M3 + Kompresor

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

M3 + Kompresor

Post autor: Marcin_Os » wt lip 08, 2008 23:27

Panowie, rozważam cały czas różne możliwości.
Co myślicie nad kompresorem?
Robi ktoś jakieś KITy do tego? Jakoś nigdzie po za amerykańskim shitem nie mogę znaleźć.

Tak porównując turbo vs. kompresor to wychodzi mniej kombinacji no i taniej.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

beemek

Re: M3 + Kompresor

Post autor: beemek » śr lip 09, 2008 02:55

ja zdecydowanie poszedlbym w kierunku superchurgera a nie turbo.Jakos turbo kojarzy mi sie z "japonia"a nie BMW a zwlaszcza M3 :-D .Nawet ktos na allegro sprzedaje za 5.5tys zl kit ponoc dedykowany do M3 ale mi to wyglada jak z "odpustu" no i ta cena a gosc nic nie wspomina o odprezeniu silnika :???: .Proponowalbym poszukac u ESS lub G-powera http://www.g-power.de/275.html?&L=1 a na pewno cos znajdziesz.Tu na tym forum jest mowa o kitach do europejczykow http://www.dtmpower.net/forum/e36-3-ser ... r-kit.html i polecaja kontakt z australijska firma ALS Performance .Jak kumpel zapragnal miec S-kit w jego 3.0 M to wiem ze dlugo szukal i takiego kompletnego dedykowanego do jego auta nieznalazl.Znalazl jednak niekompletna uzywke na ebay'ua reszte kompletowal z DA-Motorsport(turcja)i Australii
......znalazlem jeszcze cos takiego moze bedzie pomocne :wink: http://www.sharked.com/supercharger.html

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Maros » śr lip 09, 2008 11:45

pomysł dobry, ale kitów nie widziałem nigdy... Można to zrobic samemu, ale problem będzie z elektroniką. Nie wiem kto by mógł Ci to zrobic... ja bym pojechał gdzieś zagranice żeby to ogarneli

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Marcin_Os » śr lip 09, 2008 19:09

W czym ma być Maros ten problem elektroniczny?
U Ciebie zrobili tylko remap seryjnego ECU czy coś jeszcze?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Maros » śr lip 09, 2008 19:14

Uważam, że nie jest tak łatwo dobrze wysterowac takiego kompa ale moge się mylic. W każdym bądz razie byłbyś królikiem doświadczalnym

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Marcin_Os » śr lip 09, 2008 19:24

E tam, zaraz królikiem.
Jeździ trochę takich aut. Tu fajny projekt --> http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18358
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Maros » śr lip 09, 2008 19:29

Chodziło mi o polskie realia a wszyscy wiem jakie one są ;)

Napisałeś do gościa? Bo to co tam jest napisane to troche dla mnie jak chiński

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Marcin_Os » śr lip 09, 2008 19:43

Zamontowanie kompresora wygląda śmiesznie prosto
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: M3 + Kompresor

Post autor: maleckis » czw lip 10, 2008 00:47

Marcin_Os pisze:E tam, zaraz królikiem.
Jeździ trochę takich aut. Tu fajny projekt --> http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18358
Hehe, jest fajny, tylko właściciel za same komponenty do silnika/napędu zapłacił ponad 30 tys. zł. Przykładowo pompa paliwa Bosch 044 to kwota 1500zł zamiast 320zł za pompę Walbro 255lph (sam układ paliwowy to koszt 7 tys. zł w tym projekcie - 2x Bosch 044, listwa paliwowa, regulator paliwa Nuke, bak paliwa, wtryskiwacze, przewody w oplocie, filtr paliwa Aeromotive).
Wysyłałem do niego PW oraz napisałem nawet w temacie jego projektu, ale chyba nie zna języka angielskiego.
Wystroić się da - jak mi i mojemu synowi udało się to zrobić, a mieliśmy przyjemność dotknąć piggybacka czy komputer standalone po raz 1. w naszym życiu, to świadczy, że strojenie jest do ogarnięcia.
Marcin, dobrze robisz, że szukasz inf., projektów, aby podpatrzeć rozwiązania, dopytuj się itd., ale licz się z tym, że w naszej sytuacji będzie trwać to dłużej, kosztować więcej i wyjdzie gorzej :lol: . Jak chciałbyś się czegoś dowiedzieć, to wiesz, jak się z nami skontaktować.
Pozdr.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Marcin_Os » czw lip 10, 2008 09:46

Dzięki Maleckis :mrgreen: .

Wiesz może na ile wystaczą seryjne wtryski i seryjna pompa paliwa w S50B30?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: M3 + Kompresor

Post autor: maleckis » czw lip 10, 2008 11:20

Marcin_Os pisze:Dzięki Maleckis :mrgreen: .

Wiesz może na ile wystaczą seryjne wtryski i seryjna pompa paliwa w S50B30?
Obie rzeczy od razu do wymiany. Seryjna pompa paliwa z S50B30, która występuje we wszystkich E36 (z wyjątkiem S50B32 ze wzgl na 5.0-barowy FPR), kompletnie nie daje sobie rady :lol: . Zresztą pompa Walbro 255lph to grosze, jak na koszty całego projektu, więc głupio jest jej nie kupić. Do tego wywal filtr węglowy, co poprawi trochę odpowietrzenie baku paliwa - seryjny ukł. przy 0.5bar na GT3582R na 3. biegu nie wystarcza :grin: . Wtryskiwacze min. 450cc/min. - wysokoomowe; seryjne 240cc/min. mają oporność równą 15.9ohm. Jeszcze za czasów Ecumastera jeździłem na 11ohm wtryskiwaczach 630cc/min. Siemens Deka podłączonymi do seryjnego DME 075 i nie było żadnych problemów.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Bombel » ndz lip 13, 2008 15:20

A to co Maros nam kiedys dawal...
Skromne 24000PLN
I drugie w podobnej cenie...
Ja nadal jestem chetny na ten kompresor, wiec jezeli ktos bylby w stanie wykonac taki kit to zapewne byloby to latwiejsze zarowno dla nas finansowo, jak i dla wykonawcy, ktory upiecze dwie pieczenie na jednym ogniu ;)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Mario » ndz lip 13, 2008 20:28

Tak jak pisałem.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany kompresorem czy turbo w M3 to mogę wykonać taki zestaw za mniejsze pieniądze.
Pozdrawiam.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 + Kompresor

Post autor: Bombel » ndz lip 13, 2008 22:30

Mario skoro jestes w stanie zaoferowac taka modyfikacje, to moze zamiescisz tutaj oficjalnie informacje, jak to cenowo/czasowo/jakosciowo wychodzi?? Jezeli nie tutaj to chetnie na PW sie dowiem jakie bylyby koszty "ukompresorowania" E36 tak w granice 4XX KM.
Najwazniejsze sprawy, ktore mnie interesuja:
-cena
-oczekiwane przyrosty mocy i momentu
-czas oczekiwania/wykonywania modyfikacji.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

ODPOWIEDZ