Silnik nie chce odpalić (S50B30)

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik nie chce odpalić (S50B30)

Post autor: Inur » ndz sie 21, 2011 17:25

Myślę że to dobry pomysł z porównaniem wartości z dwóch emek. Postaram się to ogarnąć, akurat w okolicy takich aut nie brakuje :) Rozrząd sprawdzimy dla pewności.

AFR mamy dobry, świece brunatne.

Podłączyliśmy kilka brakujących kabli w X20, jeden z nich (prędkość) podobno ma znaczący wpływ na pracę kompa choć w naszym przypadku nic się nie poprawiło więc albo nie ma wpływu albo coś innego wciąż nie działa.

Podłączyliśmy CEL - świeci się check engine. Jesteśmy na etapie szukania dobrego kompa do diagnostyki. Jutro wpinam się do tego na którym do tej pory robiliśmy, nie wiem czy pokazuje wszystkie wartości i błędy ale póki co dawał radę.

Prawdopodobnie sprawdzimy też ciągłość w całej wiązce silnikowej no chyba że nastąpi jutro jakaś eureka i nie trzeba będzie.

Na chłopski rozum wychodzi na to że jeśli rozrząd jest ok, to jedyne co może knocić pracę silnika to cofnięty zapłon. Jeśli dobrze rozumiem to w trybie awaryjnym komp cofa zapłon? I czy kontrolka check engine oznacza że wchodzi on w tryb awaryjny? Nie ma kompresora klimy, pompy powietrza, recyrkulacji spalin i takiego zaworka przy silniku po stronie kierowcy (zapomniałem co to jest dokładnie, wtyczkę ma taką samą jak czujnik temperatury w kolektorze).

Obecnie ~192 konie na kołach. Wciąż brakuje ok. 100.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik nie chce odpalić (S50B30)

Post autor: piotr e38 » wt sie 23, 2011 20:49

Ten zaworek po stronie kierowcy to jakaś ekologia Tank Ventilation valve, czy jakoś tak, chyba mało istotne.

Powodzenia.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik nie chce odpalić (S50B30)

Post autor: Inur » śr sie 24, 2011 22:07

212 na kołach. Duży postęp po wymianie zegarów na pochodzące z innej emki. Moje przestały nadawać sygnał prędkości czarno/białym kablem którego brak podobno wtrąca silnik w tryb awaryjny. Tak czy owak, dalej dupy nie urywa. Conajwyżej jajka miętoli.

Poza tym wbrew temu co zostało napisane stronę wcześniej, seryjny komp radzi sobie z ostrymi wałkami i tłokami doprężającymi. Dziś po podmianie zegarów wykasowaliśmy mapy z Ecumastera i silnik całkiem ładnie chodził.

Sprawdzamy rozrząd i wpinamy się do kompa DISem albo INPA.

Mamy jeszcze jedną niepokojącą wartość. Temepratura w dolocie wg. kompa to 65 stopni (dziś przy upałach pewnie byłoby z 70). Kolektor jest bardzo gorący.

Czy ktoś wie jaka powinna być temperatura w kolektorze w zdrowym/seryjnym silniku?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik nie chce odpalić (S50B30)

Post autor: kostek_ja » czw sie 25, 2011 01:24

Inur pisze:Temepratura w dolocie wg. kompa to 65 stopni (dziś przy upałach pewnie byłoby z 70). Kolektor jest bardzo gorący.
A ja tak bardziej z ciekawości, czy tej temp. nie pokazuje test 7,ileś? Bo szczerze nie wiem co to jest. Wartości się zmieniają tak że tylko temp. dolotu przychodzi mi do głowy, ale w upały w korku miałem i ponad 100.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik nie chce odpalić (S50B30)

Post autor: Inur » czw sie 25, 2011 10:24

W E36 nie ma funkcji pokazania temp w dolocie przez OBC. Jeśli ktoś wie jaka powinna być to byłbym wdzięczny za info, w przeciwnym wypadku będę musiał kogoś z emką fatygować żeby się pojechał wpiąć.

ODPOWIEDZ