1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: kris/// » sob maja 08, 2010 14:43

w miesieczniku GT kiedys robili test czasow przyspieszen 0-100 przy roznych obrotach ble ble ble wnioski byly takie ze najlepsze czasy byly wlasnie z odcinki fakt faktem ze najmocniejsze autko mialo cos kolo 200km i wszystkie auta mialy przedni naped to moje dwa grosze ,co do emek niewiem sam niesprawdzalem czasow-moze w najblizszym czasie;) a przy okazji czy ktos moze testowal miarodajnosc (dokladnosc)pomiarow programu z iphona dynolicious??

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: Marcin_Os » ndz maja 09, 2010 00:14

Ja teraz M5 na semi-slickach jak są rozgrzane startuje z 3500 i jest git, oczywiście bez strzału ze sprzęgła bo tu już żadna opona nie pomoże.

Wracając do tematu "Jak startować" ważna też jest sama zamiana biegów, musi być kurewsko szybka, żeby czas był dobry.
Ja robię to tak, że wyrywam bieg bez wciśniętego pedału sprzęgła, robię strzała w sprzęgło w momencie przechodzenia biegu przez "pozycję neutralną, w momencie wchodzenia biegu na swoje miejsce, peadał sprzęgła jest już puszczony, napęd jest już przenoszony a bieg dopiero dochodzi.
Niestety przy tak szybkiej zmianie biegów, oczywiście możesz się źle zsynchronizować, trochę zazgrzyta i czas dupa.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: kons6 » pn maja 10, 2010 22:23

bardzo Wam wszystkim dziękuję za rady, mam nadzieję, że mi pomogą w najbliższą sobotę i później przy startach

///M-PaweLL
Posty: 22
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 15:25
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: ///M-PaweLL » wt maja 11, 2010 13:13

Marcin_Os zmieniasz w ten sposób bieg bez puszczania gazu, czy normalnie z jego odpuszczeniem? Ja właśnie gdy zależy mi na szybkiej zmianie biegu na wyższy nie puszczam w ogóle gazu, lub puszczam go częściowo - powiedzmy do połowy. Trzeba to zrobić bardzo szybko oczywiście, wtedy teoretycznie samochód powinien przyspieszyć podczas samej zmiany, a nie zwolnić jak to się dzieje zmieniając bieg normalnie.
Polecam lekturę, która powinna bardzo pomóc i rozwiać wszelkie wątpliwości, jeśli autor wątku jeszcze jakieś ma.
Rozdział: Samochód na prostej. Podrozdział:Ruszanie z miejsca i rozpędzanie
http://rapidshare.com/files/179848446/S ... chodem.rar

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: Marcin_Os » wt maja 11, 2010 22:34

///M-PaweLL pisze:Marcin_Os zmieniasz w ten sposób bieg bez puszczania gazu, czy normalnie z jego odpuszczeniem? Ja właśnie gdy zależy mi na szybkiej zmianie biegu na wyższy nie puszczam w ogóle gazu, lub puszczam go częściowo - powiedzmy do połowy. Trzeba to zrobić bardzo szybko oczywiście, wtedy teoretycznie samochód powinien przyspieszyć podczas samej zmiany, a nie zwolnić jak to się dzieje zmieniając bieg normalnie.
Puszczam częściowo, przy normalnym sprzęgle nie ma sensu trzymania gazu w połodze, przy tym szybkim strzale w pedał sprzęgła i tak obroty pójdą w górę, bo jesteśmy prawie przy odcince i zacznie się trochę ślizgać, przy częściowym położeniu pedału gazu nie bedzię poślizgu sprzęgła no pewnie troche je oszczędzimy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: PAWEŁ M5E34 » wt maja 11, 2010 23:49

na twoim miejscu zrobiłbym tak że na kapciach toyo tylko na tyle sprawdzasz start , zawsze lekki poślizg sprzegłą i na początek sprawdz przy jakich obrotach ten silnik ma maksymalny moment obrotowy i dodaj 500 obr. wyżej ; przy starcie nigdy nie dokładaj pełnego buta tylko trzymaj na obrotach , w momencie puszczania sprzegła nie dokładaj gazu tylko odczekaj chwilę jak auto zacznie przyśpieszać ( to są ułamki sekund)i w do oporu gaz , zmiana biegów delikatnie przed odcinką tak aby po zmianie biegu obroty były wyższe od obrotów jakie silnik ma przy max .momencie i to wtedy jest poprawny start
m5 e34 3,6 13.747 et

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: Venom » śr maja 12, 2010 08:38

///M-PaweLL pisze:Polecam lekturę, która powinna bardzo pomóc i rozwiać wszelkie wątpliwości, jeśli autor wątku jeszcze jakieś ma.
Rozdział: Samochód na prostej. Podrozdział:Ruszanie z miejsca i rozpędzanie
http://rapidshare.com/files/179848446/S ... chodem.rar
Jakby link wygasl, to polecam watek. Ta ksiazka jest od dawna na forum i moj link nigdy nie wygasnie.
viewtopic.php?t=859
PAWEŁ M5E34 pisze:zmiana biegów delikatnie przed odcinką tak aby po zmianie biegu obroty były wyższe od obrotów jakie silnik ma przy max .momencie i to wtedy jest poprawny start
Mozesz przytoczyc jakies tego wytlumaczenie ?

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: PAWEŁ M5E34 » śr maja 12, 2010 20:16

w moim aucie jest tak że przy ok.5000 obr. jest max moment i silnik ma najwiekszą parę w tych okolicach czytaj najwiekszą sprawność i dlatego wydaje mnie się że to jest optymalne, co do silnika 3,2 sprawdzałem że max. moment 3.250 jest dość nisko to ja bym startował z 4 tysi
m5 e34 3,6 13.747 et

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: --==maly==---- » śr maja 12, 2010 22:44

PAWEŁ M5E34 pisze:w moim aucie jest tak że przy ok.5000 obr. jest max moment i silnik ma najwiekszą parę w tych okolicach czytaj najwiekszą sprawność i dlatego wydaje mnie się że to jest optymalne, co do silnika 3,2 sprawdzałem że max. moment 3.250 jest dość nisko to ja bym startował z 4 tysi
Ale co to Ci da jak będziesz mielił kołami?

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: Norbi » śr maja 12, 2010 23:10

--==maly==---- pisze:
PAWEŁ M5E34 pisze:w moim aucie jest tak że przy ok.5000 obr. jest max moment i silnik ma najwiekszą parę w tych okolicach czytaj najwiekszą sprawność i dlatego wydaje mnie się że to jest optymalne, co do silnika 3,2 sprawdzałem że max. moment 3.250 jest dość nisko to ja bym startował z 4 tysi
Ale co to Ci da jak będziesz mielił kołami?
Dlaczego ma mielic...? Z kazdych obrotow mozna wystartowac nie mielac

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: --==maly==---- » śr maja 12, 2010 23:22

Odpuszczając gaz i na jedno wychodzi wg mnie bez sensu.
Ruszać trzeba na granicy przyczepności a jak zrobisz strzał ze sprzęgła przy 4tyś to odrazu zerwiesz i minie dłuższa chwila zanim ją odzyskasz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: Marcin_Os » śr maja 12, 2010 23:50

To zależy, jak strzelisz z 4 tyś. i wciśniesz gaz do podłogi to będzie mielić, jak będziesz dodawał rozsądnie to będziesz na granicy.
Tak dla przykładu, Launch Control w SMG, strzał jest z okolic 4k, samochód rusza i gaz jest dodawany stopniowo.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: buni » czw maja 13, 2010 07:36

potweirdzam to co napisal Pawel... delikatne ruszanie z 4,5 tys na polsprzegle to najlepsza opcja na najlepszy czas.. auto musi sie zaczac toczyc zanim wcisniesz gaz w podloge.
wyciaganie biegow jeszcze na nie do konca wysprzegleniu.. i wbijanie biegow juz na wyciskanym sprzegle... :idea:

jesli chodzi o semi slicki.. moze sie okazac ze strzal ze sprzegla bedzie jednak bardziej efektywny... jak opona bedzie kleic... , twarde slicki sobie odpusc. nie dogrzejesz ich do startu...

p.s.
powiem tylko ze odelzona emka e36 3.2 ( 1260 kg ) robi 12.9 na cwiartke
RWD

Norbi
Posty: 73
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 16:50
Lokalizacja: Płock

Re: 1/4 mili e36 m3 3,2 6 biegów opony 4x225

Post autor: Norbi » pt maja 14, 2010 19:58

No to chyba Buni rozstrzygnal kwestie sporne :) wkoncu ma doswiadczenie nie byle jakie, a chodzilo wlasnie o opinie kogos takiego.
Pozdr

ODPOWIEDZ