Temeperatura oleju.

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: Marcin_Os » pn kwie 16, 2007 20:57

Ja będę ją czyścił, mam nadzieję, że pomoże.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: macpis » wt kwie 17, 2007 17:51

Daj znac czy pomoglo. Jak tak to przy nastepnej wymianie oleju tez wyczyszcze.
PeAcE, LovE and ///M

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: Marcin_Os » śr maja 16, 2007 00:47

A więc troche zhłębiłem temat.

Bardzo możliwe, że wysoka temp oleju wynika z uszkodzenia czujnika włączania wentylatora lub z awari samego wentylatora. Oprócz wiskozy jest jescze drugi wentylator, eletryczny. Jest on dwubiegowy. Pierwszy bieg włącza się przy 91C, drugi przy 99C. U mnie nie włącza się on wogóle.
Od jutra zaczynam się w to bawić i mam nadziję, że zdąże przed niedzielą i to pomoże.

Mam też TDS-a i w nim też problem z wentylatorem, działa mi tylko drugi bieg. Przy chłodnicy elektrycznej są też rezystory które odpowiadają za włączenie odpowiedniego biegu, one niestety też się psują.

Oczywiście opisze co z tego wyniknie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
artur2008
Posty: 49
Rejestracja: pn gru 11, 2006 01:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: artur2008 » czw maja 17, 2007 14:09

Moim zdaniem temperatura 90-110 jest jak najbardziej normalna, to juz moja druga M3 3.2 i w obu temp zachowywala sie podobnie. Na trasie trzema sie 80-90, ale w trasie nawet przy 270km/h trzyma 90 (widac to na zdjeciu).

Natomiast przy mocniejszej jezdzie w miescie albo w miejscu gdzie nie rozwiaja sie duzych predkosci i nie gdzie sie silnik schlodzic temperatura spokojnie dochodzi do 110. Czy podniosla by sie bardziej ... dobre pytanie - obstawiam, ze tak, ale jak dochodzi do 110 to staram sie jechac na nizych obrtach, zeby nie dopuscic do wyzych temperatur.

Tak czy owak temp 90-110 to normalna temp. Natomiast 115 nawet 270km/h jak pisze klubowicz od 3.2 cabrio to moim zdaniem nie do konca ok.

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 14:15 ]
Sorka przy tych 270 bylo troche wiecej niz 90 tak ok. 97-100

Dluzszy czas ok. 10km jechalem 250-270 i temp z tego pamietam utrzymywala sie wlasnie na tym poziomie.
Załączniki
temp.JPG
temp.JPG (5.74 KiB) Przejrzano 5822 razy
bmw2.jpg
bmw2.jpg (37.78 KiB) Przejrzano 5825 razy

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: Marcin_Os » czw maja 17, 2007 20:10

W mojej, podczas normalnej jazdy miejskiej temperatura potrafi dochodzić do 120C, na torze czasem przekraczła 130.
Czujnik już mam, jutro wymieniam i zobaczymy co to da.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Wojtas
Posty: 33
Rejestracja: pt sie 15, 2008 22:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: Wojtas » czw lis 06, 2008 21:47

I jak dało coś? Bo już troche czasu mineło i nic nie napisałes.
,,każda w M wersji świetnie się kręci " :)

Konrad
Posty: 28
Rejestracja: sob cze 09, 2007 22:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: Konrad » pt lis 07, 2008 00:10

Powinieneś prześledzić posty Marcin_Os np. w tym temacie - viewtopic.php?t=102 , to zobaczysz co mu się stało z silnikiem

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: Marcin_Os » pt lis 07, 2008 00:24

Wojtas pisze:I jak dało coś? Bo już troche czasu mineło i nic nie napisałes.
:lol: ta dało...
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temeperatura oleju.

Post autor: Kudłaty » pn lis 17, 2008 23:14

Może wystarczyłoby wymyć z zewnątrz karcherem chłodnice olejową - często są pozalepiane brudem tak samo jak chłodnice płynu chłodniczego (miałem takie dwa przypadki w mercedesie).

ODPOWIEDZ