M3 Competition

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: M3 Competition

Post autor: Oleg » sob sty 21, 2012 12:48

Tu masz Tomek takie same:
http://allegro.pl/bmw-3-e46-uchwyt-na-n ... 16095.html
Można oczywiście kupić w każdym ASO.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: M3 Competition

Post autor: Tomcio » sob sty 21, 2012 12:50

Dzięki Olaf.
Jaki koszt w ASO?
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: M3 Competition

Post autor: Oleg » sob sty 21, 2012 12:53

Jak doliczysz przesyłkę do tego co podałem wyżej, to wychodzi na to samo więc lepiej jedź do Sikory.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » sob sty 21, 2012 14:46

Coś koło 200zł w ASO za uchwyt na kubki i coin box'a

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 Competition

Post autor: --==maly==---- » sob sty 21, 2012 15:08

Jak włączam poprzednią strone tego tematu to komputer mi się zawiesza malutkie zdjęcia :wink:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » ndz mar 25, 2012 00:23

Ostatnio spotkała mnie niemiła niespodzianka kiedy po podniesieniu eMki okazało się iż silnik się poci. Wyglądało to jakby problem był w tylnej części uszczelki miski, albo uszczelniaczu wału korbowego. Mechanicy stwierdzili że to jednak uszczelniacz wału. Zacząłem się przygotowywać do jednak dosyć poważnej operacji. Przeglądałem TIS, kompletowałem części. Ponadto martwiłem się czy problem nie leży w oleju, albo że z moim silnikiem jednak Inschape coś zakombinował.

Na szczęście w miedzy czasie przeglądałem ofertę Turner Motorsport i natknąłem się na informację iż właśnie takie objawy jak u mnie są z reguły spowodowane zaworkiem który reguluje ciśnienie w skrzyni korbowej, a dokładnie jego O-ringiem który nie jest odporny na bieg czasu, a że mój silnik mógł trochę przeleżeć w magazynie BMW pasowało idealnie.

Kupiłem zaworek:
ObrazekObrazekObrazek

Postanowiłem zrobić to sam więc wziąłem moją eMkę:
ObrazekObrazek
Ustawiłem na kobyłki:
Obrazek
Zdjąłem plastikową płytę pod silnik:
Obrazek
I niestety po raz kolejny pękła mi obejma stabilizatora. Już dawno miałem zrobić wzmocnioną wersję tej obejmy:
Obrazek
Miałem zapasową, ale niestety szpilka się skrzywiła i nie dało rady założyć nowej:
Obrazek
Żeby samochód był w miarę na chodzi i się więcej nie niszczył zdemontowałem stabilizator całkowicie:
Obrazek Obrazek
Okazało się iż od tych usterek obejm ucierpiały nie tylko szpilki ale i tuleje:
Obrazek
Co spowodowało kolejny problem gdyż do tego stabilizatora nikt nie robi tulei poza producentem, a UUC ostatnio wysłało mi tańsze łączniki niż zamawiałem, różnicy nie zwrócili i w ogóle przestali odbierać telefony i odpowiadać na maile.
Nie mniej jednak postanowiłem dokończyć co zacząłem. Zdjąłem dolną rozpórkę (śruby wyrzuciłem, gdyż powinno się je zawsze wymieniać) i zlokalizowałem owy zaworek:
Obrazek
Ewidentnie to z niego ciekło. Dostęp trudny, zajęło mi trochę czasu dobranie odpowiedniego zestawu kluczy i przedłużek, ale udało się go poluzować. W pewnym momencie zaczął ciec olej, czego się spodziewałem i mimo że nic poza tymi kilkoma kroplami raczej nie powinno z niego wyciec to skoro i tak miałem zmienić olej postanowiłem spuścić olej przed wymianą tego zaworka. Tak na wszelki wypadek :) Tym bardziej że i filtr i olej miałem. Rozgrzałem olej, zalałem płukanką Milersa, pochodził na tym 15min. Wyjąłem filtr, spuściłem olej, włożyłem nowy filtr, wkręciłem korek spustowy i wymieniłem ten zaworek dokręcając fabrycznym momentem 20Nm. Rozpórkę dolną powinno się dokręcać najpierw odpowiednim momentem, a potem kątem, a śruby za każdym razem wymieniać. Kupiłem wcześniej śruby, oraz kątomierz do klucza dynamometrycznego. Dokręciłem odpowiednim momentem, ale kątem nie dałem rady z dwóch powodów. Po pierwsze magnes w tym kątomierzu był za słaby, a po drugie leżąc pod samochodem, w pozycji w której widzę kątomierz nie miałem tyle siły żeby dokręcić je mocniej. Skoro i tak zawsze było źle dokręcane to teraz też przeżyje spokojną jazdę do warsztatu :)

Zalałem oczywiście Millersem CFS 10w60 NT:
Obrazek
Sory, ale teraz hamownia nie ma sensu :)

Problem ze stabilizatorem postanowiłem rozwiązać za pomocą obejm od CSL'a. Są zdecydowanie mocniejsze, ale nie pasowały ze względu na przetłoczenie które chyba powstało tylko po to żeby nie pasowały :) Tuleje natomiast zamówię w Olkuszu pod owy stabilizator i obejmy z CSL'a. Przy okazji zajmę się również lepszym zabezpieczeniem uniballi. Te na przednich łącznikach dużo pomogły, ale to dalej za mało. 1 z 4 się zapiekł. A także tylnymi wahaczami które jak niemalże wszystko od Ground Control trzeba przerabiać.

Jest trochę roboty z samochodem :)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: M3 Competition

Post autor: Oleg » ndz mar 25, 2012 21:17

kostek, mógłbyś dokładniej opisać, co musiałeś zdjąć, żeby się do tego zaworu dostać i gdzie? Koło czego on się znajduje bo na tym zdjęciu, które wrzuciłeś nie do końca potrafię go zlokalizować + nr tych śrub, które trzeba wymienić za każdym razem jak zdejmuje się dolną rozpórkę. Jaki masz przebieg obecnie?
Które to śruby z tego schematu?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... _wishbone/

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pn mar 26, 2012 00:47

Oleg pisze:kostek, mógłbyś dokładniej opisać, co musiałeś zdjąć, żeby się do tego zaworu dostać i gdzie? Koło czego on się znajduje bo na tym zdjęciu, które wrzuciłeś nie do końca potrafię go zlokalizować
Opisałem chyba w innym temacie. Na środku wysokości bloku, właściwie przy samej skrzyni.
Oleg pisze:nr tych śrub, które trzeba wymienić za każdym razem jak zdejmuje się dolną rozpórkę.
przednia rozpórka - 31 10 6 772 199
tylna rozpórka - 33 30 6 760 652
Obydwie dokręcamy najpierw momentem 59Nm, a potem kątem 90.
Oleg pisze:Jaki masz przebieg obecnie?
Samochodu ponad 91k km. Silnika nie jestem pewny.
Oleg pisze:Które to śruby z tego schematu?
http://bmwfans.info/parts...pport_wishbone/
4 :)

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Bombel » pn mar 26, 2012 00:57

A dlaczego te śruby należy wyrzucić i zastąpić nowymi?
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pn mar 26, 2012 01:04

Nie ma w TISie wyjaśnienia. Nie mniej jednak podejrzewam iż podobnie jak przy głownic jest to kwestia tego iż śruba się lekko rozciągnie i 90 stopni starej to nie to samo co 90 na nowej. A jest to ważny element konstrukcji nadwozia który najwyraźniej przenosi spore obciążenia. Znalazłem uwagę w TISie iż niewolno jeździć bez tej rozpórki gdyż grozi to uszkodzeniem czegoś. Albo nie było to sprecyzowane, albo nie chciało mi się sprawdzać w słowniku. Nie pamiętam :)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: rypik » pn mar 26, 2012 01:24

Bombel pisze:A dlaczego te śruby należy wyrzucić i zastąpić nowymi?
Może jest aluminiowa. W dzisiejszych silnikach np. 100% alu śrub (zaznaczone są niebieskim markerem na główce) jest jednorazowych, i zgodnie ze sztuką nalezy je wyrzucić.

A jak jest to każdy wie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pn mar 26, 2012 01:32

Oleg pisze:o musiałeś zdjąć, żeby się do tego zaworu dostać i gdzie?
Ja zdjąłem plastikową osłonę silnika i tą dolną rozpórkę. Może wystarczy zdjąć samą rozpórkę.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: M3 Competition

Post autor: Oleg » pn mar 26, 2012 13:01

kostek_ja pisze:
Oleg pisze:kostek, mógłbyś dokładniej opisać, co musiałeś zdjąć, żeby się do tego zaworu dostać i gdzie? Koło czego on się znajduje bo na tym zdjęciu, które wrzuciłeś nie do końca potrafię go zlokalizować
Opisałem chyba w innym temacie. Na środku wysokości bloku, właściwie przy samej skrzyni.
Dzieki za info kostek, umknął mi tamten temat, ale już sobie poczytałem co i jak ;)

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » ndz maja 13, 2012 23:14

OK, naprawiłem emkę. Żałuję że nie porobiłem zdjęć, ale chciałem mieć samochód na weekend i po prostu się śpieszyłem.

Tuleje od stabilizatora zamówiłem w Olkuszu. Nie mam najmniejszych uwag. Sprawnie i profesjonalnie. Nawet zapakowali te tuleje jakby były w ich standardowej ofercie. Polecam.

Obejmy poszły od CSL'a i jeżeli ktoś zakłada grubszy stabilizator to radziłbym użyć tych obejm gdyż zwykłe, przynajmniej u mnie pękały.

Kupiłem na tył Micheliny Pilot Super Sport w rozmiarze 265/35/19. Wyższy profil opony aby ładniej komponowała się w nadkole, ale muszę jeszcze podnieść zawieszenie z tyłu o 10-15mm. Jestem ciekawy jak się będą sprawować, chociaż guma wygląda tak... przyczepnie :) Nie wiem dlaczego ale sama faktura gumy mówi że będzie trzymać jak nie wiem co :) Bieżnik nastawiony bardziej pod suchy asfalt niż ten w PS2. Mam nadzieję że mimo to na mokrym będzie trzymać co najmniej tak samo dobrze gdyż te opony kupiłem z myślą o trasie.

Federale Super steel, te do driftu, na mokrym nie bardzo trzymają :)

Niestety muszę z samochodem jeszcze powalczyć. Najwyższy czas wzmocnić mocowania tylnej belki (jak będę to odkłądał tak samo jak obejmy to w końcu tak samo się to skończy) i powymieniać wszystkie tuleje, w tym 3 pary na powerflexy. Tym bardziej że tył zaczął mi pływać to pewnie te tuleje zwane RTAB, gdyż mają już trochę nalatane.

Największy problem mam z łącznikami stabilizatorów i tylnym wahaczem. Chciałem pójść w uniballe, ale nieosłonięte przy moim użytkowaniu (jazda po każdych drogach i w każdą pogodę) strasznie szybko się psują od syfu na drodze. Próbowałem jakoś to poosłaniać ale żadne rozwiązanie nie jest wystarczająco dobre, więc zdecydowałem zrobić je na zamówienie. Niestety mam całkiem spory zapas (uznałem że lepiej zamówić więcej niż płacić każdorazowo za wysyłkę z USA), więc jakby ktoś chciał typowo na tor lub do jazdy w ładną pogodę oddam w dobrej cenie. Wahacze dają dużo większą regulacje pochylenia tylnego koła.

Strasznie mi się podoba to iż na tym nowym Millersie temp. oleju jest wyraźnie niższa. Średnio o 10 stopni.

Dodatkowo mam problem z przednimi hamulcami. Wszystko poza zaciskami jest do wymiany. Alcon odrzucił reklamację a koszt tych części to 10k PLN. Po 2 miesiącach dyskusji ze sprzedawcą ma mi wysłać wszystkie części na własny koszt. Zobaczy co z tego będzie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » sob lip 07, 2012 02:16

OK, ogarnąłem ten tył. Po drodze znalazłem kolejnego kwiatka z Inschape. Po tym jak popękały mi Powerflexy na przedniej osi i z faktu że u Marosa RTAB też długo nie żyły postanowiłem wrócić do serii. Zleciłem w Inschape wyjęcie Powerflexa i wstawienie seryjnej tuleji. Faktura na prawie tysiąc złoty. Z faktu że tył mi pływa postanowiłem założyć już teraz powerflexy zamiast tych tulei. Rozbieramy, a tu się okazuje że w samochodzie są wciąż powerflexy :evil: Nic nie zrobili a fakturę wystawili.

Te Powerflexy miały ok 40k km i nie było na nich śladu zużycia. Z faktu że potrzebuję sprawnego auta a i tak już było rozebrane wsadziłem tam nowe.

Problem zniknął, ale raczej nie leżał on po stronie tulei. Moim zdaniem problem były tylne sprężyny. Nikt nie zwrócił uwagi żeby je ułożyć z 2 stron tak samo, przez co jedna była bardziej ściśnięta od drugiej, a że są to sprężyny progresywne to jedna była twardsza od drugiej. Nie chodzi o ustawienie gwintu a o pozycję sprężyny, w sensie w którym miejscu jest ta końcówka, rant... nie wiem jak to nazwać :)

ODPOWIEDZ