M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

kosiniak

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kosiniak » wt maja 18, 2010 20:18

hehehe, jak widac nie wszycsy wlasciciele seryjnych m3 to rozumieja, wiekszosc jest jak Hondziarze :D

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kostek_ja » wt maja 18, 2010 21:25

kosiniak pisze:jak widac nie wszycsy wlasciciele seryjnych m3 to rozumieja, wiekszosc jest jak Hondziarze :D
A właściciele nie seryjnych najwyraźniej uważają że ich eMki dzieli większa przepaść od serii niż jest w rzeczywistości i wszelaką wątpliwość nawet nie bardzo tyczącą się osiągów traktują wręcz jako osobistą napaść.

Panowie, powtarzam że nikt nie ma wątpliwości że między M5 e60, M6 e63 i M3 e46 z kompresorem a seryjnym M3 e46 jest przepaść w realnych czasach 100-200. Wszyscy wiemy że zegary w M3 e46 mają bardzo duże przekłamanie i jeżeli komuś nie pasują różnicę w przyśpieszaniu 100-200 według zegarów to duży błąd pomiarowy będzie tu chyba najlepszym wyjaśnieniem. Jeżeli dalej macie wątpliwości to zmierzcie to w miarę wiarygodny sposób i przedstawcie wyniki. Wówczas wątpię żeby ktokolwiek to powtarzał.

Ja mam na razie seryjne M3 e46, a nawet ze względu na hamulce i opony trochę wolniejsze jeżeli chodzi o 100-200, i wiem że wszystkie samochody które opisałem powyżej są szybsze i naprawdę mnie to nie boli. Wręcz przeciwnie jak dostane baty to będę miał banana na twarzy :-)

Myślę że cały problem powstał dlatego że wszyscy porównywali przyśpieszenie według zegarów z pustą eMką + tylko kierowca, a u kosiniaka jechały 3 osoby i jakiś niezbyt lekki bagaż. Sprawa została wyjaśniona i ja osobiście nie widzę problemu.

PS. Z dostępnych danych wynika że realny czas 100-200 w seryjnej M3 e46 powinien wynosić ok 13s, a to 11-12 to tylko kwestia przekłamań zegarów.

kosiniak

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kosiniak » wt maja 18, 2010 21:43

kostek_ja pisze:Myślę że cały problem powstał dlatego że wszyscy porównywali przyśpieszenie według zegarów z pustą eMką + tylko kierowca, a u kosiniaka jechały 3 osoby i jakiś niezbyt lekki bagaż
nie no ziom, bez przesady, pisalem pół zbiornika paliwa, 2osoby ok 200kg plus ok 20-30kg bagazu :)
kostek_ja pisze:kosiniak napisał/a:
jak widac nie wszycsy wlasciciele seryjnych m3 to rozumieja, wiekszosc jest jak Hondziarze :D

A właściciele nie seryjnych najwyraźniej uważają że ich eMki dzieli większa przepaść od serii niż jest w rzeczywistości i wszelaką wątpliwość nawet nie bardzo tyczącą się osiągów traktują wręcz jako osobistą napaść.
napisalem nie wszyscy jak zauwazyles :)

kosiniak

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kosiniak » wt maja 18, 2010 21:47

W ogole dla mnie to smieszne sa te obliczenia przyspieszen na podstawie filmikow z youtube, te ocenianie ktore jest szybsze bez konfrontacji. Kreska i fotokomorki zweryfikuja wszystko. Nie wszyscy jednak maja odwage ustac, tak samo jak nie wszyscy maja odwage jechac na hamownie, wkleic wykres czy on boarda i taka jest niestety przykra prawda :)

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: djset » wt maja 18, 2010 22:59

kosiniak pisze:nie wszyscy maja odwage jechac na hamownie,
No ja niestety nie mam odwagi jechać na hamownię, bo boję się was wszystkich zawstydzić, haha ;) Ale poniżej wklejam wam dla porównania przyspieszenie a'la CSL :D Miłego oglądania:
http://www.youtube.com/watch?v=O3PaQ6d4qj0

Ps. Mam nadzieję że choć trochę się uśmialiście i rozluźniliscie po obejrzenieu tego debilizmu :D

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: Maros » wt maja 18, 2010 23:24

Powiem tak:
jak się umieszcza filmik to trzeba się liczyć z komentarzami na jego temat. I nie ma potrzeby odbierania takich komentarzy jako osobistych ataków... takie wrażnie odniosłem w tym temacie.

Przyjżałem się na spokojnie dokładniej filmikom wklejonym przez Kosiniaka i moja ocena to 100-200 ~10s. Biorąc pod uwagę, że auto było trochę dociążone to jednak jedzie jak trzeba. Cofam to co pisałem wcześniej.
PAKO pisze:a teraz pytanie do marosa dlaczego mimo wielu pytan kiedy wkleisz film o twoim przyspieszaniu jakos tego nie robisz ciekawe w warszawie nie ma nigdzie z górki
takie teksty sobie daruj dobrze?

Powód dla którego nie wklejałem filmu był prosty: chciałem nagrać auto w pełni skończone. Niestety przedłużało się to a potem jak wszyscy wiedzą było bum...

To jest jedyny filmik który mam: www.mforum.com.pl/pliki/maros/m3.mpg (prawym i zapisz jako)
To było na setupie 13 psi zaraz po przyjeździe z Danii. Na racelogicu wychodziło 100-200 powtarzalne 7s. Raz się udało zrobić 6.8s na prawie pustym baku.

Mam wogóle bardzo dużo zapisów z Racelogica na wszyskich setupach które miałem (7,5psi, 9psi i 13 psi). Wyniki to ~9s (8,7 najlepszy), ~8s (7,8), ~7s (6,8).
Mierzyłem też ostatnio M5 Touring i 100-200 wychodzi 10s.
Nie mierzyłem za to nigdy seryjnej M3, ale tak dla jasności i ogólnego poszerzenia wiedzy, moglibyśmy kiedyś się ustawić w jak najwięcej różnych eMek (i nie tylko) i porównać czasy. Myślę że byłby to fajny i przede wszystkim miarodajny test.

kosiniak

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kosiniak » wt maja 18, 2010 23:37

my juz z Kostkiem wstepnie ustawieni w ten wekend, co by rozwiac watpliwosci :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kostek_ja » śr maja 19, 2010 00:00

MaRoS pisze:moglibyśmy kiedyś się ustawić w jak najwięcej różnych eMek (i nie tylko) i porównać czasy. Myślę że byłby to fajny i przede wszystkim miarodajny test.
Ja jestem za :-)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: --==maly==---- » śr maja 19, 2010 01:30

No i super nagrajcie jakieś filmiki najlepiej zapakować do każdego auta pasażera z kamerą i zobaczymy różnicę. Ja szczerze mówiąc nie stawiam na więcej jak 2-3 długości auta od 0 do 200km/h a najlepszy będzie wyścig z rolki od 50km/h lub 100km/h żeby nie było różnic wynikających ze startu tylko porównanie czystej mocy aut i początek wyścigu na 3 klakson wtedy jest idealne porównanie.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: PAKO » śr maja 19, 2010 08:41

PAKO pisze:a teraz pytanie do marosa dlaczego mimo wielu pytan kiedy wkleisz film o twoim przyspieszaniu jakos tego nie robisz ciekawe w warszawie nie ma nigdzie z górki
takie teksty sobie daruj dobrze?

Powód dla którego nie wklejałem filmu był prosty: chciałem nagrać auto w pełni skończone. Niestety przedłużało się to a potem jak wszyscy wiedzą było bum...

No fakt może odebrałeś to jako atak na twoją osobe przepraszam cie za to.......ale nie wiedziałem jak cie sprowokować abyś w koncu wkleił jakiś filmik :mrgreen: wielki szacunek dla ciebie i twojego zapierdalacza jaka niewątpliwie jest twoja emka :mrgreen:

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: boogie » śr maja 19, 2010 10:05

MaRoS pisze:To było na setupie 13 psi zaraz po przyjeździe z Danii. Na racelogicu wychodziło 100-200 powtarzalne 7s. Raz się udało zrobić 6.8s na prawie pustym baku.
:546: :546:
Takie czasy to masakra po prostu.....

100-200 w 11s robi e39, mysle ze te wysokie 9s dla 470 kunia w e46 kompresor jest ok
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: Maros » śr maja 19, 2010 10:09

--==maly==---- pisze:Ja szczerze mówiąc nie stawiam na więcej jak 2-3 długości auta od 0 do 200km/h a najlepszy będzie wyścig z rolki od 50km/h lub 100km/h żeby nie było różnic wynikających ze startu tylko porównanie czystej mocy aut i początek wyścigu na 3 klakson wtedy jest idealne porównanie.
Mówisz o aucie Kosiniaka i seryjnej eMce? Jechałem zaraz po zamontowaniu kompresora z rolki z autem Mateusha, po dwie osoby w każdym aucie. Długości było sporo więcej niż 3... ;)

kosiniak

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kosiniak » śr maja 19, 2010 14:58

--==maly==---- pisze:No i super nagrajcie jakieś filmiki najlepiej zapakować do każdego auta pasażera z kamerą i zobaczymy różnicę. Ja szczerze mówiąc nie stawiam na więcej jak 2-3 długości auta od 0 do 200km/h a najlepszy będzie wyścig z rolki od 50km/h lub 100km/h żeby nie było różnic wynikających ze startu tylko porównanie czystej mocy aut i początek wyścigu na 3 klakson wtedy jest idealne porównanie.


spokojnie, nagramy wszystko z wiaduktu, wezme operatora specjalnie na ta okazje :D z 1 bedzie ciezko bo tam ruch nie maly a ja normlanie nie dam rady ruszyc, zrobimy rolke od 2 do 5 biegu i w autach beda tylko kierowcy :)

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: Mario » śr maja 19, 2010 22:11

Dobra zapytam i tu bo już niebawem będę dla siebie budował takie auto.
Dlaczego mamy tak drastyczny spadek mocy powyżej 7200obr?
P.S Auto zasuwa jak trzeba żeby było jasne :)
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

kosiniak

Re: M3 E46 Supercharged ASA TM-20 ESS

Post autor: kosiniak » śr maja 19, 2010 22:13

a skad nam to wiedziec? jak widac we wszytskich 3 przypadkach jest tak samo(Maros, Poznanska i moja), czemu? ja nie wiem.........

Zablokowany