Witam,
Jestem świeżo po zmontowaniu wózka ( był czyszczony malowany proszkowo ) jak i przednie zawieszenie , złożone na nowych oponach 225/45 245/40R17 z przodu dystans 10 mm . Tak prezentuje się geometria , kąt pochylenia koła tylnego prawego jest już w maksymalnym położeniu śruby .
Tak myślę wymienić wahacz nr 7 może cos z nim jest nie tak .
Z przodu z katem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nic już się nie da zrobić prawda ?
Ogólnie jest bardzo żle ?
Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2
Re: Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2
Ogolnie nie jest idealnie ale nie ma jakiegos wielkiego dramatu. Mozesz kupic camber plates 3D (czyli z regulacja kwsw, nie wszyatkie to maja) na przod i regulowane wahacze na tyl. W ten sposob nie tylko wyeliminujesz np. uszkodzony wahacz ale masz mozliwosc skorygowania, gdyby odchylenie powstawalo jednak gdzie indziej.
Jak nie chcesz sie w to bawic i nie czujesz, zeby przez to samochod sie dziwnie zachowywal, to olej te roznice z przodu bo odchylenie od normy niby jest ale nie sadze by mialo znaczenie. A z tylu, skoro nie mozesz pochylic prawego kola bardziej, to zmniejsz minimalnie ten kat na lewym. Dalej bedzie poza zakresami ale mniej. Faktycznie dziwne, bo powinienes na serii uzyskac jakies 2.0-2.5.
To co jeszcze mozesz zrobic to pojechac gdzie indziej na geometrie. Mi tez kiedys w M4 nie chcial przod wskoczyc ale czulem, ze srednio ogarniaja temat. Pojechalem gdzie indziej i wskoczylo wszystko w norme.
Jak nie chcesz sie w to bawic i nie czujesz, zeby przez to samochod sie dziwnie zachowywal, to olej te roznice z przodu bo odchylenie od normy niby jest ale nie sadze by mialo znaczenie. A z tylu, skoro nie mozesz pochylic prawego kola bardziej, to zmniejsz minimalnie ten kat na lewym. Dalej bedzie poza zakresami ale mniej. Faktycznie dziwne, bo powinienes na serii uzyskac jakies 2.0-2.5.
To co jeszcze mozesz zrobic to pojechac gdzie indziej na geometrie. Mi tez kiedys w M4 nie chcial przod wskoczyc ale czulem, ze srednio ogarniaja temat. Pojechalem gdzie indziej i wskoczylo wszystko w norme.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2
Według mnie -2.5 nie ma możliwości przy seryjnym wahaczu z tylu , nawet -2 się chyba nie da, mowa tu oczywiście o w miare obniżonym aucie.
Jeśli chcesz zwiększyć kszw to zamontuj w wahaczach tuleje z 3.0
Re: Geometria BMW E36 cabrio m3 3,2
Na bank ustawialem kiedys w e36 na seryjnym zawiasie -2 z tylu. Wiadomo, ze jak schodzisz w dol to automatycznie sie poglebia. Na forach jest niejedna opinia, ktora to potwierdza. Przyklad:Pawel_M3GT pisze: ↑pt mar 11, 2022 03:11Według mnie -2.5 nie ma możliwości przy seryjnym wahaczu z tylu , nawet -2 się chyba nie da, mowa tu oczywiście o w miare obniżonym aucie.
"I use the stock arms in the rear and I can get about 2.5 degrees of negative camber with just the ride height and the bolt adjustment"
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... er-and-toe