Filtr ITG zamiast ori puszki.
Filtr ITG zamiast ori puszki.
Obecnie mam w B32 oryginalną puszkę i wkładkę K&N, a zastanawiam się nad wstawieniem filtra gąbkowego ITG, gdyż z tego co czytałem to najmniej szkodzi, a nawet coś minimalnie pomaga co zostało udokumentowne kilkoma pomiarami na hamowniach.
Wiadomo, że trzeba zrobić komorę odgradzającą, może jakiś dodatkowy dolot powietrza, ale nie w tym sprawa.
Nie wiem czy kupić z bardziej dedykowaną średnicą wylotu do przepływki, czyli 89mm zewnętrznie, czy też większy na 102mm i zastosować redukcję 102/89m
Czy to coś zmieni i czy będzie miało jakieś znaczenie.
Wiadomo, że trzeba zrobić komorę odgradzającą, może jakiś dodatkowy dolot powietrza, ale nie w tym sprawa.
Nie wiem czy kupić z bardziej dedykowaną średnicą wylotu do przepływki, czyli 89mm zewnętrznie, czy też większy na 102mm i zastosować redukcję 102/89m
Czy to coś zmieni i czy będzie miało jakieś znaczenie.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
ja też będę kupować ITG, miałem w M52B28 i na hamowni +4km/2NM, wiadomo, nie dużo ale zawsze to jest lepiej niż by odejmować miało, niżej także przeniósł się maks moment, dźwięk piękny także polecam. Filtr miałem odgrodzony oczywiście od komory, zamocowany bez kolanka przedłużającego etc, czyszczony i nasączany olejkiem do chwytania kurzu (podobno olejek ten zabija przepływke, ale tego nie sprawdziłem akurat), teraz też robię identyczny dolot do S50B32 i kupuje 99mm i do tego kolanko redukcyjne. Niedługo będę hamował auto to napisze jak jest w serii bo narazie nie stać na filtr 
Tak to u mnie w M52 wyglądało


Tak to u mnie w M52 wyglądało

Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
też poczekam na efekt u Ciebie bo się zastanawiam nad zmianą,
tą komorę odgradzającą sam robiłeś czy kupiłes gotowca?
tą komorę odgradzającą sam robiłeś czy kupiłes gotowca?
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
mam taka komore odgradzajaca wzorowana na k&n na sprzedaz.zmienilem bo zalozylem bmc
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
zrobiłem sam, mogę taką wykonać nie ma problemu, wygląda to dobrze i niedrogo wyjdzie, z nierdzewki albo chromoniklu do wyboru.
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
Olejki do czyszczenia filtrow ZABIJAJA PRZEPLYWKE. 100% prawda. Wiele jest tego na angielskim forum M3cutters. Jeden przypadek opisany szczegolowo przez goscia ktory mial 2 rozne filtry stozkowe i po czyszczeniu jednego z nich po krotkim czasie padl mu przeplywomierz. Ja wogole nie rozumiem jak dla tych 4KM i niby ladniejszego dzwieku ktos by chcial ryzykowac uszkodzenie przeplywomierza. No ale nie moja sprawa 

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
To może lepiej w ogóle nie oliwić filtra 
A tak naprawdę wystarczy trochę pomyśleć.
Normalne,że jak naoliwimy filtr i tak go założymy to silnik przy zasysaniu wciągnie trochę tego olejku.
Wystarczy po naoliwieniu wytrzeć filtr bawełnianą szmatką potem cierpliwie przedmuchać pistoletem do przedmuchiwania z kompresora i ponownie wytrzeć. Potem zostawić filtr na kilka godzin najlepiej na noc,żeby wszystko się wchłonęło rano powtórzyć przedmuchiwanie i nie ma szans żeby coś poleciało na przepływomierz.

A tak naprawdę wystarczy trochę pomyśleć.
Normalne,że jak naoliwimy filtr i tak go założymy to silnik przy zasysaniu wciągnie trochę tego olejku.
Wystarczy po naoliwieniu wytrzeć filtr bawełnianą szmatką potem cierpliwie przedmuchać pistoletem do przedmuchiwania z kompresora i ponownie wytrzeć. Potem zostawić filtr na kilka godzin najlepiej na noc,żeby wszystko się wchłonęło rano powtórzyć przedmuchiwanie i nie ma szans żeby coś poleciało na przepływomierz.
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
Ok jak tam kto chce. Ja po prostu uwazam takie ryzykowanie za glupote bo niby po te wszystkie kombinacje z filtrami dla marnych 4KM? Kto chce oliwic niech oliwi ja bede trzymal sie wymiany seryjnego heh
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
piszecie że na 100% olejek niszczy przepływkę to tak z czystej ciekawości: po jakim czasie te przepływki padają od założenia takiego filtra (może gdzieś na angielskim forum pisało), pytam bo wcześniej śmigałem w 328 az 4 lata na stożku który oliwiłem i nic nie padało, nowy właściciel nadal jeździ i jest git (on raczej nie oliwi)
może to zależy od jakości takiego olejku (firma)
może to zależy od jakości takiego olejku (firma)
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
listek, a mógłbyś mi powiedzieć na jakiej podstawie twierdzisz że przepływka była OK? Z tego co wiem to na padniętej przepływce samochód jest trochę wolniejszy i to na tyle mało że na plecach praktycznie nie do zauważenia. Wychodzi dopiero na hamowni, podczas sprawdzenia z innym autem, albo po wymianie przepływki.
Nie neguje twojej teorii, ale chciałbym się oprzeć na faktach, a to że ktoś jeździł i mu nie wywaliło błędu nie uważam za fakt.
Nie neguje twojej teorii, ale chciałbym się oprzeć na faktach, a to że ktoś jeździł i mu nie wywaliło błędu nie uważam za fakt.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
powiem tak: auto było mierzone na hamowni i wypluło 203 KM (nie wiem ile było wcześniej) czyli więcej o 10 niż seria ale ja dodatkowo miałem założony kolektor ssący od m50, ciąłem się bardzo często na ćwiartkę i inne seryjne 328 zawsze odstawało na mecie o długość a nawet półtorej auta, to tyle jeśli chodzi o stan techniczny mojej byłej
ja nie przedstawiłem żadnej teorii tylko zapytałem się jak długo trzeba czekać na efekty uboczne i czy winą może być jakość olejku?
ja nie przedstawiłem żadnej teorii tylko zapytałem się jak długo trzeba czekać na efekty uboczne i czy winą może być jakość olejku?
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
Na m3cutters pisal gosc ze zalozyl taki filtr i po jego czyszczeniu auto chodzilo coraz gorzej i gorzej az do momentu kiedy mial taki problem jak ja czyli czasami odpalal na zimnym i mu sie ksztusil przez ok sekunde a pozniej wywalil obroty na ok 1400 i tak staly az do rozgrzania silnika. Czul po jakims czasie ze w dole mu mocy brakuje. nie wiedzial czy to przeplywomierz ale mimo to zaryzykowal kupno nowego. Zmienil i powiedzial ze jego auto doslownie ozylo! Od tego momentu jezdzi na seryjnym dolocie bez zadnych olejkow. Nie wiem, moze przesadzil z oliweniem i dlatego ale co jak co dla tych 4 czy 5 KM moim zdaniem nie warto ryzykowac nawet jak sie jest super ostroznym z czyszczeniem.
Dla przykladu ja zmienilem tez przeplywomierz i czuc jakby auto w dolnym zakresie obrotow dostalo potezna dodatkowa dawke mocy i jakby oddycha o wiele lzej. Obroty rosna wraz z przyspieszeniem o wiele lzej tez.
Dla przykladu ja zmienilem tez przeplywomierz i czuc jakby auto w dolnym zakresie obrotow dostalo potezna dodatkowa dawke mocy i jakby oddycha o wiele lzej. Obroty rosna wraz z przyspieszeniem o wiele lzej tez.
- Kisol
- Posty: 41
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 19:00
- Auto: S50B32 i M57D30
- Lokalizacja: Wodzisław Śl
- Kontakt:
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
wg mnie to silniki sa wystrojone fabrycznie na swoich podzespolach a to ze damy mu wiecej powietrza to nie znaczy ze bedzie lepiej .Wiadomo ze troche komputer ma mozliwosci sie "dostroic"ale spotkalem juz duzo takich oprzypadkow ze na sportowych firmowych filtrach auto gorzej chodzi.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
Żeby auto chodziło poprawnie trzeba skasować adaptacje wtedy dostroi się do nowych parametrów i będzie ok. W m3 E46 po założeniu dedykowanego dolotu KN auto potrafi poszarpywać na niskich obrotach przy utrzymywaniu stałej prędkości lub lekkim zwalnianiu. Efekt ten występuje przez większą ilość powietrza jaka trafia do silnika.Kisol pisze:wg mnie to silniki sa wystrojone fabrycznie na swoich podzespolach a to ze damy mu wiecej powietrza to nie znaczy ze bedzie lepiej .Wiadomo ze troche komputer ma mozliwosci sie "dostroic"ale spotkalem juz duzo takich oprzypadkow ze na sportowych firmowych filtrach auto gorzej chodzi.
Po skasowaniu adaptacji efekt znika a auto jeździ BDB.
Re: Filtr ITG zamiast ori puszki.
A jak to ugryźć, tzn skasować--==maly==---- pisze: Po skasowaniu adaptacji efekt znika a auto jeździ BDB.


RED DEVIL