Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » pt lis 02, 2007 20:49

Nie zrobiłem jeszcze pomiaru mocy i momentu. Jak złożę silnik, to pojadę na hamownię drogową Dynomet. Po cichu liczę na 350-380 KM.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » pt lis 02, 2007 20:52

co do silnikow z usa to wiem, napisalem do nich maila jak to sie ma do euro, z tego co wiem to wtryski i przeplywomierz powinny pasowac. Jedynie soft i uchwyt do turbo nie pasuje z tego co widze na tych zdjeciach.


Maleckis a ty co robiles z silnikiem?
jaki przebieg ma silnik w ktorym zamontowales turbo?
moglbys opisac i wymienic wszystko co wynieniles pod to turbo.
PeAcE, LovE and ///M

Awatar użytkownika
adams
Posty: 131
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 19:39
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: adams » pt lis 02, 2007 22:06

moze po prostu opisz swoj projekt?

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: ///M3 » sob lis 03, 2007 02:00

macpis pisze:co do silnikow z usa to wiem, napisalem do nich maila jak to sie ma do euro, z tego co wiem to wtryski i przeplywomierz powinny pasowac. Jedynie soft i uchwyt do turbo nie pasuje z tego co widze na tych zdjeciach.


Maleckis a ty co robiles z silnikiem?
jaki przebieg ma silnik w ktorym zamontowales turbo?
moglbys opisac i wymienic wszystko co wynieniles pod to turbo.
Co wiesz o silnikach z USA?
Przepustnice, koletor dolotowy, kolektor wydechowy, wydech, stopień sprężania jest inny, co za tym idzie inna głowica, inne zawory, inne uszczelki, inne tłoki, inne panewki, inny wał, wszystko jest inne!!! Każda część silnieka jest inna.
Zainteresuj się jeszcze poważniej, bo praktycznie wszystko jest inne.

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » sob lis 03, 2007 02:45

Uwazam ze to ze sa calkiem inne mocno nie przeszkadza.
Wtryskiwacze, przeplywomierz, sprezare i pare innych gratow mozna wziasc z tego kitu jesli gabarytowo pasuja, bedzie trzeba tylko je dostroic do euro.

Gadalem z gosciem co kit z usa do golfa 4 zakladal. Mowil ze tylko polowe czesci z niego pasowalo, reszte musial w europie dobierac. Mowil ze pudelko ladne bylo ale to co w srodku to chinsczyzna, i lepiej 2x wiecej zaplacic ale w europie wszystko kupic.

Raczej wiec zrezygnuje z tego, bo znajac moje szczescie to 2 lata bym to robil i na koncu i tak nic by z tego nie bylo.

Na niemieckie firmy mnie nie stac, dolar spadl wiec i tak pewnie cos w usa bede szukal.
Moze ktos trafil na firme z usa ktora uturbila m3 euro?
PeAcE, LovE and ///M

PMN
Posty: 60
Rejestracja: czw gru 14, 2006 22:59
Lokalizacja: Waw

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: PMN » pt lis 16, 2007 17:52

macpis pisze:Uwazam ze to ze sa calkiem inne mocno nie przeszkadza.
Wtryskiwacze, przeplywomierz, sprezare i pare innych gratow mozna wziasc z tego kitu jesli gabarytowo pasuja, bedzie trzeba tylko je dostroic do euro.

Gadalem z gosciem co kit z usa do golfa 4 zakladal. Mowil ze tylko polowe czesci z niego pasowalo, reszte musial w europie dobierac. Mowil ze pudelko ladne bylo ale to co w srodku to chinsczyzna, i lepiej 2x wiecej zaplacic ale w europie wszystko kupic.

Raczej wiec zrezygnuje z tego, bo znajac moje szczescie to 2 lata bym to robil i na koncu i tak nic by z tego nie bylo.

Na niemieckie firmy mnie nie stac, dolar spadl wiec i tak pewnie cos w usa bede szukal.
Moze ktos trafil na firme z usa ktora uturbila m3 euro?

Poszukaj odprężającej uszczelki do S50Bxx EU w USA ;)
M3 dobrze Ci podpowiada. M50 czy też S50US i S50EU to całkowicie odmienne silniki, łącznie z blokiem!
Fajnie, że wtryski, przepływomierz i turbo będą pasowały, ale... co z tego??

Wtryski możesz w PL kupić od ręki. Turbo, prawdopodobnie również, zależy jakie sobie wybierzesz.

Optymalna przy założeniu niższych kosztów, jest droga którą wybrał maleckis. Zobaczymy tylko, jak długo wytrzymają tłoki, bo to nadal jest niewiadomą. Z drugiej strony, koszt kutych, jest w tej chwili naprawdę niewielki...

Moim zdaniem, najtańsza/najbardziej efektywna opcja na turbo BMW w tej chwili, to M50B25. Tłoki, uszczelka, śruby bez problemu do dostania za grosze w USA. Multum sposobów na wystrojenie. Tanie części zamienne w razie fuckup'u. Zrobić 450KM i jeździć.
ET 10.2s; 1.406s 60ft - streetlegal M3Turbo

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » ndz lis 18, 2007 13:45

macpis pisze:Uwazam ze to ze sa calkiem inne mocno nie przeszkadza.
Wtryskiwacze, przeplywomierz, sprezare i pare innych gratow mozna wziasc z tego kitu jesli gabarytowo pasuja, bedzie trzeba tylko je dostroic do euro.
Na niemieckie firmy mnie nie stac, dolar spadl wiec i tak pewnie cos w usa bede szukal.
Moze ktos trafil na firme z usa ktora uturbila m3 euro?
Jasne, że MAF będzie pasował, ponieważ jest to ten sam, który masz w Twoim M3 :lol:. Seryjny MAF w amerykańskiej wersji E36 M3 ma średnicę 3.0”. Gdy Amerykanie chcą przekroczyć 350 WHP, to zakładają przepływomierze 3.5” z europejskiego M3, 540i lub Porsche 993TT.
Ostatnio zmieniony czw cze 19, 2008 17:08 przez maleckis, łącznie zmieniany 1 raz.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » pt lis 23, 2007 00:09

PMN pisze:Fajnie, że wtryski, przepływomierz i turbo będą pasowały, ale... co z tego??
Cena, w usa duzo taniej.


Potrzebuje blokade rozzrządu, do 3.2 i o ile dobrze wiem do napinania lancucha rowniez jest potrzebny jakis specjalny przyrzad.

Maleckis ty masz blokade na walkach? Jak chcesz napiac lancuch po zalozeniu glowicy?

Fajnie jak bys wrzucil to DIY, bo wraz z mechanikiem który jeszcze nigdy m-ki nie rozbieral bedziemy wymieniac uszczelke.
PeAcE, LovE and ///M

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » pt lis 23, 2007 15:57

macpis pisze:Cena, w usa duzo taniej.
Ok, w USA jest taniej i masz łatwiejszy dostęp do części, jednak po cholerę ściągać cały kit, gdy połowy części nawet nie użyjesz? Po co Ci wystawa na półce?
Możesz zza Oceanu ściągnąć sobie wtryskiwacze, turbosprężarkę, kolektor wydechowy itd., lecz nie cały kit, ponieważ jest to kompletnie bez sensu!
macpis pisze:Potrzebuje blokade rozzrządu, do 3.2 i o ile dobrze wiem do napinania lancucha rowniez jest potrzebny jakis specjalny przyrzad.

Maleckis ty masz blokade na walkach? Jak chcesz napiac lancuch po zalozeniu glowicy?

Fajnie jak bys wrzucil to DIY, bo wraz z mechanikiem który jeszcze nigdy m-ki nie rozbieral bedziemy wymieniac uszczelke.
DIY wkleję na forum, kiedy ją napiszę, a napiszę w momencie, kiedy skończę składać silnik, uporządkuję zdjęcia, znajdę wolny czas itp. :lol:

Blokadę wałków rozrządu możecie zrobić sobie samemu. Nie potrzeba marnować tysiąca złotych na BMW Tool. Na środku wałków rozrządu masz 2 dziurki, które na GMP tłoka na 1. cylindrze skierowane są pionowo do góry. Wsadź w oba wałki po jednej śrubie, zrób w odpowiednich miejscach 2 otwory w płaskowniku i nałóż go na śruby.

Które napinanie łańcucha masz na myśli? To podczas instalacji kół pasowych wałków czy pod koniec całego procesu?
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » sob lis 24, 2007 01:01

maleckis pisze:Ok, w USA jest taniej i masz łatwiejszy dostęp do części, jednak po cholerę ściągać cały kit, gdy połowy części nawet nie użyjesz? Po co Ci wystawa na półce?
Możesz zza Oceanu ściągnąć sobie wtryskiwacze, turbosprężarkę, kolektor wydechowy itd., lecz nie cały kit, ponieważ jest to kompletnie bez sensu!
Racja, taK wlasnie zrobie.
maleckis pisze: Które napinanie łańcucha masz na myśli? To podczas instalacji kół pasowych wałków czy pod koniec całego procesu?
Tak szczerze to nie wiem, wydaje mi sie ze obydwa robi sie w ten sam sposob i w tym samym miejscu, z tym ze to pierwsze robisz na oko a to drugie musi byc z odpowiednia sila.
PeAcE, LovE and ///M

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » ndz lis 25, 2007 18:22

Dla pewnosci wole spytac czy tak to wygląda:

Obrazek
Obrazek

U Ciebie tez te otwory sa pod takim katem?

Jeszcze tylko plaskownik i blokada bedzie :-) :-)
PeAcE, LovE and ///M

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » ndz lis 25, 2007 20:44

Tak, chodzi o te otwory.

Dla pewności, czy wałki są ustawione dokładnie na GMP tłoka na 1. cylindrze, sprawdź, czy wcięcia na wałkach i na pierwszych stopkach przytrzymujących wałek są zrównane:
Obrazek
Czy będziecie teraz rozbierać ten silnik?

Ustawcie sobie silnik na GMP tłoka na 1. cylindrze i pozaznaczajcie pozycje kół pasowych wałków rozrządu względem łańcucha rozrządu oraz koła pasowego wału korbowego. Według BMW TIS na kole pasowym wału korbowego masz znaki, ale w moim przypadku ich nie było. Ułatwi to pracę przy składaniu.

Pamiętajcie, aby po wyjęciu vanosa nie kręcić wałem korbowym.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » ndz lis 25, 2007 21:07

Czy będziecie teraz rozbierać ten silnik?
Rozbierac bedziemy nie ten silnik ze zdjec, tylko ten ktory mam w aucie, jutro jade dopiero zamowic czesci.

Gdzie najlepiej kupic czesci i jakie czesci potrzebuje? Ja zamierzam zamowic uszczelke pokrywy walkow i uszczelke pod glowice. Potrzebuje cos jeszcze? Ceny bede porownywal u Smorawinskiego i Olszowca.
Pamiętajcie, aby po wyjęciu vanosa nie kręcić wałem korbowym.
Cenna rada, jak by Ci sie cos jeszcze przypomnialo to milo jak napiszesz.
PeAcE, LovE and ///M

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: macpis » pt lis 30, 2007 21:10

U mnie nie da sie tak idealnie ustawic walkow jak na tym rysunku, jak jeden jest idealnie to drugi jest tak jak widac na zdjeciu. U Ciebie tez tak jest?
Obrazek
PeAcE, LovE and ///M

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czy jest ktoś chętny na DIY z wymiany uszczelki pod głowicą?

Post autor: maleckis » sob gru 01, 2007 20:18

W moim M3 wcięcia przed wyjęciem wałków rozrządu mogłem idealnie wyrównać. Po każdym 1 obrocie wałków wcięcia zawsze spotykały się (w tej samej pozycji wałków).
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

ODPOWIEDZ