawe tego termostatu.

Tutaj widac o czym mowie:

http://forum.motorsport-passion.com/upl ... _thumb.jpg