1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
w miesieczniku GT kiedys robili test czasow przyspieszen 0-100 przy roznych obrotach ble ble ble wnioski byly takie ze najlepsze czasy byly wlasnie z odcinki fakt faktem ze najmocniejsze autko mialo cos kolo 200km i wszystkie auta mialy przedni naped to moje dwa grosze ,co do emek niewiem sam niesprawdzalem czasow-moze w najblizszym czasie;) a przy okazji czy ktos moze testowal miarodajnosc (dokladnosc)pomiarow programu z iphona dynolicious??
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Ja teraz M5 na semi-slickach jak są rozgrzane startuje z 3500 i jest git, oczywiście bez strzału ze sprzęgła bo tu już żadna opona nie pomoże.
Wracając do tematu "Jak startować" ważna też jest sama zamiana biegów, musi być kurewsko szybka, żeby czas był dobry.
Ja robię to tak, że wyrywam bieg bez wciśniętego pedału sprzęgła, robię strzała w sprzęgło w momencie przechodzenia biegu przez "pozycję neutralną, w momencie wchodzenia biegu na swoje miejsce, peadał sprzęgła jest już puszczony, napęd jest już przenoszony a bieg dopiero dochodzi.
Niestety przy tak szybkiej zmianie biegów, oczywiście możesz się źle zsynchronizować, trochę zazgrzyta i czas dupa.
Wracając do tematu "Jak startować" ważna też jest sama zamiana biegów, musi być kurewsko szybka, żeby czas był dobry.
Ja robię to tak, że wyrywam bieg bez wciśniętego pedału sprzęgła, robię strzała w sprzęgło w momencie przechodzenia biegu przez "pozycję neutralną, w momencie wchodzenia biegu na swoje miejsce, peadał sprzęgła jest już puszczony, napęd jest już przenoszony a bieg dopiero dochodzi.
Niestety przy tak szybkiej zmianie biegów, oczywiście możesz się źle zsynchronizować, trochę zazgrzyta i czas dupa.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
bardzo Wam wszystkim dziękuję za rady, mam nadzieję, że mi pomogą w najbliższą sobotę i później przy startach
-
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz cze 21, 2009 15:25
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Kontakt:
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Marcin_Os zmieniasz w ten sposób bieg bez puszczania gazu, czy normalnie z jego odpuszczeniem? Ja właśnie gdy zależy mi na szybkiej zmianie biegu na wyższy nie puszczam w ogóle gazu, lub puszczam go częściowo - powiedzmy do połowy. Trzeba to zrobić bardzo szybko oczywiście, wtedy teoretycznie samochód powinien przyspieszyć podczas samej zmiany, a nie zwolnić jak to się dzieje zmieniając bieg normalnie.
Polecam lekturę, która powinna bardzo pomóc i rozwiać wszelkie wątpliwości, jeśli autor wątku jeszcze jakieś ma.
Rozdział: Samochód na prostej. Podrozdział:Ruszanie z miejsca i rozpędzanie
http://rapidshare.com/files/179848446/S ... chodem.rar
Polecam lekturę, która powinna bardzo pomóc i rozwiać wszelkie wątpliwości, jeśli autor wątku jeszcze jakieś ma.
Rozdział: Samochód na prostej. Podrozdział:Ruszanie z miejsca i rozpędzanie
http://rapidshare.com/files/179848446/S ... chodem.rar
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Puszczam częściowo, przy normalnym sprzęgle nie ma sensu trzymania gazu w połodze, przy tym szybkim strzale w pedał sprzęgła i tak obroty pójdą w górę, bo jesteśmy prawie przy odcince i zacznie się trochę ślizgać, przy częściowym położeniu pedału gazu nie bedzię poślizgu sprzęgła no pewnie troche je oszczędzimy.///M-PaweLL pisze:Marcin_Os zmieniasz w ten sposób bieg bez puszczania gazu, czy normalnie z jego odpuszczeniem? Ja właśnie gdy zależy mi na szybkiej zmianie biegu na wyższy nie puszczam w ogóle gazu, lub puszczam go częściowo - powiedzmy do połowy. Trzeba to zrobić bardzo szybko oczywiście, wtedy teoretycznie samochód powinien przyspieszyć podczas samej zmiany, a nie zwolnić jak to się dzieje zmieniając bieg normalnie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
na twoim miejscu zrobiłbym tak że na kapciach toyo tylko na tyle sprawdzasz start , zawsze lekki poślizg sprzegłą i na początek sprawdz przy jakich obrotach ten silnik ma maksymalny moment obrotowy i dodaj 500 obr. wyżej ; przy starcie nigdy nie dokładaj pełnego buta tylko trzymaj na obrotach , w momencie puszczania sprzegła nie dokładaj gazu tylko odczekaj chwilę jak auto zacznie przyśpieszać ( to są ułamki sekund)i w do oporu gaz , zmiana biegów delikatnie przed odcinką tak aby po zmianie biegu obroty były wyższe od obrotów jakie silnik ma przy max .momencie i to wtedy jest poprawny start
m5 e34 3,6 13.747 et
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Jakby link wygasl, to polecam watek. Ta ksiazka jest od dawna na forum i moj link nigdy nie wygasnie.///M-PaweLL pisze:Polecam lekturę, która powinna bardzo pomóc i rozwiać wszelkie wątpliwości, jeśli autor wątku jeszcze jakieś ma.
Rozdział: Samochód na prostej. Podrozdział:Ruszanie z miejsca i rozpędzanie
http://rapidshare.com/files/179848446/S ... chodem.rar
viewtopic.php?t=859
Mozesz przytoczyc jakies tego wytlumaczenie ?PAWEŁ M5E34 pisze:zmiana biegów delikatnie przed odcinką tak aby po zmianie biegu obroty były wyższe od obrotów jakie silnik ma przy max .momencie i to wtedy jest poprawny start
-
- Posty: 95
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
- Lokalizacja: kielce
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
w moim aucie jest tak że przy ok.5000 obr. jest max moment i silnik ma najwiekszą parę w tych okolicach czytaj najwiekszą sprawność i dlatego wydaje mnie się że to jest optymalne, co do silnika 3,2 sprawdzałem że max. moment 3.250 jest dość nisko to ja bym startował z 4 tysi
m5 e34 3,6 13.747 et
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Ale co to Ci da jak będziesz mielił kołami?PAWEŁ M5E34 pisze:w moim aucie jest tak że przy ok.5000 obr. jest max moment i silnik ma najwiekszą parę w tych okolicach czytaj najwiekszą sprawność i dlatego wydaje mnie się że to jest optymalne, co do silnika 3,2 sprawdzałem że max. moment 3.250 jest dość nisko to ja bym startował z 4 tysi
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Dlaczego ma mielic...? Z kazdych obrotow mozna wystartowac nie mielac--==maly==---- pisze:Ale co to Ci da jak będziesz mielił kołami?PAWEŁ M5E34 pisze:w moim aucie jest tak że przy ok.5000 obr. jest max moment i silnik ma najwiekszą parę w tych okolicach czytaj najwiekszą sprawność i dlatego wydaje mnie się że to jest optymalne, co do silnika 3,2 sprawdzałem że max. moment 3.250 jest dość nisko to ja bym startował z 4 tysi
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
Odpuszczając gaz i na jedno wychodzi wg mnie bez sensu.
Ruszać trzeba na granicy przyczepności a jak zrobisz strzał ze sprzęgła przy 4tyś to odrazu zerwiesz i minie dłuższa chwila zanim ją odzyskasz.
Ruszać trzeba na granicy przyczepności a jak zrobisz strzał ze sprzęgła przy 4tyś to odrazu zerwiesz i minie dłuższa chwila zanim ją odzyskasz.
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
To zależy, jak strzelisz z 4 tyś. i wciśniesz gaz do podłogi to będzie mielić, jak będziesz dodawał rozsądnie to będziesz na granicy.
Tak dla przykładu, Launch Control w SMG, strzał jest z okolic 4k, samochód rusza i gaz jest dodawany stopniowo.
Tak dla przykładu, Launch Control w SMG, strzał jest z okolic 4k, samochód rusza i gaz jest dodawany stopniowo.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
potweirdzam to co napisal Pawel... delikatne ruszanie z 4,5 tys na polsprzegle to najlepsza opcja na najlepszy czas.. auto musi sie zaczac toczyc zanim wcisniesz gaz w podloge.
wyciaganie biegow jeszcze na nie do konca wysprzegleniu.. i wbijanie biegow juz na wyciskanym sprzegle...
jesli chodzi o semi slicki.. moze sie okazac ze strzal ze sprzegla bedzie jednak bardziej efektywny... jak opona bedzie kleic... , twarde slicki sobie odpusc. nie dogrzejesz ich do startu...
p.s.
powiem tylko ze odelzona emka e36 3.2 ( 1260 kg ) robi 12.9 na cwiartke
wyciaganie biegow jeszcze na nie do konca wysprzegleniu.. i wbijanie biegow juz na wyciskanym sprzegle...

jesli chodzi o semi slicki.. moze sie okazac ze strzal ze sprzegla bedzie jednak bardziej efektywny... jak opona bedzie kleic... , twarde slicki sobie odpusc. nie dogrzejesz ich do startu...
p.s.
powiem tylko ze odelzona emka e36 3.2 ( 1260 kg ) robi 12.9 na cwiartke
RWD
Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225
No to chyba Buni rozstrzygnal kwestie sporne
wkoncu ma doswiadczenie nie byle jakie, a chodzilo wlasnie o opinie kogos takiego.
Pozdr

Pozdr