Stożek VS Seria co myślicie?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Stożek VS Seria co myślicie?
Witam
Kupiłem auto już z dedykowanym zestawem K&N i teraz zastanawiam się nad zmianą na oryginalną puszkę i zwykły filtr co o tym myślicie? Czy taki stożek w ogóle coś daje czy więcej psuje niż daje jakie są wasze doświadczenia?
http://img293.imageshack.us/my.php?image=stoekvy6.jpg
Kupiłem auto już z dedykowanym zestawem K&N i teraz zastanawiam się nad zmianą na oryginalną puszkę i zwykły filtr co o tym myślicie? Czy taki stożek w ogóle coś daje czy więcej psuje niż daje jakie są wasze doświadczenia?
http://img293.imageshack.us/my.php?image=stoekvy6.jpg
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Myślę, że dobrze odizolowany stożek może dać ze dwa konie, ale na nic więcej nie ma co liczyć...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Da to on więcej jak zrobiłbyś wydech i program, a tak to nie poczujesz różnicy.
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Dokładnie, tak to tylko ewentualnie jakiś efekt dźwiękowy. Albo cały kolektor albo nic, ewentualnie zamiennik seryjnego na K&N.MaRoS pisze:Da to on więcej jak zrobiłbyś wydech i program, a tak to nie poczujesz różnicy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Chodzi mi bardziej o to czy warto jest zmienić go na zwykłą puszkę czy słyszeliście o przypadkach gdzie stożek był przyczyną straty mocy itd. Bo mi on nie przeszkadza ale jak ma zabrać chociaż ze 3KM to wylatuje od razu.
Zacząłem się ostatnio nad tym zastanawiać. Brat miał w 323 dedykowany dolot simoty bez izolacji ale w osłonie termicznej.
Ja kupiłem chwilowo do jazdy też 323 calkiem seryjne i moje było szybsze.
Nie wielkie różnice ale tak półtorej długości.
Po zamianie filtrów brata 323 objeżdża moją i to nawet więcej niż wcześniej moja jego.
Dlatego od razu pomyślałem o swoim M3 które też ma takie dziadostwo pod maską.
Zacząłem się ostatnio nad tym zastanawiać. Brat miał w 323 dedykowany dolot simoty bez izolacji ale w osłonie termicznej.
Ja kupiłem chwilowo do jazdy też 323 calkiem seryjne i moje było szybsze.
Nie wielkie różnice ale tak półtorej długości.
Po zamianie filtrów brata 323 objeżdża moją i to nawet więcej niż wcześniej moja jego.
Dlatego od razu pomyślałem o swoim M3 które też ma takie dziadostwo pod maską.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Bardzo możliwe, też słyszałem o przypadkach gdzie zabierało to pare kuni. Ja bym wywalił.
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Ja tez bym wywalil no chyba ze chcesz przerabiac wszystko tak jak mowili poprzednicy. Ewentualnie jak chcesz miec dobry filtr. To zalorz seryjna puche i zamow filtr do m3 e36 ale K&N. To jakies ewentualne rozwiazanie jesli nie bedziesz przerabiac wszystkiego. A chcesz miec cos konkretnego. tylko ten z kolei trzeba nawilzac co jakis czas a to ponoc zle wplywa na przeplywke. Twoj wybor.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
WYWALIC !!!
Kilka aut kupilem ze stozkiem i w kazdym pierwsze co robilem to go wywalalem. Auta od razu odżywały.
Taki "Janek" kupuje sobie stozek i mysli ze ma 20 koni wiecej
, a w rzeczywistosci ma te 20 koni, ale mniej..
Kolejny powod to taki, ze stozek moze zamordowac ci przeplywke ( olejek ktorym sie go nasacza niszczy czujnik) takze radze nie kupowac nawet sportowej wkladki.
Kilka aut kupilem ze stozkiem i w kazdym pierwsze co robilem to go wywalalem. Auta od razu odżywały.
Taki "Janek" kupuje sobie stozek i mysli ze ma 20 koni wiecej


Kolejny powod to taki, ze stozek moze zamordowac ci przeplywke ( olejek ktorym sie go nasacza niszczy czujnik) takze radze nie kupowac nawet sportowej wkladki.
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
1) Wymontuj ten KN następnie przyłóż do jakiegoś źródła światła i sprawdź jakie są prześwity, będzie widać sporej średnicy otworki. Później weź normalny filtr i zrób taki sam test.... nic nie będzie widać.
2) Filtr KN czyścimy i namaczamy specjalnym olejem.
3) Po samym montażu KNa mocy nie przybędzie, natomiast efekt akustyczny pod maską będzie ciekawy, może podnieść również hałaśliwość wydechu.
AD1 - Przez widziane otwory na przepływomierz, do kolektora ssącego i do silnika, dostają się różne pyłki w tym również drobny piasek, który w większości przypadków zostaje w komorze spalania i przyśpiesza zużycie silnika, rysy na cylindrach itp. (osobiście zrobiłem kilka silników z zamontowanym KNem, a zwłaszcza jeden dobrze pamiętam, bo na czterech tłokach było ok 50ml żywego pyłu piaskowego - oczywiście oznaki konieczności naprawy to niskie ciśnienie sprężania).
AD2 - Mgła olejowa jaka zasysa jest z KNa odkłada się na drucie przepływomierza, powodując warstwę klejącą dla pyłków, wszystko to odkłada się na ciepłym drucie, powodując dłuższy czas jego nagrzewania, a co za tym idzie, pobieranie większej ilości prądu i w końcu ciepły drut przepala się niczym bezpiecznik.
AD3 - proponuję używać KNa tylko podczas zabawy typu MTD, a "cywilnie" zwykły filtr, polecam filtry Manna i Knechta.
2) Filtr KN czyścimy i namaczamy specjalnym olejem.
3) Po samym montażu KNa mocy nie przybędzie, natomiast efekt akustyczny pod maską będzie ciekawy, może podnieść również hałaśliwość wydechu.
AD1 - Przez widziane otwory na przepływomierz, do kolektora ssącego i do silnika, dostają się różne pyłki w tym również drobny piasek, który w większości przypadków zostaje w komorze spalania i przyśpiesza zużycie silnika, rysy na cylindrach itp. (osobiście zrobiłem kilka silników z zamontowanym KNem, a zwłaszcza jeden dobrze pamiętam, bo na czterech tłokach było ok 50ml żywego pyłu piaskowego - oczywiście oznaki konieczności naprawy to niskie ciśnienie sprężania).
AD2 - Mgła olejowa jaka zasysa jest z KNa odkłada się na drucie przepływomierza, powodując warstwę klejącą dla pyłków, wszystko to odkłada się na ciepłym drucie, powodując dłuższy czas jego nagrzewania, a co za tym idzie, pobieranie większej ilości prądu i w końcu ciepły drut przepala się niczym bezpiecznik.
AD3 - proponuję używać KNa tylko podczas zabawy typu MTD, a "cywilnie" zwykły filtr, polecam filtry Manna i Knechta.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi przekonaliście mnie.
Co do dzwięku to emka wystarczająco ryczy bez tego.
Kupie seryjną puszkę i zobaczę co będzie.
I jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić przepływomierz czy jest dobry?
Byłem na komputerze i 3 razy wywalało błąd przepływki za 4 już nie wrócił nawet po jeździ próbnej ciekawe jak teraz.
Co do dzwięku to emka wystarczająco ryczy bez tego.
Kupie seryjną puszkę i zobaczę co będzie.
I jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić przepływomierz czy jest dobry?
Byłem na komputerze i 3 razy wywalało błąd przepływki za 4 już nie wrócił nawet po jeździ próbnej ciekawe jak teraz.
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Seryjne M3 vs modyfikacja filtra. To pierwsze wypada lepiej. Ja wywaliłem mój bo załozyłem turbo.
Mam puszkę na zbyciu z nowym wkładem K&N, który Ci polecam !!
Mam puszkę na zbyciu z nowym wkładem K&N, który Ci polecam !!
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
krismax, proszę opisz swój samochód w swoim temacie viewtopic.php?t=90
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Stożek VS Seria co myślicie?
Ja na Twoim miejscu poszedlbym z CDA - Carbon Dynamic Airbox:
+ jak zmienisz wydech na eisenmann bedziesz bardzo zadowolony i dodasz okolo 10HP
obecnie skonczylem robic jedna Mke z 1999 i na tescie pokazalo + 15HP ale ta akurat miala zmiane softu itd
+ jak zmienisz wydech na eisenmann bedziesz bardzo zadowolony i dodasz okolo 10HP
obecnie skonczylem robic jedna Mke z 1999 i na tescie pokazalo + 15HP ale ta akurat miala zmiane softu itd