Przełożenie mostu s50b32
Przełożenie mostu s50b32
Witam
Czy ktoś eksperymentował z przełożeniami mostu w e36 m3 z silnikiem s50b32.
Czy ktoś eksperymentował z przełożeniami mostu w e36 m3 z silnikiem s50b32.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Przełożenie mostu s50b32
Napisz co konkretnie Cie interesuje.
Kiedys zrobilem sobie taki plik w ktorym mam obliczenia predkosci na kazdym biegu w funkcji predkosci obrotowej silnika, dla M5 E34... lacznie 6 roznych przypadkow (2 skrzynie biegow i 3 mosty).
Obliczenia sa czysto teoretyczne (statyczny promien kola) i niezbyt sie pokrywaja ze wskazaniami predkosciomierza... Jesli Cie to zadowala to zrobie Ci taki plik dla m3 e36.
Kiedys zrobilem sobie taki plik w ktorym mam obliczenia predkosci na kazdym biegu w funkcji predkosci obrotowej silnika, dla M5 E34... lacznie 6 roznych przypadkow (2 skrzynie biegow i 3 mosty).
Obliczenia sa czysto teoretyczne (statyczny promien kola) i niezbyt sie pokrywaja ze wskazaniami predkosciomierza... Jesli Cie to zadowala to zrobie Ci taki plik dla m3 e36.
Re: Przełożenie mostu s50b32
Problem jest taki że musi być na dużej głowie, bo zaraz go ukręcisz.
Re: Przełożenie mostu s50b32
Bakster zobacz ten programik moze Ci troszke pomoze 
http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Dziala dosc fajnie i to co pokazuje jest bliskie prawdy

http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Dziala dosc fajnie i to co pokazuje jest bliskie prawdy

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Przełożenie mostu s50b32
Hah dokladnie to samo zrobilem sobie w excelu. Roznica okolo 2km/h porownujac z ta www.osti! pisze:Bakster zobacz ten programik moze Ci troszke pomoze
http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Dziala dosc fajnie i to co pokazuje jest bliskie prawdy
Re: Przełożenie mostu s50b32
Ja juz jakis czas temu znalazlem to w necie jak montowalem skrzynie 6 do m52b28 i zastanawialem sie nad mostem
Wcale duzo nie oszukuje 


Re: Przełożenie mostu s50b32
Zakładam że to dla obliczeń wg jakiegoś gps-u, bo niezbyt się to zgadza ze wskazaniem mojego prędkościomierza. Jest to wynik na piątym biegu.osti! pisze:Bakster zobacz ten programik moze Ci troszke pomoze
http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Dziala dosc fajnie i to co pokazuje jest bliskie prawdy

Chociaż te wartości w tabelce dla szóstego biegu robią wrażenie

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Przełożenie mostu s50b32
Moze to juz bedzie troche nie na temat, ale napisze...Artur_M5 pisze:Zakładam że to dla obliczeń wg jakiegoś gps-u, bo niezbyt się to zgadza ze wskazaniem mojego prędkościomierza. Jest to wynik na piątym biegu.osti! pisze:Bakster zobacz ten programik moze Ci troszke pomoze
http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Dziala dosc fajnie i to co pokazuje jest bliskie prawdy
Obrazek
Chociaż te wartości w tabelce dla szóstego biegu robią wrażenie
Przelozenie kinematyczne ukladu napedowego jest dosyc scislym parametrem. Dzieki temu rzeczywista predkosc pojazdu jest dosyc dokladna (stad te wartosci na stronce). To mozna porownac z np z GPS.
Predkosciomierz rzadzi sie nieco innymi prawami. Z tego co pamietam to zawsze zawyza bo na to pozwala mu norma (nie daje glowy ale norma mowi chyba ze wskazanie predkosciomierza moze miescic sie w przedziale [-5% , +15%] predkosci rzeczywistej). Jak kazde urzadzenie pomiarowe (bo takim przeciez jest) posiada swoja dokladnosc a w dodatku jest wyskalowany na zawyzanie . Jest to ze wzgledow bezpieczenstwa - zeby wyobraznia ludzka dzialala jak bezpiecznik i czlowiek jadacy jakas licznikowa wartosc zwalnial - bo jest juz szybko.
W praktyce przy niskich predkosciach ta roznica nie jest wielka, ale przy wysokich np 300 km/h, 10% to juz 30km/h.
Pozdrawiam
Re: Przełożenie mostu s50b32
Witam
Chodzi mi o mit spadku przyspieszenia. Gdzieś kiedys wyczytałem że lekka zmiana przełożenia poprawia przyspieszenie a wiadomo zmniejsza v - max. Jednak diametralna zmiana na za krótki ( czyli np. seryjne 3.15 na 3.64) pogorsza przyspieszenie i v maxa bowiem auto nie dokręca się do końca. Dlatego chciałem się zapytać czy ktoś przekładał mosty i mierzył jak to wygląda w rzeczywistości.
Chodzi mi o mit spadku przyspieszenia. Gdzieś kiedys wyczytałem że lekka zmiana przełożenia poprawia przyspieszenie a wiadomo zmniejsza v - max. Jednak diametralna zmiana na za krótki ( czyli np. seryjne 3.15 na 3.64) pogorsza przyspieszenie i v maxa bowiem auto nie dokręca się do końca. Dlatego chciałem się zapytać czy ktoś przekładał mosty i mierzył jak to wygląda w rzeczywistości.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przełożenie mostu s50b32
Nie robiłem tego nigdy, ale nie trzeba mieć w tym doświadczenia, żeby wiedzieć, że skrócenie przełożenia zawsze będzie się równać z lepszym przyspieszeniem i gorszym V-maxem. Czemu niby miałoby pogorszyć się przyspieszenie przy nawet bardzo zmienionym przełożeniu mostu?? Jedyne co może się pogorszyć to przyspieszenie do 100 km/h ze względu na zmiane biegu na 3.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Przełożenie mostu s50b32
Panowie.
Kazde przelozenie mozna rozpatrywac pod katem kinematycznym (predkosc) oraz dynamicznym (moc, moment). Niestety jak to w zyciu bywa te dwie sprawy sa do siebie przeciwne. Dlatego pod gore trzeba jechac wolniej (na niskich biegach), ale wtedy auto jest mocniejsze - mowiac jezykiem prostym. Wiec zmieniajac przelozenie mostu zmieniamy obydwa te paramtery, a co za tym idzie i wlasciwosci trakcyjne pojazdu. Dlatego traktor jezdzi wolno - ale obojetne jest czy jedzie sam czy z 2 przyczepami.
Podsumowujac, przy zmianie mostu przyspieszenie sie zmienia nie tylko ze wzgledu na zmiane biegow ale przedewszystkim na moc na kolach, ktora zawsze musi pokonac moc oporow samochodu. Im wieksza nadwyzka tym auto lepiej przyspiesza (pomijam utrate trakcji - ktora wlasnie moze sie stac problemem przy lekkim aucie z mocnym motorem). Moc oporow powiedzmy jest stala, a zmieniajac przelozenie glowne zmieniamy moc na kolach, a co za tym idzie wlasnie wczesniej wspomniana nadwyzke.
Do tego dochodza inne rzeczy typu przelozenia biegow + charakterystyka silnika. Nie jest to wszystko takie proste...
Tyle odemnie (i sorry za skroty myslowe).
Kazde przelozenie mozna rozpatrywac pod katem kinematycznym (predkosc) oraz dynamicznym (moc, moment). Niestety jak to w zyciu bywa te dwie sprawy sa do siebie przeciwne. Dlatego pod gore trzeba jechac wolniej (na niskich biegach), ale wtedy auto jest mocniejsze - mowiac jezykiem prostym. Wiec zmieniajac przelozenie mostu zmieniamy obydwa te paramtery, a co za tym idzie i wlasciwosci trakcyjne pojazdu. Dlatego traktor jezdzi wolno - ale obojetne jest czy jedzie sam czy z 2 przyczepami.
Podsumowujac, przy zmianie mostu przyspieszenie sie zmienia nie tylko ze wzgledu na zmiane biegow ale przedewszystkim na moc na kolach, ktora zawsze musi pokonac moc oporow samochodu. Im wieksza nadwyzka tym auto lepiej przyspiesza (pomijam utrate trakcji - ktora wlasnie moze sie stac problemem przy lekkim aucie z mocnym motorem). Moc oporow powiedzmy jest stala, a zmieniajac przelozenie glowne zmieniamy moc na kolach, a co za tym idzie wlasnie wczesniej wspomniana nadwyzke.
Do tego dochodza inne rzeczy typu przelozenia biegow + charakterystyka silnika. Nie jest to wszystko takie proste...
Tyle odemnie (i sorry za skroty myslowe).