błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Doman
Posty: 46
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 13:41
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: Doman » pn lis 15, 2010 08:21

witam,
wczoraj auto straciło moc, nie chce wkręcać się na obroty, tak jakby je coś dławiło, zalewało świece itp. chodzi chwile dobrze, wkręca się na obroty i nagle zdławienie, po jakimś czasie znowu wraca do normy na wolnych i przy próbie zwiększania obrotów to samo - jakby chodziła na 2-3 cylindry i tak w kółko.
po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd:

Obrazek
Obrazek


czy ktoś wie czego to dotyczy?
czy to cewki?

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: maleckis » pn lis 15, 2010 20:25

walczymy z podobnym problemem przy s50b32 turbo i na razie nie rozwiazalismy go jeszcze. czy moglbys dla nas cos zrobic? odpal silnik, odepnij tps (czujnik polozenia przepustnicy, nie stresuj się jak silnik zacznie dziwnie pracowac, spokojnie mozesz nim jechac i nic sie nie stanie) i powiedz czy nadal przerywa i czy nadal nie chce sie wkrecac na obroty. z gory dzieki. pozdr.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: Dino444 » pn lis 15, 2010 20:29

Jak na moj chlopski rozum to cewki tylko wyglada na to ze dwie na raz co dziwne. Sprawdz po przewodach czy wszystko podpiete potem przy odpalonym silniku mozesz pojedynczo odpinac kolejno cewki i obserwowac prace silnika. W ten sposob najlatwiej bedzie sprawdzic jesli to cewka(i).
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor

Post autor: rypik » pn lis 15, 2010 20:38

Doman pisze:witam,
wczoraj auto straciło moc, nie chce wkręcać się na obroty, tak jakby je coś dławiło, zalewało świece itp. chodzi chwile dobrze, wkręca się na obroty i nagle zdławienie, po jakimś czasie znowu wraca do normy na wolnych i przy próbie zwiększania obrotów to samo - jakby chodziła na 2-3 cylindry i tak w kółko.
po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd:

Obrazek
Obrazek


czy ktoś wie czego to dotyczy?
czy to cewki?
Może być to niestety zarówno upalony FET w DME (numerek zgodny) bo te ma monitoring stanu wyjścia, może być to tylko cewka+świeca.

Podmień cewki/świece w pierwszej kolejności. Jeżeli będzie się powtarzać, DME do naprawy (w MSS50 można te trany wymienić)

Doman
Posty: 46
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 13:41
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: Doman » pn lis 15, 2010 20:58

rypik pisze:FET w DME
rypik pisze:MSS50
ja nie znaju szto ty gawarisz k mienia :wink:

poproszę bez niezrozumiałych skrótów :)
maleckis pisze:walczymy z podobnym problemem przy s50b32 turbo i na razie nie rozwiazalismy go jeszcze. czy moglbys dla nas cos zrobic? odpal silnik, odepnij tps (czujnik polozenia przepustnicy, nie stresuj się jak silnik zacznie dziwnie pracowac, spokojnie mozesz nim jechac i nic sie nie stanie) i powiedz czy nadal przerywa i czy nadal nie chce sie wkrecac na obroty. z gory dzieki. pozdr.
może jutro będę przy aucie, to zerknę - siedzę na tygodniu w wawie, a auto stoi w radomiu..
możesz mi powiedzieć, który to ten czujnik? najlepiej pokaż na focie, żeby była pewność..

moim zdaniem to nie jest wina 1 czy 2 cewek albo świec.
wiem jak chodzi auto, które nie pali na 1-2 z 6 cylindrów, tym bardziej przy wyższych obrotach powinno być lepiej, a tu wcale nie jest.

to jest tak, jakby auto nagle po prostu przestało jechać i straciło 300 z 321KM.
na luzie, na postoju da rade wkręcić auto nawet do odcinki, na jedynce czasem da się pojechać nawet i do 4-5 tys. pod warunkiem, że zrobi się to na prawdę szybko, drugi bieg - 2200obr i od razu zdławienie, od 3 biegu praktycznie brak możliwości jazdy na równo pracującym silniku.
Oczywiście jakbym na 2 biegu chciał jechać cały czas np. 2 tyś. obr., to i tak po chwili przerwie, wtedy można wysprzęglić, poczekać aż zacznie równo pracować, pojechać te 500obr normalnie, a za chwile znowu wibracje i brak mocy.
nie mam bladego pojęcia co to może być.
mam nadzieję, że wystarczająco jasno opisałem sytuację..

a może czujnik położenia wału? :roll: :roll:

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: rypik » pn lis 15, 2010 21:53

Doman pisze:
rypik pisze:FET w DME
rypik pisze:MSS50
ja nie znaju szto ty gawarisz k mienia :wink:

poproszę bez niezrozumiałych skrótów :)
Mógł się uszkodzić jeden z dwóch tranzystorów odpowiedzialnych za zasilanie cewek. MSS50 to rodzaj sterownika silnika który jest przy S50B32, i akurat w nim ten element można wymienić.

Doman
Posty: 46
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 13:41
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: Doman » sob sty 22, 2011 14:55

maleckis pisze:odpal silnik, odepnij tps (czujnik polozenia przepustnicy, nie stresuj się jak silnik zacznie dziwnie pracowac, spokojnie mozesz nim jechac i nic sie nie stanie) i powiedz czy nadal przerywa i czy nadal nie chce sie wkrecac na obroty.
odpięte, nadal to samo.
rypik pisze:może być to tylko cewka+świeca
świece wymienione, cewki podmienione, przy kolejnych próbach odpalania już nawet na wolnych nie chodziła równo, odpinałem kolejno cewki, gasiłem, odpalałem, w końcu zaczęła chodzić normalnie, ruszyłem, no i dalej to samo.
na wolnych można wkręcić nawet do odcinki, na 1 biegu jedzie do 3 tys, na 2 biegu do 2200.
tak jakby wraz ze zwiększaniem obciążenia przerywała przy coraz niższych obrotach.
luz - spokojne wkręcanie
1bieg - jedzie do 3 tys
2 bieg jedzie do 2200.

zupełnie nie wiem o co chodzi.

edit:
tak sobie jeszcze myślę, czy to nie może być coś z paliwem? im większe obciążenie tyl szybciej brakuje wystarczającej ilości?..

Doman
Posty: 46
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 13:41
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: Doman » czw lut 03, 2011 23:26

komputer wymieniony - problem rozwiązany.

rypik, dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: błąd silnika - s50b32 - "ignition output transistor&

Post autor: Venom » pt lut 04, 2011 18:18

Wiec co byl to upalony tranzystor sterujacy cewka ?

ODPOWIEDZ