SWAP e36

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32

SWAP e36

Postprzez Juras » So wrz 30, 2017 10:45

Temat różnych swapów wałkowany wiele razy, ale w sumie to nie wiadomo jakie rozwiązanie byłoby optymalne. Może komuś się zechce rozwinąć za i przeciw albo zasugerować coś innego.

1) M50b25 Turbo

+ tani, powszechnie dostępny silnik, który wiele zniesie
+ moc / moment
+ doświadczenie warsztatów, powstało wiele takich projektów.
+ masa?
- ewentualna awaryjność turbo

2) S50B32

+ w miarę plug&play
+ niezła moc z N/A
+ jak dla mnie najlepszy dźwięk z całego zestawienia
- serwis: vanosy, regulacje luzów zaworowych, itp. nie wiem czy panewki też są częścią eksploatacyjną jak w S54/65
- dostępność - stary kloc, coraz trudniej o niezajechany egzemplarz

3) M6x

+ koszt zakupu silnika, dostępność
+ moment
- kombinacje z miską olejową
- dźwięk (kwestia gustu, dla mnie nie umywa się do żadnej innej opcji tutaj)
- masa

4) S54b32

+ młodsza konstrukcja, świeższe silniki niż ww.
+ mechanicznie bez większych kłopotów z wsadzaniem
+ niezła moc z N/A
+ dzwięk (choć nie tak fajny jak S50)
- (?) gorzej chyba z elektroniką - EWS czy inne ch*je-muje, nie znam się na tym, nie wiem jak teraz, ale kiedyś były jazdy żeby to ogarnąć
- serwis: vanosy, regulacje luzów zaworowych, panewki, itp

5) S65B40

+ najwyższa moc N/A
+ masa
+ wyjątkowość projektu
- znikome doświadczenie warsztatów w porównaniu do ww.
- koszt zakupu i serwisu, panewki itp.
- stopień komplikacji, ryzyka, rzeźby i czas

6) S62B50 - ?

Coś jeszcze można rozważyć? Która opcja byłaby najlepsza? Samochód miałby być głównie do zabawy na ulicę, pewnie raz na jakiś czas tor, ale bez ukierunkowania na t/a czy drift, wszystkiego po trochę. S65 byłoby ekstra, ale chcę uniknąć nerwów, komplikacji, nadmiernej rzeźby żeby to poskładać. Chciałbym też mieć coś co będzie jeździło normalnie a nie od warsztatu do warsztatu z niedoróbkami.

A może najprościej i porównywalnie cenowo do niektórych z ww. opcji byłoby kupić anglika e46m3 do/po przekładce? Minus jest taki, że od razu trzeba wyskoczyć z całej kwoty, a e36 można kupić za grosze i stoponiowo dokładać. No i wolałbym do tego projektu e36.
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 67
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI Manual

Re: SWAP e36

Postprzez Bombel » So wrz 30, 2017 11:42

Wszystkie silniki z S na poczatku, ktore wymieniles sa coraz trudniej dostepne i bardzo drogie. Najlatwiej z nich znalezc S54, elektronika nie powinna byc problemem. Budzet przy takich swapach to 30+ nie liczac biorcy, wiec na pewno sensowniej bedzie kupic M3 E46 i miec gotowca, ktory ma dobre zawieszenie, jest bezwaryjny i nadaje sie tez na ulice.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
tel. 510 343 000

M3 E36 LCI Sedan '97, M3 E36 LCI Coupe '97, M3 E46 LCI Coupe '04,
M5 E39 LCI Sedan '02, M5 E39 LCI Kombi '02, M5 E39 LCI Sedan '02
Avatar użytkownika
Bombel
 
Posty: 2180
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom

Re: SWAP e36

Postprzez Juras » So wrz 30, 2017 17:11

Jest to jakis pomysl. Mozna w e46 m3 zaspawac dyfer? A co z m62 czy m50 w turbo? Pewnie bardziej awaryjne niz ori e46 m3, ale z drugiej strony naprawy i serwis nie beda tansze? E36 + swap m62 / uturbienie pewnie tez. Praktycznie wszystko inne w e36 bedzie tansze. Jak sie tak nad tym zastanawiam, to musze tez miec komfort, ze jak ja rozdu*cze to nie bedzie dramatu, a ryzyko bedzie na pewno podwyzszone.
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 67
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI Manual


Powrót do E36 M3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość