vanos
Re: vanos
Ja dzis wpadlem na nowy slad odnosnie mojej M i na 99% mam padniety lub padajacy przeplywomierz. Zapalilem dzis auto po nocnym postoju, obroty wskoczyli na 1400 i auto sie trzeslo jakby lapalo lewe powietrze. Odpialem przeplywomierz, dalej to samo. Podpialem go spowrotem i nagle wszystko ustalo i obroty stabilne jak stol debowy wiec na 99% przeplywke mam do wymiany. U mnie wystepuja tylko lekkie wibracje niezaleznie od temp. oleju lub silnika. Lekkie pokaszlanie z wydechu mysle ze jest spowodowane przeplywka bo auto mi absolutnie nie chodzi jakby nie palilo na wszystkie gary wiec na pewno nie vanos. Poza tym mialem vanosa odrestaurowanego 7 miesiecy temu. Tak czy tak jestem umowiony na diagnostyke w BMW hereford na czwartek na 10 rano. Jak jakis blad wyskoczy to bede wiedzial co i jak
Re: vanos
No to pieknie. Widze znasz sie na mechanice. Powiedz mi... na diagnostyce mi pokazalo ze komputer podaje za duzo paliwa na cylinder 3. Pisalo Additive CO compensation: 343ns. Auto jedzie normalnie, nie bierze grama oleju, nie bierze grama plynu chlodzacego, nie dymi, nie traci mocy tylko na luzie robi lekkie pop z wydechu przez sytuacje na cylindrze 3. Co moze to powodowac? Problem z wtryskiem lub cewka czy cos powaznego typu slaba kompresja albo zjechane pierscienie na tym garze??
Re: vanos
Potwierdzam, że jeśli chodzi o vanosa i ustawienie rozrządu w M3 3.2, to możecie się spokojnie zgłaszac do kolegi Lato. Temat wygląda na ogarnięty w 100%.
Piotrek, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
Piotrek, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
Re: vanos
czy wymiana samego tego "czola" vanosu wiarze sie z jego ponowym strojeniem?
bo zebatki (nr 7 i nr 3) wg tego rysunku sa jak by pod pokrywa zaworow:
bo zebatki (nr 7 i nr 3) wg tego rysunku sa jak by pod pokrywa zaworow:
Re: vanos
moim zdaniem odbudowa vanosa bez wymiany uszczelnien na tlokach poza zlikwidowaniem terkotania nic niepomaga bo to przeciez tloki vanosa pracuja i to one musza dobrze dzialac dlatego ja juz wsumie w 3 vanosie co robilem owe uszczelki wymienilem http://img13.imageshack.us/img13/5729/p5162264.jpg
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: vanos
wg. mnie nie ma co oszczędzać na tym, Dakić zrobił u mnie vanosa książkowo, wszystkie możliwe uszczelniacze wymienione na nowe z ASO, działa pięknie i cicho mało tego u mnie był przestawiony rozrząd, na vanosie ciśnienie nie wyregulowane... masakra teraz to dopiero jedzie
Re: vanos
Czyzby odpowiedz na braki mocy w S50?
Re: vanos
To chyba w B32. Kolejne B30 wyhamowałem kilka dni temu:
Re: vanos
Nie no kręci się. Zobacz w wykresach moje drugie B30 ma jeszcze fajniejszy wynik ;-)
Ale B32 to inna historia.
Ale B32 to inna historia.
Re: vanos
mysle ze tak ale nietylko nasze eSki czesto jezdza przylane z przeroznych powodow glownie "palowania" i robi sie mnostwo nagaru na zaworach wydechowych kanalach wydechowych i calym ukladzie wydechowym co zaobserwowalem u siebie (bylem przerazony jak zobaczylem ile tego nagaru bylo) nieczyszczone wtryski a pozatym cala masa problemow natury elektronicznej...Camil pisze:Czyzby odpowiedz na braki mocy w S50?
Re: vanos
Gdzie dorabiałeś, te uszczelnienia tłoków, bo w ASO chyba ich nie sprzedają, dzisiaj właśnie rozebrałem swojego Vanosa i zamówiłem owe uszczelnienia w firmie dorabiającej uszczelnienia techniczne, mówili że to jakieś teflonowe z dodatkiem brązu, odporne na wysokie temperatury. Kolejne pytanie, to który element powoduje owe terkotanie w Vanosie.Dakic pisze:moim zdaniem odbudowa vanosa bez wymiany uszczelnien na tlokach poza zlikwidowaniem terkotania nic niepomaga bo to przeciez tloki vanosa pracuja i to one musza dobrze dzialac dlatego ja juz wsumie w 3 vanosie co robilem owe uszczelki wymienilem http://img13.imageshack.us/img13/5729/p5162264.jpg
I jeszcze jedno, kolega racesupport1 pisał, że regulowałeś mu ciśnienie w Vanosie, możesz coś zdradzić, bo nie bardzo kumam, a nie chciałbym wyciągać Vanosa drugi raz. Jest w obudowie zawór regulujący ciśnienie, ale z tego co pamiętam jest fabrycznie ustawiony i zaplombowany, a przy pompie olejowej Vanosa nie widziałem żadnych nastawów.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź.
Re: vanos
z tego co ja sie orientowalem to cisnienie reguluje sie ta sruba imbusowa w zaworze cisnienia:
Re: vanos
OK zgadza się, to jest zawór przelewowy i kręcąc tym imbusem ściskasz lub luzujesz napięcie sprężyny a tym samym ustawisz ciśnienie przy jakim zawór ma się otworzyć i upuścić na przelew, ale gdzie się podpiąć z manometrem żeby odczytać jakie mamy ustawione ciśnienie i jakie ono w ogóle powinno być, nigdzie w dokumentacji nie znalazłem takiego pomiaru ani zakresu prawidłowego ciśnienia.