Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Chris77
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 30, 2020 22:36
Auto: m3 e36

Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Chris77 » ndz maja 31, 2020 08:58

Siemanko mam kilka pytań odnośnie m3 e36:
- Czy warto reanimowac m3ke w sedanie gdyż tak do ogarnięcia podłoga, I ogólnie blacharka plus widać że była powypadkowa bo szpachla jest na dachu, czy raczej odpuścić I raczej nie ma sensu bo nie będzie I tak nigdy miała wartości kolekcjonerskiej?
- Czy istnieje możliwość kupienia podłogi do mki najlepiej nowej?
- Czy drzwi pasują od zwykłej e36 czy jest różnica I muszą być o Mki
- Czym różni się zderzak przod Mpakiet od zderzaka M3 ?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Juras » ndz maja 31, 2020 12:26

1) Daruj sobie. Podłogę do pewnego stopnia zawsze można ogarnąć u jakiegoś dobrego blacharza. Natomiast szpachla na dachu w emce w moich oczach ją dyskwalifikuje. Emka może być po stłuczce ale nie po wypadku, który naruszyłby konstrukcję. Wiadomo, niektóre przypadki da się pewnie sensownie odratować ale kolekcjonersko już słabo.

2) Pierwsze słyszę. Nie sądzę, a nawet jeśli to pewnie koszt przekreśliłby sens.

3) Pasują zwykłe

4) Niczym. M pakietowe miewały szczebelki ale były one wymienne na kratkę, z którą zawsze wychodziły emki.

Chris77
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 30, 2020 22:36
Auto: m3 e36

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Chris77 » ndz maja 31, 2020 13:27

Czyli co w sytuacji gdy jest ogólnie buda w stanie średnim podłoga z prawej strony trochę zgnita, szukać golej budy M I przekładać skoro tej nie ma sensu ratować, z jednej strony szkoda bo tej wyszło niecałe 1300 sztuk w takiej specyfikacji. Albo kupić zwykle e36 zdrowe i przełożyć silnik skrzynie itd, ale to też chyba żadne wyjście bo niby Mka Ale nie do końca 🙄🙄

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Juras » ndz maja 31, 2020 17:04

To ostatnie zapomnij, bo nie bedzie emka z vinu. Mozesz szukac innej zajechanej emki ze zdrowa buda albo samej zdrowej budy m3 ale to tez jakas robota jest, zeby to wszystko przerzucic. Przy calym aucie plus jest taki, ze majac dwa kompletne mozesz zawsze wybrac kazda czesc w lepszym stanie i cos sensownego moze z tego powstac.

Ja bym to olal i szukal dalej po prostu innego, zdrowego egzemplarza lub takiego, ktorego sensownym nakladem da sie doprowadzic do igly. Sa wciaz dobre egzemplarze w Niemczech, cena oczywiscie odpowiednia ale cos za cos. Jak ma byc dobre auto i jeszcze kolekcjonerskie to bym nie zalowal.

Chris77
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 30, 2020 22:36
Auto: m3 e36

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Chris77 » ndz maja 31, 2020 17:36

Okej a powiedz mi tak realnie ile trzeba Dac za sedana bądź coupe i 3.2 321 KM w stanie takim do lekkich poprawek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Juras » ndz maja 31, 2020 21:17

Po mojemu to do poprawek (zależy też oczywiście jakich) to jest min. 70k za manual EU. Poniżej tej kwoty to nawet do poprawek zapaliłaby mi się lampka (co nie wyklucza, że jest tam jakiś egzemplarz za mniej, który da się wyprowadzić na prostą). Dobre egzemplarze to jest bliżej 100k (i powyżej) niż 80k. Ale może wypowie się ktoś kto lepiej zna ten rynek. Tak poza tym to poparz sobie na mobile.de to dowiesz się więcej niż tutaj.

Kinko
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 02, 2016 13:38
Auto: pindol
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Kinko » pn cze 01, 2020 10:34

Szpachla na dachu może być po nieudolnej naprawie wgniotek, wiec może da się to zrobić na nowo porządnie.
Na Twoim miejscu dałbym auto do sprawdzenia w dobrym zakładzie blacharskim, niech pomierzą, sprawdza, dadzą rekomendacje i oszacują koszt naprawy. Większość nigdy nieremontowanych e36 jest w słabym stanie, wiec może warto uratować.

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: listek » pn cze 01, 2020 21:20

każde ///M jest warte uratowania, kwestia tylko za ile je kupisz i ile ci zostanie pieniędzy, a odbudować można wszystko
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: wojtasm5 » pn cze 15, 2020 08:03

Moim zdaniem nie warto, choć byś w ASO blachy robił polaki zawsze szukają dziury w całym.
Poza tym koszt remontu przekroczy budżet o minimum 30% potem będziesz się denerował bo znajdziesz kilka dziadów po robocie. I będziesz o tym myślał i o tym wiedział. Często jest to nie do wytrzymania. Sedan M3 niszowy ale ludzie się za tym nie zabijają a Tym bardziej po tak poważnej ingerencji.
Nie wytrzymasz nerwowo i psyhicznie tłumacząc jak wyglądała napraw mino fotostory które za pewno przygotujesz.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Chris77
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 30, 2020 22:36
Auto: m3 e36

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Chris77 » pn cze 15, 2020 15:43

Czyli co bo przecież szkoda Mki na złom oddać, czy po prostu kupić jakieś 1.6 zdrowe i wszystko przełożyć, I potem zgłosić do wydziału komunikacji zmianę silnika?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Siema, kilka pytań odnośnie m3 e36

Post autor: Juras » pn cze 15, 2020 20:01

To Ty masz ten samochod czy rozwazasz jego zakup? Tak czy siak jak już bym się uparł, żeby ją ratować to szukałbym innej zajechanej z budą która trzyma się kupy. Ewentualnie faktycznie kupiłbym jakąś 316 w analogicznym stanie, wzmocniłbym mocowania wózka i pogodziłbym się z tym, że to nie ori emka. Jak jest dobrze zrobiona to różnica w jeździe będzie żadna. Jedyna emka gdzie coś takiego w ogóle bym rozważał ze względu na brak różnic w karoserii oprócz ww. wzmocnień.

ODPOWIEDZ