Traci moc po rozgrzaniu

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Juras
Posty: 360
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » pn wrz 23, 2019 22:52

Co prawda M50 a nie S50 ale to raczej bez różnicy. Objawy: odpala bez zarzutu zawsze za pierwszym razem nawet po postoju. Na zimnym wszystko ok. Po rozgrzaniu natomiast w okolicach 2-3tyś obrotów zamula ją. Przy wciskaniu gazu wręcz hamuje, silnik nierówno pracuje, na pewno nie chodzi w tym momencie na wszystkie gary, chyba strzela w wydech a może i w kolektor ale tego drugiego nie jestem pewien. Do momentu, gdy nie wcisnę go do końca - wtedy wyrywa do przodu i wkręca wszystkimi garami płynnie do końca obrotów. Dodatkowo żre paliwo jak głupia. Nie zmierzyłem dokładnie ile ale na oko min. x2 tyle co powinna. Lewego powietrza nie łapie, sprawdzając zalałem pół komory benzyną ekstrakcyjną psikając na i pod kolektor, dolot i okolice i obroty ani drgnęły.

Wymienione:

- pompa paliwa nówka Bosch (z innej przyczyny)
- 4 cewki nówki Beru (na 2 czekam bo zabrakło na miejscu w sklepie do kompletu)
- świece NGK, poprzednie wyglądały tak, w sumie to nie wiem czy ok? (były niedawno wymieniane ale dla pewności zmieniłem):
Obrazek

Nie pomogło. Z tego co czytałem mogą być jeszcze do wymiany/sprawdzenia/przeczyszczenia:

- pozostałe 2 cewki (akurat zostały 2 Zundspule, które podobno były bardziej awaryjne)
- sonda (obecnie ze względu na objawy i zużycie paliwa pierwsza podejrzana po cewkach, pomimo, że ma kilka miesięcy)
- przepływka (najpierw można spróbować ją odpiąć)
- regulator paliwa
- wtryski
- filtr paliwa (choć jest prawie nowy ale mogło być po drodze jakieś dziwne paliwo)
- masa ?

Czujnik położenia wałka rozrządu chyba nie bo podobno wtedy ciężko odpala? Co jeszcze wziąć pod uwagę? Proszę nie pisać o diagnostyce komputerowej, to jest jeszcze inny temat. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 360
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » śr wrz 25, 2019 14:32

Nikt nic?
Obrazek

Szatyn
Posty: 2
Rejestracja: śr wrz 25, 2019 22:46
Auto: M3 E36 i F30 330xd

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Szatyn » czw wrz 26, 2019 00:41

Podłącz kompa, może jakiś błąd jest !

--==maly==----
Posty: 2369
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: C63 AMG 14"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 26, 2019 12:52

Przyczyn może być kilkanaście nikt Ci bez komputera nie zgadnie dlaczego tak się dzieje.
Objawy pasują najbardziej na przepływkę lub czujniki wału lub wałka. Możesz spróbować odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy coś się zmieni. Ciśnienie paliwa też warto zmierzyć ale tu akurat powinien do końca nie jechać. Cewki w bmw przeważnie jak już padną to nie działają wcale więc to bym wykluczył.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 360
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » czw wrz 26, 2019 22:06

Dzięki za odpowiedź. Wiem, że jest szereg elementów dlatego chciałem mieć komplet potencjalnych przyczyn. Cewki i tak chciałem wymienić - zgodziłem się co prawda początkowo na używane ale nie k... z 3 różnych parafii. Z wtryskami zastanawiałem się, czy któryś nie leje po prostu. Dlaczego nie stawiałbyś na sondę? Na kompa niedługo pojadę i tak ale jeszcze nie teraz.
Obrazek

mrbeem
Posty: 212
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: mrbeem » pt paź 25, 2019 18:33

Ja bym szukal gdzies w okolicach przeplywki, sond lambda, moze lewe powietrze. Na zimnym u ciebie jest ok bo silnik pracuje w ukladzie otwartym czyli komputer nie uwzglednia danych z przeplywomierza ani somdy lambda i dawkuje paliwo z predefiniowanych danych. Jak silnik sie rozgrzeje to przelacza sie w uklad zamkniety i wtedy lipa. Moze byc walnieta przeplywka, albo sonda lambda. Jesli ani jedno ani drugie to stawiam na lewe powietrze, ktore tez moze spowodowac wywalenie bledu sondy w kompie a konkretniej zbyt duza zawartosc tlenu w spalinach (wieksza ilosc tlenu niz dane plynace z przeplywki). Wtedy komp bedzie dolewal paliwo bo bedzie myslal ze jest go za malo skoro tlenu w spalinach jest za duzo i bledne kolo sie zamyka. Silnik swiruje, nieprzepalona zbyt duza dawka paliwa zalewa swiece, dopala sie w wydechu i strzela itp itd. To tal na moje oko :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 360
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » pt paź 25, 2019 22:58

Dzięki za podpowiedzi. Niedługo się okaże. Lewego raczej nie łapie, sprawdzałem. Za chwilę będzie siedzieć nowa sonda. Jak nie zadziała to tak jak napisał Mały, zostanie przepływka albo czujnik wałka lub wału. Nim to jednak nastąpi to w końcu będę ją mógł podpiąć do kompa. Wtrysków jeszcze nie sprawdzaliśmy ale coś nie chce mi się wierzyć skoro odpala zawsze ok i wykręca obroty do końca przy wciśniętym pedale.

Na własnej skórze przekonuję się o tym o czym zawsze czytałem na forach - takie projekty na prawdę wymagają mega cierpliwości, kasy, rzadko kiedy idą zgodnie z planem i terminami i zawsze coś się wysrywa po drodze. Ścieżka jaką przeszedłem z tym wozem - szkoda gadać. Ale konsekwentnie do celu, mam nadzieję, że już w końcu bliżej niż dalej. :roll:
Obrazek

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Lato » ndz lis 24, 2019 15:05

Piszesz projekt... co zmienione?
UPG robiona?
Jak zachowuje się zapłon? Jaki sygnał z potencjometru?
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 360
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: Traci moc po rozgrzaniu

Post autor: Juras » ndz lis 24, 2019 16:20

Lato pisze:
ndz lis 24, 2019 15:05
Piszesz projekt... co zmienione?
UPG robiona?
Jak zachowuje się zapłon? Jaki sygnał z potencjometru?
Swap z 1.9 na M50B25NV + stroker na 3.0 na dole od M54B30. Nowy cały układ wydechowy od kolektorów do końcowego bez katów. Po kapitalnym remoncie, wiele elementów nowych.
Uszczelka ok.

Po wymianie sondy jeszcze nie sprawdzałem czy coś dała. Do wymiany jeszcze zostały mi 2 cewki.
Do kompa niedługo podepniemy i jeśli ww. nic nie da to się okaże.

O tyle głupio się zachowuje, że ostatnio robiła odwrotnie - na zimnym po odpaleniu przerywała, a po rozgrzaniu ok. Nic z tego nie rozumiem :573: ale niedługo będzie wszystko jasne to dam znać.
Obrazek

ODPOWIEDZ