... bo błąd sondy będzie jak nie będzie działała czyt. brak sygnału lub zwarcie grzałki do masy.
Trzeba przeanalizować sygnał z sondy jak wygląda, z dwóch sond.
Ma się wahać od 0 do 1V z jakby lekkim zatrzymaniem w okolicy 0,46-0,65V.
Problemik z M3
Re: Problemik z M3
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Problemik z M3
Katalizatory wywalone, ten który rozgrzał się do czerwoności jest niemalżey całkowicie spalony i wydmuchany. Drugi jest ok.
Sprawa wygląda tak, że coś padło w sondzie lambda obsługującej 1,2 i 3 gar. Kiedy auto jest zimne to chodzi ok. Jak jest rozgrzane to napięcie siedzi w okolicach 0,05V i sonda przestaje funkcjonować. Świece w pierwszych trzech garach były czarne, w pozostałych czyste.
Przerzuciliśmy czarne świece do garów w których siedzały czyste i vice versa.
Na tej podstawie będziemy wiedzieli na pewno, czy powodem tego całego zamieszania jest sonda.
O dziwo, po przełożeniu świec silink zaczął działać pięknie - równo, ładnie pracuje pod obciążeniem na niskich obrotach, dobrze się wkręca. Czemu wszystko jest teraz ok mimo że sonda ewidentnie pada, tego nie wiem.
edit: Na razie wszystko chyba ok, wygląda na to, że przez uszkodzoną sondę 3 gary dostawały zbyt bogatą mieszankę i od tego też padł katalizator. Teraz jest nowa sonda i wszystko chodzi ładnie.
Sprawa wygląda tak, że coś padło w sondzie lambda obsługującej 1,2 i 3 gar. Kiedy auto jest zimne to chodzi ok. Jak jest rozgrzane to napięcie siedzi w okolicach 0,05V i sonda przestaje funkcjonować. Świece w pierwszych trzech garach były czarne, w pozostałych czyste.
Przerzuciliśmy czarne świece do garów w których siedzały czyste i vice versa.
Na tej podstawie będziemy wiedzieli na pewno, czy powodem tego całego zamieszania jest sonda.
O dziwo, po przełożeniu świec silink zaczął działać pięknie - równo, ładnie pracuje pod obciążeniem na niskich obrotach, dobrze się wkręca. Czemu wszystko jest teraz ok mimo że sonda ewidentnie pada, tego nie wiem.
edit: Na razie wszystko chyba ok, wygląda na to, że przez uszkodzoną sondę 3 gary dostawały zbyt bogatą mieszankę i od tego też padł katalizator. Teraz jest nowa sonda i wszystko chodzi ładnie.