Tarcze przod e36 3.2
Tarcze przod e36 3.2
Witam, próbowałem wyszukać takiego tematu ale mi się nie udało jeżeli jest to proszę o linka
Mam zamiar wymienić bardzo z użyte tarcze, cały czas uparłem się na tarcze oryginalne z serwisu. Auto będzie jeździło głównie po mieście nie po torze, jest jakaś lepsza opcja od oryginalnych tarcz ? Albo czy nie warto wydawać na oryginalne 700 zł za sztukę i kupić coś innego. Proszę o pomoc
Mam zamiar wymienić bardzo z użyte tarcze, cały czas uparłem się na tarcze oryginalne z serwisu. Auto będzie jeździło głównie po mieście nie po torze, jest jakaś lepsza opcja od oryginalnych tarcz ? Albo czy nie warto wydawać na oryginalne 700 zł za sztukę i kupić coś innego. Proszę o pomoc
Re: Tarcze przod e36 3.2
ja mam ebc turbo cos tam i jestem zadowolony
- listek
- Posty: 459
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Tarcze przod e36 3.2
ja śmigam na Zimmerach przód i tył oraz klocki textary, jazda głównie po mieście od czasu do czasu wypad za miasto ostrzej , jestem zadowolony
przód komplet tarcz 700pln tył troszkę mniej
przód komplet tarcz 700pln tył troszkę mniej
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- wojtasm5
- Posty: 360
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: Tarcze przod e36 3.2
Ja nowe ZM pokrzywiłem tylko dla tego że swapownik nie zauważył że nie mam tuneli i o tym mi nie powiedział. Od tej pory jestem przewrażliwiony na tym punkcie. Teraz śmigam w e30 na BREMBO MAX i jest ok, jeden minus na zimnych jest strasznie źle i trze uważać. W kombi e36 318i z heblami od M3 3,0 na oryginalnych pływających auto hamuje niesamowicie, nie ma problemu na zimnych. O EBC też słyszałem że są dobre bo jeden znajomy katownik na takich śmigał i było git.
Tak wyglądały Brembo w pudełeczku dawno temu.
Tak wyglądały Brembo w pudełeczku dawno temu.
Re: Tarcze przod e36 3.2
U mnie ostatnio zgubiłem tunel do chlodzenia tarcz, naprawde ma to znaczenie do skrzywienia?
Jezeli chodzi o hamowanie jazda w miescie w weekend czasami ostrzej po miescie,nie chciał bym zeby musialy sie nagrzac przed hamowaniem bo czesto zdarza mi sie jechac spokojnie (miasto tego wymaga)
Fajnie ze napisaliscie na czym jezdzicie, bede brał to pod uwage, ale dalej nie znam odpowiedzi na moj dylemat Czy tarcza oryginalna jest najlepsza, czy nie warto za nia dawac tyle pieniedzy i osiagnie sie efekt podobny w np. Brembo czy Zimmerman ? ( przy nie jezdzeniu po torze)
Jezeli chodzi o hamowanie jazda w miescie w weekend czasami ostrzej po miescie,nie chciał bym zeby musialy sie nagrzac przed hamowaniem bo czesto zdarza mi sie jechac spokojnie (miasto tego wymaga)
Fajnie ze napisaliscie na czym jezdzicie, bede brał to pod uwage, ale dalej nie znam odpowiedzi na moj dylemat Czy tarcza oryginalna jest najlepsza, czy nie warto za nia dawac tyle pieniedzy i osiagnie sie efekt podobny w np. Brembo czy Zimmerman ? ( przy nie jezdzeniu po torze)
Re: Tarcze przod e36 3.2
Nie wprowadzaj kolegi w błąd ori tarcza od M3 3.0 nie jest pływająca tylko zwykła, pływające tarcze ma M3 3.2. Bierz oryginały pływające od 3.2 będziesz zadowolony, moim zdaniem nie ma lepszej tarczy od ori z M3 3.2 w tych pieniądzach oczywiście.wojtasm5 pisze: W kombi e36 318i z heblami od M3 3,0 na oryginalnych pływających auto hamuje niesamowicie, nie ma problemu na zimnych. O
Re: Tarcze przod e36 3.2
Też miałem ten sam problem co wybrac , kupiłem oryginał pływające 1600pln komplet , plus klocki hawk performance , przejechałem na nich tak jak zalecają 1000 km spokojnie powoli zwiększając prędkości od 100km/h począwszy . Podkreślam że to nie lada wyczyn ciagnąć sie po drodze z predkościa 100km/h gdzie prawie wszystko cie wyprzedza , no ale czego sie nie robi dla poprawnego ułożenia tarcz i klocków. Przyszłedł czas na wyższe predkości autostradowe no i jedno hamowanie z 240 do 50 i po moich prostych tarczach. reklamacji nie uwzględnili więc kupiłem już coś z innej bajki a mianowice tarcze hamulcowe DBA 4000 T3 , tu juz sie z nimi zbytnio nie pieściłem i jestem z nich zadowolony. Zostały przetestowane i po mimo że nie sa pływające jak oryginały to robią robote.
Re: Tarcze przod e36 3.2
Jaki koszt tych tarcz, i czy jak nie bede jezdził po torach itp. czy napewno plywające tarcze są mi potrzebne. Szanuje sobie jakość hamulców, kiedyś zaniedbałem i poniosłem tego konsekwencje jak mi tarcza pekła. Wiec teraz nie chce na nich oszczedzać ale niechce też przepłacać za coś czego nie wykorzystam.
Dzieki kolego za odpowiedz. I czekam na dalsze info i gdzie można je dostać
Dzieki kolego za odpowiedz. I czekam na dalsze info i gdzie można je dostać
Re: Tarcze przod e36 3.2
Już Ci kolego tłumacze, a więc koszt tarcz DBA 4000 T3 to 880zł szt. katalogowo , ja ze względu na wcześniejsze zakupy w tym sklepie dostałem rabacik tak że tarcze wyszły mnie w b.dobrej cenie. Sklep to : http://www.brakes.pl
Powiem tak, zanim zdecydowałem sie na zakup nastepnych tarcz obdzwoniłem kilka sklepów i to był jedyny sklep w którym mogłem spokojnie dobrać to czego chciałem, fachowa porada i nie traktują Cie jak głąba z kapusty.
Jeśli chodzi o to jakie wybrac czy pływajace czy nie, to sprawa wygląda tak, wszystko zależy od jakości materiałów użytych do wytworzenia części ciernej tarczy. Tarcze pływające są dużo bardziej skomplikowane do zrobienia niż jednolite, gdyż składają sie z dwóch części : części mocującej tarczę oraz osadzonej na kołkach części ciernej. Naprawde niewiele firm ma taką technologie. Miałem zakładac Zimmermana Formuła Z tylko że tarcze zimmermana to sa tarcze oryginalnie montowane w M3 jako tarcze na pierwszy montaz , wiec mimo że jest logo MPower to jest to zimmerman, a wiec to co juz miałem.
Tarcze pływające są albo tez powinny byc dużo bardziej odporne na fading niz tarcze jednoczęściowe, Sprawa rozchodzi sie o ciepło które wytwarza sie pomiedzy klockiem a tarczą i tu jest najważniejsza sprawa aby to ciepło jak najszybciej odprowadzic z powierzchni styku. Dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów jako komponentów przy produkcji tarcz możemy otrzymac materiał który bardzo dobrze i szybko odprowadza ciepło a przy tym charakteryzuje sie małą rozszerzalnościa temperaturową co w połaczeniu z systemem wentylacji daje nam zamierzony efekt. Niestety sama tarcza to za mało , druga część problemu to klocek a właściwie parametry termiczne niewspominając juz o odpowiednim współczynniku tarcia. Klocek bardzo mocno wpływa na jakość systemu hamulcowego gdyż jesli założymy dobrą tarczę i jakiś tam klocek ( ATE lub cos z tej samej półki w wersji standart )to prędzej czy później tarcza sie skrzywi a klocek sie spali przez to że ma za słabe parametry odprowadzenia ciepła. Reasumując jesli jeździsz spokojenie to oryginał daje rade ,leczy czy M3 jest do spokojnej jazdy ??? to juz każdy sam sobie odpowie .... natomiast czy tarcze pływające czy jednoczęściowe to uważam że jeśli pływające to juz z górnej półki czyli tarcza kosztuje ok 2500-3000 ale po co przepłacac lepiej coś sprawdzonego i z b.dobrych materiałów jednoczęściowe, sam napewno nie kupiłbym jakichś tak standardowych zamienników .
Widziałem załozone tarcze EBC turbo groove plus klocki textar w M 3 i podobno sprawuja sie super , ja juz nie chciałem tego sprawdzać.....
Powiem tak, zanim zdecydowałem sie na zakup nastepnych tarcz obdzwoniłem kilka sklepów i to był jedyny sklep w którym mogłem spokojnie dobrać to czego chciałem, fachowa porada i nie traktują Cie jak głąba z kapusty.
Jeśli chodzi o to jakie wybrac czy pływajace czy nie, to sprawa wygląda tak, wszystko zależy od jakości materiałów użytych do wytworzenia części ciernej tarczy. Tarcze pływające są dużo bardziej skomplikowane do zrobienia niż jednolite, gdyż składają sie z dwóch części : części mocującej tarczę oraz osadzonej na kołkach części ciernej. Naprawde niewiele firm ma taką technologie. Miałem zakładac Zimmermana Formuła Z tylko że tarcze zimmermana to sa tarcze oryginalnie montowane w M3 jako tarcze na pierwszy montaz , wiec mimo że jest logo MPower to jest to zimmerman, a wiec to co juz miałem.
Tarcze pływające są albo tez powinny byc dużo bardziej odporne na fading niz tarcze jednoczęściowe, Sprawa rozchodzi sie o ciepło które wytwarza sie pomiedzy klockiem a tarczą i tu jest najważniejsza sprawa aby to ciepło jak najszybciej odprowadzic z powierzchni styku. Dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów jako komponentów przy produkcji tarcz możemy otrzymac materiał który bardzo dobrze i szybko odprowadza ciepło a przy tym charakteryzuje sie małą rozszerzalnościa temperaturową co w połaczeniu z systemem wentylacji daje nam zamierzony efekt. Niestety sama tarcza to za mało , druga część problemu to klocek a właściwie parametry termiczne niewspominając juz o odpowiednim współczynniku tarcia. Klocek bardzo mocno wpływa na jakość systemu hamulcowego gdyż jesli założymy dobrą tarczę i jakiś tam klocek ( ATE lub cos z tej samej półki w wersji standart )to prędzej czy później tarcza sie skrzywi a klocek sie spali przez to że ma za słabe parametry odprowadzenia ciepła. Reasumując jesli jeździsz spokojenie to oryginał daje rade ,leczy czy M3 jest do spokojnej jazdy ??? to juz każdy sam sobie odpowie .... natomiast czy tarcze pływające czy jednoczęściowe to uważam że jeśli pływające to juz z górnej półki czyli tarcza kosztuje ok 2500-3000 ale po co przepłacac lepiej coś sprawdzonego i z b.dobrych materiałów jednoczęściowe, sam napewno nie kupiłbym jakichś tak standardowych zamienników .
Widziałem załozone tarcze EBC turbo groove plus klocki textar w M 3 i podobno sprawuja sie super , ja juz nie chciałem tego sprawdzać.....
- BavarianWorks
- Posty: 29
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 20:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tarcze przod e36 3.2
robson pisze:Klocek bardzo mocno wpływa na jakość systemu hamulcowego gdyż jesli założymy dobrą tarczę i jakiś tam klocek ( ATE lub cos z tej samej półki w wersji standart )to prędzej czy później tarcza sie skrzywi
Re: Tarcze przod e36 3.2
mam troche obawy co do kupowania w tym sklepie internetowym.