Odbudowa M3 3.0 E36

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Oleg » wt gru 28, 2021 10:16

Kao pisze:
pn gru 27, 2021 19:10
Panowie ja jestem lakiernikiem.....
Juras pytasz czy chce rozbierać do srubki? Powiem Ci szczerze ze teraz tak naprawdę w aucie jest tylko konsola wiązka, szyby i zawias także tak rozbieram praktycznie do śrubki, zdzierać całości nie będę bo to auto francuskie, nie ma grama rdzy, nie ma potrzeby zdzierać oryginalnej powłoki antykorozyjnej
I to jest akurat bardzo dobre podejście, kompletnie nie ma sensu drzeć auta do zera i pozbywać się ori zabezpieczenia, jeżeli auto jest bez rudej. Po takich zabiegach szybciej coś wyjdzie niż gdyby było nie ruszane.
Kao pisze:
pn gru 27, 2021 19:10
Oleg powiedz szczerze ile widziałeś na żywo tego koloru? Fakt można znaleźć fotki w necie koloru daytona w super scenerii ale panowie to tylko fotki, przy koloryzowane, teraz aparaty w seryjnych ustawieniach juz z automatu podkręcają foto, laski na zdjęciach też fajne a w realu szalu nie ma.
Mam ten kolor przed sobą na aucie, mam próbniki lakiernicze i na żadnym nie ma efektu wow nawet wbij sobie w Google ten kolor i popatrz na foty zobacz jakie są różnice i gwarantuje Ci ze te najnormalniejsze foto wlasnie oddają jaki naprawdę jest ten kolor.
Nigdy nie liczyłem :lol:
Co najmniej kilkanaście różnych coupe i sedanów e36... w tym jednego właśnie po takich zabiegach jak opisałem w poście powyżej i był to niezapomniany widok do tego stopnia, że swoją chciałem w taki polakierować.
Tak, to prawda zdjęcia z neta najczęściej są po mocnych retuszach i nimi akurat sugerować się nie należy, natomiast w dalszym ciągu będę upierał się, że biały nie ma podejścia do fioletu. End of story.

Gdybym miał e36 całe do lakierowania i wnętrze nie trzymałoby mnie przy jakiejś określonej kolorystyce to na pewno rozważał bym: BRG z M3 GT, Imolę, Estorila, fiolety z palety BMW lat 90-tych.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Juras » wt gru 28, 2021 10:58

Oczywiście, że jak masz pewność, że nic nie było wcześniej kombinowane i nie wychodzi nigdzie rdza to nie warto drzeć do gołej blachy. Ja tej pewności nie miałem, zwłaszcza, że z tyłu coś tam ją żarło choć nie była tam uderzona. Gdzie indziej wiedziałem, że jest szpachla. Całość była jeszcze nim kupiłem słabo pomalowana. Musiałem robić podłogę a jedną z najlepszych metod na zabezpieczenie jest kataforeza, którą jednak trzeba robić na całości. Decyzja o darciu była tutaj prosta. Nie spodziewam się, żeby ją żarło, zwłaszcza po kataforezie i dodatkowej warstwie zabezpieczenia ale to już tylko czas pokaże.

Imola jest totalnie odjechana, zwłaszcza z takim środkiem jak wcześniej wkleiłem. Biały nie ma żadnego doskoku:
https://www.proxibid.com/Collector-Cars ... n/43785188

Kao
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Kao » wt gru 28, 2021 15:28

No tam gdzie szpachla to wiadomo ze trzeba na nowo zrobić ale darcie całego auta jest bez sensu.
Pomyślałem trochę nad tym co mówiliście i może faktycznie zostać we fiolecie z tym że napewno nie będzie to Daytona ale znalazłem 2 konkurentów które prezentują się o niebo lepiej niz daytona. Pokazał bym wam no ale dalej nie mam nigdzie odpowiedzi co z tymi zdjęciami u mnie jest nie ten teges


Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: listek » wt gru 28, 2021 16:58

Ja miałem dakar gelb i dla tego koloru auto trzymałem aż 13 lat, widząc ten kolor wszyscy wiedzieli, że to m3, nawet ci co mnie nie znali.
a propo fotek to załóż sobie np konto na fotosiku i ze strony wklejaj linki do wpisów, a reszta bedzie widzieć fotki
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Kao
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Kao » wt gru 28, 2021 17:21

listek pisze:
wt gru 28, 2021 16:58
Ja miałem dakar gelb i dla tego koloru auto trzymałem aż 13 lat, widząc ten kolor wszyscy wiedzieli, że to m3, nawet ci co mnie nie znali.
a propo fotek to załóż sobie np konto na fotosiku i ze strony wklejaj linki do wpisów, a reszta bedzie widzieć fotki
Też myślałem o żółtym, mało ich jest.

Próbowałem wklejać przez różne hostingi, fotosik również, nawet link z prywatnego konta Google zdjęcia i kicha, nie pokazuje się obrazek.


Kao
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Kao » wt gru 28, 2021 20:18

Juras tak też robię i nie działa, zdjęcia z google działają a swoje już nie no cyrki :P

Kao
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Kao » pt gru 31, 2021 23:22

Moja m jest na dystansie 17mm z takimi oto szpilkami, wydaje mi się ze to malo bezpieczna opcja tym bardziej ze zawsze odkręcają mi się całe szpilki zamiast same nakrętki. Jak myślicie zostać przy tym patencie z tym ze to zrobić porządnie czy przejść na serię czyli śruby?
Załączniki
IMG_20211220_114525_Easy-Resize.com (1).jpg

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Juras » sob sty 01, 2022 00:30

Kao pisze:
pt gru 31, 2021 23:22
Moja m jest na dystansie 17mm z takimi oto szpilkami, wydaje mi się ze to malo bezpieczna opcja tym bardziej ze zawsze odkręcają mi się całe szpilki zamiast same nakrętki. Jak myślicie zostać przy tym patencie z tym ze to zrobić porządnie czy przejść na serię czyli śruby?
Jak dobra szpilka tego typu jest dokręcona właściwym momentem to nic nie ma prawa się odkręcić. Ja olałem te szpilki zostając przy zwykłych śrubach. Nie będę na tyle często zmieniał kół, żeby miało to u mnie sens.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Oleg » wt sty 04, 2022 11:39

Dokładnie tak, jeżeli koło będzie odpowiednio dokręcone to nie musisz się martwić, o to, że CI się poluzują lub odkręcą te szpilki.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Kao
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Kao » śr sty 05, 2022 21:17

ok pomyślę jeszcze nad tym tematem. dziś zakładałem lekkie koło zamachowe, pytanie z jaką siłą je dekręcać? nigdzie info nie mogłem znaleźć dokręciłem na 100 niutonów, śruby na kleju. Wystarczy prawda?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Juras » śr sty 05, 2022 21:39

Kao pisze:
śr sty 05, 2022 21:17
ok pomyślę jeszcze nad tym tematem. dziś zakładałem lekkie koło zamachowe, pytanie z jaką siłą je dekręcać? nigdzie info nie mogłem znaleźć dokręciłem na 100 niutonów, śruby na kleju. Wystarczy prawda?
Nie wiem. Ale nagraj jak sie wkreca :D Tez chcialem ale do turbo niet.

Kao
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Kao » śr sty 05, 2022 22:07

szybko to nie nastąpi :lol:

Kao
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 13, 2020 22:02
Auto: E36 S50

Re: Odbudowa M3 3.0 E36

Post autor: Kao » śr sty 12, 2022 13:30

A jest tu ktoś kto regeneruje vanos? Zrobiłbym to odrazu

ODPOWIEDZ