'05 E46 M3 ZCP

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

'05 E46 M3 ZCP

Post autor: JayKay » sob lip 31, 2021 12:46

Cześć,
Od jakiegoś czasu chciałem założyć temat auta. Jest to obecnie jedno z dwóch E46 M3 jakie posiadam, ale zdecydowanie takie które mam nadzieje zostanie na długo.

Po VIN:
Model Description BL93
Model M3

Market USA
Development Code E46 (2)
Chassis Coupe
Steering left
Doors 2
Engine S54
Displacement 3.20 l
Power 252 kW
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission manual
Color Interlagos-blau Metallic - A30
Upholstery Leder Walknappa/zimt - N5ZM
Manufacturer M GmbH
Production Plant Regensburg, Germany
Production Date 2005-05-17 (Tuesday)

210 Dynamic Stability Control (dsc)
354 Green Stripe Windscreen
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
473 Armrest, Front
490 Seat Back Width Adjustment
508 Park Distance Control (pdc)
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor
534 Automatic Air Conditioning
550 On-board Computer
640 Car Telephone Preparation
645 Radio Control Us
650 Cd Player
661 Radio Bmw Business
676 Hifi Loudspeaker System
692 Cd Changer I-bus Preparation
710 M Leather Steering Wheel
775 Individual Roof-lining Anthracite
785 White Direction Indicator Lights
793 Smg Drivelogic
7MA Competition Package
818 Main Battery Switch
845 Acoustic Belt Warning
853 Language Version English
876 Radio Frequency 315 Mhz
8SP Cop Control
925 Shipping Protection Package
946 Consideration Of Price Dependency
992 Number Plate Attachement Management
9AA External Skin Protection

To co najbardziej mnie w tym aucie rozkochało: pakiet Competition (ZCP), slicktop, Interlagos/Cinnamon.

Kupiłem ją na aukcji w USA, dosyć świadomie bo z inspekcją na miejscu.
Auto w USA miało dwóch właścicieli, pierwszy jeździł nią do 2012 roku - kolejny miał ją do początku roku 2020 kiedy to po wypadku trafiła na aukcje. Całe życie spędziła na Florydzie, ma to swoje plusy i minusy. Zdecydowanie widać było po wszystkich elementach z tworzywa sztucznego wpływ słońca. Plusem jest spód auta i lakier.

Uszkodzona i nienaprawialna okazała się maska i pas przedni. Na upartego można było przeboleć lekkie pęknięcie belki z włókna węglowego. Zresztą zachowałem "na zapas". To samo tyczy się zderzaka, lamp przeciwmgłowych, przedniej lewej lampy, i wszystkich kratek etc. Trzymam wszystkie te części.

Po przyjeździe została dokładnie wyczyszczona i rozebrana. Od razu uśmiech pojawił się ze względu na stan lakieru i wnętrza. Fajnie wyglądało też od spodu czy pod maską. Silnik był przykurzony, ale w ogóle nie posiadał znamion pojawiających się przy jeździe zimą.
Zaczęło się zamawianie części w ASO. Z racji iż E46 M3 było od zawsze moim motoryzacyjnym Świętym Graalem - celem jest doprowadzenie do posiadania "nowego" M3, "naście" lat po zakończeniu produkcji.
Pod spodem skompilowane listy części zamówionych i już odebranych/założonych do auta.

Obrazek

W trakcie prac codziennie „męczyłem” zaprzyjaźniony zakład. Każda spinka, klips czu śrubka jakiej brakło do złożenia z TIS była domawiana.

Obrazek Obrazek

Ostatnio przeszedł już duży detailing. Do tego stopnia, że wycinałem uszczelki (po czym musieli mi szyby z nowymi wklejać) aby z każdego zakamarka usunąć kurz, brud etc. Wyjęte tylne lampy, zdjęte listwy - wszystko co skrywało lata jazdy i kumulacji zanieczyszczeń.

Obrazek Obrazek

Samochód na dzień dzisiejszy prezentuje się tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Aktualnie walczę z wnętrzem. Podsufitka, boczki, wszystkie listwy, tunel etc.
Następny etap to zawieszenie i hamulce. Auto jeździ idealnie, nie ma luzów czy stuków – nie chce jednak aby ze starości jakaś tuleja zepsuła mi wyjazd. Wszystko mam już zamówione, więc update wkleję wkrótce. Bardzo sporadycznie wyprowadzam ją z garażu, ale jak już to następuje i jedziemy np., w góry – chcę pojechać i wrócić czerpiąc 100% z analogowego funu jaki daje E46 M3 ZCP.
Dla mnie to auto jest po prostu idealne. Nie jest już szybkie w odniesieniu do standardu „ery turbo” w BMW, ale sposób w jaki oddaje moc, to jak działa SMG II, jak skręca i jaki feedback daje – dla mnie ideał. Pasuje mi też gabaryt E46 M3. Zawsze śmiałem się, że to takie „GT3 dla ubogich”. Na co dzień jeżdżę F32 i jest po prostu duże, miękkie i cyfrowe. Ostatnio zastanawiałem się nad zmianą daily na G01, pojeździłem chwile autem rodziców i odpuściłem.
Plan na M3 przede wszystkim zakłada utrzymanie samochodu w klimacie OEM+. Przy czym ten „+” ogranicza się do: hamulce, wydech, airbox, soft z CSL dla SMG II.
Ostatnio zmieniony sob lip 31, 2021 13:10 przez JayKay, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: Juras » sob lip 31, 2021 14:12

Fainy projekt. Kolor i srodek tez. Zastanawia mnie jak to jest z SMG z tamtych lat bo opinie sa mocno podzielone. Jak bedziesz konsekwentny do konca to wyjdzie rodzynek. Powodzenia.

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: JayKay » ndz sie 01, 2021 15:41

Dzięki! Mam nadzieję, że konsekwencji mi nie braknie - ale nie wiem ile to wszystko zajmie czasu. Sam najlepiej wiesz, jak wyglądają takie projekty i ile czasu pochłaniają. Oczywiście finanse też odgrywają istotną rolę.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: Juras » ndz sie 01, 2021 15:59

Tak, wiem i przez jakis czas nawet nie pomysle o tym, zeby cos ponownie klepac na igle :wink: . Kazdy kto chce cos takiego zrobic po raz pierwszy powinien sie dwa razy zastanowic, uzbroic w czas, cierpliwosc i podwoic poczatkowy budzet. Nie zawsze wyjdzie x2 (czasem z kolei przekroczy i to) ale lepiej, zeby kasa zostala w kieszeni niz rozgrzebany projekt stal w garazu i czekal na dokonczenie albo kupca.

dober
Posty: 74
Rejestracja: pt gru 18, 2015 14:42
Auto: e92 M3
Lokalizacja: Łódź

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: dober » ndz sie 01, 2021 19:09

Piękna sztuka :564:

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: JayKay » ndz sie 01, 2021 21:22

Juras pisze:
ndz sie 01, 2021 15:59
Mi jest o tyle łatwiej, niż przy Twoim 325iT - ja robię OEM, Ty w wielu aspektach robisz custom gdzie są elementy typowo customowe i metoda prób i błędów. Wiedziałem ile zapłaciłem za auto, i wiem ile kosztują teile. Stan auta się na szczęście potwierdził, zatem szacunki nie odbiegają bardzo od rzeczywistości. Nie mniej kiedyś projekty rajdówek czy innych… :lol:
Przez moment miałem 3 E46 M3 - teraz wiem, że dwie to za dużo. Największym problemem jest czas - a ten musisz poświęcić niezależnie ile funduszu na projekt nie masz. I musisz go mieć żeby później korzystać. Dlatego chcę jedną sztukę idealną i wystarczy.
A co do SMG II - nie wyobrażam sobie E46 M3 bez tej skrzyni. I mówię to z perspektywy osoby lubiącej manualną przekładnię. Dzikość SMG, międzygaz, powtarzalność - wszytsko mnie w niej kręci. Nie uważam też, że jest wolna. Ok brakuje jej do DKG czy 8HP, ale w ogóle mnie to nie zraża.
Jesteś widzę też ze Śląska - możemy się złapać, zobaczysz jak na żywo działa. Ja chętnie Twoje E38 bym zobaczył bo waham się czy swoje robić czy porzucić :lol:

dober dzięki :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: Juras » ndz sie 01, 2021 21:35

Tak, przy czym u Ciebie to nie pierwszy projekt z tego co piszesz więc może bardziej już wiedziałeś co i jak. Jak komuś brak doświadczenie to wg mnie nie ma szans zamknąć się w pierwszym, szacowanym budżecie.

Jestem za. Podrzuć na PW nr telefonu to w jakiś weekend możemy się złapać.

rafalski89
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 17, 2019 17:00
Auto: E46 M3

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: rafalski89 » sob sie 14, 2021 21:40

Swietna jest !!

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: JayKay » wt sty 25, 2022 19:06

Trochę tu nie zaglądałem. Miałem się spotkać z dwoma kolegami z forum, ale druga połowa 2021 roku to jakiś absurdalny roller coaster w moim życiu prywatnym. Przynajmniej trochę M3'jkami pojeździłem, trochę też porobiłem.

Na razie Competition poza serwisem dostała wszystkie teile wnętrza jakich brakowało nowe lub po refurbie. Wyszło też kilka dodatkowych rzeczy jak wygłuszenie pod kanapą, które w rękach się rozpadało. Finalnie wszystko złożone i cieszę się nową podsufitką, osłonami słupków i tunelem. Gałka SMG z CS/CSL, maskownica SMG - wszystko wleciało nowe. Poza tym w końcu zmieniłem listwy zewnętrzne okien wszystkie. Wleciały w okresie świąt nowe dywaniki OEM, bo te na foto mimo że welur miały miły w dotyku nie pasowały mi z logo. Wnętrze zatem na tą chwilę skończyłem. Auto wygląda w środku jak nowe i taki był zamysł. Podejrzewam, że przy moim użytkowaniu taki stan rzeczy prędko się nie zmieni.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wklejam kilka fotek z życia auta. Obie moje M3 trafiły na kompletny detailing we wrześniu - lakier w Competition okazał się być w idealnym stanie.
Bardzo cieszy mnie fakt, iż przez 3tyś kilometrów w Competitionie nic dodatkowego nie wyszło. Nie straszyła mnie żadnymi checkami. Pojeździłem więcej niż planowałem. Uwielbiam E46 M3 i każdy kilometr w tym aucie daje mi satysfakcję. Dodatkowo wklejam kilka fot mojej czarnej. Ta nawinęła bezproblemowo trochę ponad 1tyś kilometrów, ale nasze wspólne chwile zmierzają ku końcowi.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Jakiś czas temu Paweł wypolerował mi EU kolektory, zebrałem masę teili i niedługo auto jedzie do znanego w PL serwisu na finalne ogarnięcie mechaniczne. Chcę jak najwięcej kilometrów nawijać w 2022 roku ZCP. Doszedłem do wniosku, że w d... mam przebieg.
Na pewno chcę w końcu wymienić wszystkie gumy w zawieszeniu i pokrewne tematy, wzmocnić podłogę, panewki wymienić, śruby kół vanosa, ślizgi, sprawdzić głowicę etc.
Obecnie też zdjąłem koła i oddałem do odnowienia. Po odnowieniu dostaną komplet nowych PS4S.
To co na razie wyleciało z listy marzeń to airbox. Odkładam na 2023.


Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: Santino » śr sty 26, 2022 16:37

działaj dzialaj, dobrze ze jest wiecej swirow ktorzy wymieniaja dobre czesci na nowe :D

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: JayKay » śr sty 26, 2022 17:48

Juras pisze:
wt sty 25, 2022 20:11
Obie super. Zlapiemy sie jeszcze bez cisnienia na wiosne.
:) dzięki!
Santino pisze:
śr sty 26, 2022 16:37
działaj dzialaj, dobrze ze jest wiecej swirow ktorzy wymieniaja dobre czesci na nowe :D
Haha :grin: dzięki! Wiem że to komplement, ale nie ma nas tak wielu :wink:

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: listek » śr sty 26, 2022 22:05

kibicuje bo jestem w podobnej sytuacji, od listopada jestem posiadaczem też amerykanki, którą doprowadzam do stanu takiego jak mi sie podoba i na jaki mnie stać, będę śledził wątek
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

JayKay
Posty: 131
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3, 3, GT3

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: JayKay » czw sty 27, 2022 09:13

listek pisze:
śr sty 26, 2022 22:05
kibicuje bo jestem w podobnej sytuacji, od listopada jestem posiadaczem też amerykanki, którą doprowadzam do stanu takiego jak mi sie podoba i na jaki mnie stać, będę śledził wątek
No i git! Generalnie nie zaglądałem tu dosyć długo, i teraz widziałem Twój wątek zakupu. Myślę, że dobra decyzja. E92 jest cudowna, ale E46 moim zdaniem daje więcej „pierwotnej” frajdy :grin:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: '05 E46 M3 ZCP

Post autor: Juras » czw sty 27, 2022 10:22

JayKay pisze:
czw sty 27, 2022 09:13
listek pisze:
śr sty 26, 2022 22:05
kibicuje bo jestem w podobnej sytuacji, od listopada jestem posiadaczem też amerykanki, którą doprowadzam do stanu takiego jak mi sie podoba i na jaki mnie stać, będę śledził wątek
No i git! Generalnie nie zaglądałem tu dosyć długo, i teraz widziałem Twój wątek zakupu. Myślę, że dobra decyzja. E92 jest cudowna, ale E46 moim zdaniem daje więcej „pierwotnej” frajdy :grin:
Idac wlasnie tym tokiem myslenia wyladowalem na e36. Prymityw, wypruty, zeby czasem nie bylo za wygodnie :twisted: Nie jakies kanapowe i zaawansowane technologicznie e46 :wink:

ODPOWIEDZ