
tanie pompy paliwa
Re: tanie pompy paliwa
mam do sprzedania pompe i regulator z m3 e46, jakby co zapraszam na pw 

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: tanie pompy paliwa
Ja tam mechaniki płynów z podstawówki nie pamiętam, ale w sprawie ciśnienia w przewodach powiem, że istnieje coś takiego jak paradoks hydrodynamiczny. Jest to paradoks związany z mechaniką płynów. Jeżeli w rurze, przez którą przepływa płyn (ciecz lub gaz), występuje zwężenie, to (zgodnie z doświadczeniem i teorią) w zwężeniu ciśnienie statyczne jest niższe niż przed i za zwężeniem, co wydaje się niezgodne ze zdrowym rozsądkiem.
Błąd w potocznym rozumowaniu polega na założeniu, że płyn w zwężeniu zmniejsza swoją objętość proporcjonalnie do zmiany przekroju rury i tym samym powinno wzrastać ciśnienie. Jest jednak inaczej. Ściśliwość w wypadku małych prędkości (w stosunku do prędkości dźwięku w ośrodku) prawie nie występuje (nawet dla gazów). Płyn "radzi sobie" ze zwężeniem zwiększając prędkość przepływu. Oznacza to, że elementy płynu w obszarze początku zwężenia przyspieszają, natomiast w obszarze końca zwężenia zwalniają. Zmiana prędkości możliwa jest tylko poprzez działanie sił wewnątrz płynu, które wywołuje właśnie zmiana ciśnienia (ściślej: gradient ciśnienia).
Upraszczając: zmniejszone ciśnienie w zwężce "zasysa" płyn sprzed zwężki przyspieszając go i "zasysa" go ponownie, kiedy opuszcza zwężkę spowalniając.
Precyzyjniej można opisać tę sytuację przy pomocy równania Bernoulliego.

Z równania Bernoulliego dla sytuacji przedstawionej na rysunku zachodzi prawidłowość:

Jeżeli zaniedbać zmianę wysokości odcinków rury, to wzór upraszcza się do:

W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (V1>V2), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.
Jak wspomniałem wcześniej podana wyżej własność cieczy była znana przed sformułowaniem równania przez Bernoulliego i nie potrafiono jej wytłumaczyć, stwierdzenie to i obecnie kłóci się ze "zdrowym rozsądkiem" wielu ludzi i dlatego znane jest pod nazwą paradoks hydrodynamiczny.
A tu animacja
http://mitchellscience.com/bernoulli_pr ... _animation
Błąd w potocznym rozumowaniu polega na założeniu, że płyn w zwężeniu zmniejsza swoją objętość proporcjonalnie do zmiany przekroju rury i tym samym powinno wzrastać ciśnienie. Jest jednak inaczej. Ściśliwość w wypadku małych prędkości (w stosunku do prędkości dźwięku w ośrodku) prawie nie występuje (nawet dla gazów). Płyn "radzi sobie" ze zwężeniem zwiększając prędkość przepływu. Oznacza to, że elementy płynu w obszarze początku zwężenia przyspieszają, natomiast w obszarze końca zwężenia zwalniają. Zmiana prędkości możliwa jest tylko poprzez działanie sił wewnątrz płynu, które wywołuje właśnie zmiana ciśnienia (ściślej: gradient ciśnienia).
Upraszczając: zmniejszone ciśnienie w zwężce "zasysa" płyn sprzed zwężki przyspieszając go i "zasysa" go ponownie, kiedy opuszcza zwężkę spowalniając.
Precyzyjniej można opisać tę sytuację przy pomocy równania Bernoulliego.

Z równania Bernoulliego dla sytuacji przedstawionej na rysunku zachodzi prawidłowość:

Jeżeli zaniedbać zmianę wysokości odcinków rury, to wzór upraszcza się do:

W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (V1>V2), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.
Jak wspomniałem wcześniej podana wyżej własność cieczy była znana przed sformułowaniem równania przez Bernoulliego i nie potrafiono jej wytłumaczyć, stwierdzenie to i obecnie kłóci się ze "zdrowym rozsądkiem" wielu ludzi i dlatego znane jest pod nazwą paradoks hydrodynamiczny.
A tu animacja
http://mitchellscience.com/bernoulli_pr ... _animation
Re: tanie pompy paliwa
Venom czy Ty kogoś chcesz obrazić ? To są podstawy, jak gaz i hamulec, i nie musisz nikomu tego wykładać



- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: tanie pompy paliwa
Przytoczyłem, bo wydawało mi się, że warto przypomnieć. Myślę, że nie każdy to rozumiem tak super jak TY. Nie każdy na forum jest z wykształceniem technicznym, a księgowi często nie rozumieją o co w tym chodzi - szczególnie w dzisiejszych czasachrypik pisze:Venom czy Ty kogoś chcesz obrazić ? To są podstawy, jak gaz i hamulec, i nie musisz nikomu tego wykładać![]()

Bez urazy dla nikogo

Re: tanie pompy paliwa
ja sobie pozwolę na podwójną polemikę:
1 - z tezą, że po dołożeniu pompy ciśnienie w układzie nie wzrośnie
2 - z adekwatnością prawa Bernoulliego dla rozpatrywanego przypadku
1 - obserwacje autora opisu przeróbki wskazują na wzrost ciśnienia przed regulatorem po dołożeniu pompy, nieznaczny, ale jednak niepomijalny wzrost; nie znalazłem prawa, które mówi, że dołożenie źródła ciśnienia i przepływu do układu nie wpłynie na ciśnienie w tym układzie, w szczególności prawo Bernoulliego o tym nie mówi
2 - tutaj już delikatniej, bo prawo jest niekwestionowane, model np. rys. 7 czy 8 http://www.jyi.org/research/re.php?id=1518
natomiast prawo mówi o ciśnieniu, które jest ściśle zdefiniowanym pojęciem fizycznym i tak trzeba je interpretować, bo np. naprężenia ścianek przewodu bywają już wyższe w początkowym odcinku zwężenia co jest zgodne z intuicją i istotne dla bezpieczeństwa przeróbki rys. 4 http://ebm.rsmjournals.com/content/235/9/1062.full
jeszcze dygresja empiryczna do
1 - z tezą, że po dołożeniu pompy ciśnienie w układzie nie wzrośnie
2 - z adekwatnością prawa Bernoulliego dla rozpatrywanego przypadku
1 - obserwacje autora opisu przeróbki wskazują na wzrost ciśnienia przed regulatorem po dołożeniu pompy, nieznaczny, ale jednak niepomijalny wzrost; nie znalazłem prawa, które mówi, że dołożenie źródła ciśnienia i przepływu do układu nie wpłynie na ciśnienie w tym układzie, w szczególności prawo Bernoulliego o tym nie mówi
2 - tutaj już delikatniej, bo prawo jest niekwestionowane, model np. rys. 7 czy 8 http://www.jyi.org/research/re.php?id=1518
natomiast prawo mówi o ciśnieniu, które jest ściśle zdefiniowanym pojęciem fizycznym i tak trzeba je interpretować, bo np. naprężenia ścianek przewodu bywają już wyższe w początkowym odcinku zwężenia co jest zgodne z intuicją i istotne dla bezpieczeństwa przeróbki rys. 4 http://ebm.rsmjournals.com/content/235/9/1062.full
jeszcze dygresja empiryczna do
z moich doświadczeń i obserwacji życiowych wynika, że inżynierowie i księgowi mają przynajmniej jedną wspólną cechę: bardzo ścisłe, dokładne rozumienie wszelakich definicji i praw/równańVenom pisze: Nie każdy na forum jest z wykształceniem technicznym, a księgowi często nie rozumieją o co w tym chodzi - szczególnie w dzisiejszych czasach
Ostatnio zmieniony pt lut 03, 2012 22:33 przez kons6, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: tanie pompy paliwa
a z rzeczy praktycznych:
będzie pompa walbro jako druga i poza tym przeróbka dokładnie jak w przytoczonym wcześniej opisie - ta modyfikacja da jakieś 30kg mniej na próbach
będzie pompa walbro jako druga i poza tym przeróbka dokładnie jak w przytoczonym wcześniej opisie - ta modyfikacja da jakieś 30kg mniej na próbach

Re: tanie pompy paliwa
kons6 - ciśnienie przed regulatorem nie wzrośnie jeśli nie "braknie" wydajności przewodu powrotnego (nadmiarowego) myślę że w opisywanym przypadku i wydajnościach pompek - nie ma takiego niebezpieczeństwa.
Nawet jesli ciśnienie wzrośnie to niewiele i bedzie raczej spowodowane bezwładnościa regulatora paliwa a nie zwiekszoną wydajnością pompek. Bez zawuażalnego wpływu na wytrzymałość przewodów.
Ale to tylko teoria - jak zmierzysz podziel sie wynikami.
Co do wagi - pełny bak ~ 60 litrów - czyli 60 X 0,7 = 42 KG jeśli przy starym rozwiazaniu trzeba mieć min pół baku - czylio 21 KG przy rozwiazaniu na dwie pompy - min 10 L czyli - 7 KG więc zyskujemy 10 - 15 KG.
Ale myslę że nie waga w tym przypadku najważniejsza tylko bezpieczeństwo silnika związane z minimalizowaniem ryzyka ubogiej mieszani - mogącej spowodować szkody termiczne w silniku.
Nawet jesli ciśnienie wzrośnie to niewiele i bedzie raczej spowodowane bezwładnościa regulatora paliwa a nie zwiekszoną wydajnością pompek. Bez zawuażalnego wpływu na wytrzymałość przewodów.
Ale to tylko teoria - jak zmierzysz podziel sie wynikami.
Co do wagi - pełny bak ~ 60 litrów - czyli 60 X 0,7 = 42 KG jeśli przy starym rozwiazaniu trzeba mieć min pół baku - czylio 21 KG przy rozwiazaniu na dwie pompy - min 10 L czyli - 7 KG więc zyskujemy 10 - 15 KG.
Ale myslę że nie waga w tym przypadku najważniejsza tylko bezpieczeństwo silnika związane z minimalizowaniem ryzyka ubogiej mieszani - mogącej spowodować szkody termiczne w silniku.
ciągle szybciej...
Re: tanie pompy paliwa
moje wyliczenieww296 pisze:Co do wagi - pełny bak ~ 60 litrów - czyli 60 X 0,7 = 42 KG jeśli przy starym rozwiazaniu trzeba mieć min pół baku - czylio 21 KG przy rozwiazaniu na dwie pompy - min 10 L czyli - 7 KG więc zyskujemy 10 - 15 KG.
bak: 65 dm3, gęstość (VERVA 98): 720-775 g/dm3 w 15stC, przyjąłem dla uproszczenia 750g/dm3
bezpieczny poziom paliwa w baku - przed: 3/4 - 49 dm3
bezpieczny poziom paliwa w baku - po: 10 dm3
zysk 39 dm3 ~ 29 kg
Re: tanie pompy paliwa
http://www.re5pect.pl/alloy-fuel-swirl- ... mount.html
a może po prostu taki zbiornik wyrównawczy zastosuj zamiast 2 pomp...chyba taniej i lzej, według mnie to dobry substytut podwójnej pompy
a może po prostu taki zbiornik wyrównawczy zastosuj zamiast 2 pomp...chyba taniej i lzej, według mnie to dobry substytut podwójnej pompy
Kupując zadbane bmw kupujesz radość z jazdy. Auto jest gratis.