Dziwna praca na wolnych obrotach

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: ww296 » czw paź 27, 2011 20:48

Wojtek - tak to te czujniki - ale Ty masz S50b30, w s50B32 jest jeden czujnik.
A Ty Norbi - podejdz po prostu do auta i zobacz jak to wyglada.
ciągle szybciej...

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Norbi » wt lis 01, 2011 15:56

Mam jeden czujnik, i mozna go wypiąc bez zdejmowania trąbek, co zrobilem, ale reakcji silnika nie zauwazylem.
Zauwazylem, ze po naprawie nieszczelnosci w odmie, po dobrym rozgrzaniu silnika spalanie na jalowym spadlo do 1,3-1,8l i troche mniej kuleje ale jednak...
Nie wymienilem odmy, ciekawe czy to moze byc powodem tego problemu..

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » pn lis 07, 2011 08:25

nieszczelnosci musisz bardzo dokladnie posprawdzac bo jesli beda to motor i tak nie bedzie dobrze chodzil, sprawdz jeszcze przewod od podcisnienia regulatora paliwa na samym koncu na listwie(bynajmniej w b30) oraz przewod od podcisnienia co wychodzi od dolu przepustnic idzie do jakiegos nazwijmy to sterownika ale nie wiem co to jest to od pompy ciepla. Poogladaj wszystkie gumy na kolektorze sprawdz czy kazda z trabek przy przepustnicach ma gumowa uszczelke. Nie wiem jak b32 powinien zachowac sie po wypieciu czujnika b30 gasnie momentalnie.
sondy labda sa w ori miejscach ?? czy byly wykrecane ? moze ktos je zamienil miejscami ?? wtyczki maja nr ale same sondy mozna pomylic.
zapodaj w koncu ten film bedzie latwiej
i dalej mi nie powiedziales czy jak nie ruszasz w ogole gazu to problem sie pojawi czy motor caly czas bedzie chodzil ok.
S50B30 :)

Emson
Posty: 13
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Emson » pn lis 21, 2011 16:19

Czy luzy zaworowe mogą mieć wpływ na spadki obrotów po wciśnięciu sprzęgła? Na zimnym silniku przy toczeniu się /ruszaniu z dwójki słyszę ciche tyrkotanie. Stawiam, że to luzy jak myślicie?

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Wojtek » śr lis 30, 2011 13:31

nie ma co myslec tylko sciag dekiel i sprawdz 15 min roboty no 30 z skladaniem...
S50B30 :)

Awatar użytkownika
Hyro
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 15:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Hyro » wt sie 28, 2012 01:39

I jak panowie, problem z obrotami rozwiązany?
U mnie to samo, po przejechaniu się po torze, praca silnika na wolnych jest niestabilna, silnik S50B30, jakieś rozwiązania?
BMW -The Ultimate Driving Machine

mraafis
Posty: 3
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 23:01
Auto: E36 M3

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: mraafis » ndz mar 02, 2014 23:31

Witam,
Od pewnego czasu silniczek S50B30 mojej M3 ma nierówną prace na wolnych obrotach. Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń do pracy silnika, ponieważ ładnie się zbiera, ma siłe itd. Problem znika na jakiś czas po zdjęciu klemy z aku na chwile. Ale niestety wraca po jakimś czasie. Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną. Może ktoś kiedyś przerabiał taki temat albo ma jakiś pomysł co może być tego przyczyną? Po podpięciu pod kompa u mechaniora wychodzi błąd 442 - błąd prędkości.
http://www.youtube.com/watch?v=lnGYdCGHO7g

glmno
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 20, 2011 19:36
Lokalizacja: Polski

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: glmno » pn mar 03, 2014 19:57

miałem podobna prace silnika ale przyczyn zapewne moze być wiele, u mnie ustawili zaworki na nowo i wymienili uszczelniacze na vanosie (elektrozwaorach) bo sie rozleciały i problem znikł choć i tak mnie nie pocieszyli bo wywnioskowali ze bede musiał głowice robić ale u Ciebie moze być całkiem co innego moze jakaś mądra głowa sie wypowie

mraafis
Posty: 3
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 23:01
Auto: E36 M3

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: mraafis » śr mar 26, 2014 22:16

Moge dodać ,że byłem u dwóch mechaniorów pod komputerem. I u obydwu wskazuje "błąd obwodu prędkości pojazdu"

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: Inur » wt kwie 01, 2014 18:17

mraafis pisze:Moge dodać ,że byłem u dwóch mechaniorów pod komputerem. I u obydwu wskazuje "błąd obwodu prędkości pojazdu"
I pójdziesz do trzeciego żeby ci to samo powiedział? Przecież komputer od emki w którym sygnału prędkości nie ma przechodzi w tryb awaryjny.

Co do poprzednich postów to jedną z przyczyn nierównej pracy silnika może być Vanos który czasem wpada w ustawienie bardzo niekorzystne dla obrotów jałowych. Góra pozostaje mocna dlatego często tego nie czuć na torze a dopiero po zjechaniu.

mraafis
Posty: 3
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 23:01
Auto: E36 M3

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: mraafis » czw sie 21, 2014 23:34

U mnie problem zniknął po wymianie zegarów. Pzdr

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wojtasm5 » pt sie 29, 2014 21:40

Ja już dostaje szału z wolnymi obrotami. Chyba zostało wyjęcie vanosa i wymiana tego uszczelniacza na pompie Vanosa. Pomoże ktoś z namierzeniem tego lub skierować mnie gdzie mogę to zakupić. Siedzi w korpusie od strony silnika jest dwuwargowy. POMOCY!!!
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

frykas
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 08:06
Auto: e36 is e39 2,8

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: frykas » śr wrz 03, 2014 08:24

panowie szukam speca który ogarnie vanosa bardzo proszę o kontakt do kogoś kto zrobi to dobrze najlepiej dolnośląskie ale jak nie ma to zawiozę auto dalej pilne
dół słabszy i po rozgrzaniu silnika i dodaniu troche gazu ''chrobocze''

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wania » czw wrz 04, 2014 11:59

wojtasm5 pisze:Ja już dostaje szału z wolnymi obrotami. Chyba zostało wyjęcie vanosa i wymiana tego uszczelniacza na pompie Vanosa. Pomoże ktoś z namierzeniem tego lub skierować mnie gdzie mogę to zakupić. Siedzi w korpusie od strony silnika jest dwuwargowy. POMOCY!!!
a co masz z wolnymi obrotami nie halo? bo przerabialem temat u siebie i w koncu jest malyna :D

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 360
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach

Post autor: wojtasm5 » ndz wrz 07, 2014 10:26

U mnie problem jest taki że jak olej się zagrzeje olej to przy obrotach jałowych silnik przerywa, wypada zapłon(na kompie jest git), nie ładnie pracuje poza tym silnik jedzie jak trzeba. Ma moc i ciągnie w każdym zakresie obrotów. A co najlepsze to nie jest to zawsze
prześledziłem wszystkie możliwe tematy. i wróciłem do tematu vanosa, jest rozebrany po raz drugi i chce wymienić wszytko co możliwe włącznie z feralnym uszczelniaczem z tyłu pompy Vanos od strony rozrządu. Takie małe g.. dwuwargowe.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

ODPOWIEDZ