BMW M3 E-46 Wstęp:

Fabryczny tuning pojazdów marki BMW odbywa się w zakładach Motorsport GmbH. Z modeli serii 300 wybrano wersję Coupe oraz Cabriolet, czyniąc z nich ekskluzywne pojazdy o doskonałych osiągach. Model M3 Coupe zaprezentowany został na wystawie w Genewie w 2000 r., a M3 Cabrio na wystawie w Detroit w roku 2001. Oba pojazdy różnią się od podstawowych modeli sportowych stylizacją oraz bardzo eleganckim wyposażeniem. Sercem pojazdu pozostaje jednak jego silnik, który w tym przypadku stanowi szczytowe osiągnięcie techników z BMW. Jest to rzędowy, 6-cylidrowy silnik, który z objętości 3,2 l osiąga moc 343 KM. Ta potężna moc przekazywana jest poprzez 6-stopniową skrzynię biegów na tylną oś, której mechanizm różnicowy wyposażony został w system zwiększający tarcie wewnętrzne. Osiągi tak przygotowanego BMW są więcej niż wystarczające.


Dane tech. BMW M3 E-46 S54 SMGII:
Rok produkcji:: 2002r.
Silnik : benzynowy R6, 24V, 3246 ccm3
Moc : 343 KM przy 7900 obr/min Ale tak naprawdę M3 z USA ma 333bhp czyli jakieś 337,6KM jest słabsza od europejskiej o trochę ponad 5KM dla tego ze na USA były wyposazone w system kontroli emisji spalin.
Moment obr. : 365 Nm przy 4900 obr/min
Skrzynia biegów: SMG II 6-stopniowa
Napęd na : koła tylne
V maks. : 250 km/h (elektronicznie ograniczona)
Przysp. 0-100 km/h: 5,5 s
Średnie spalanie : 13,6 l/100 km
Rodzaj paliwa : PB98
Skrzynia biegów : SMG II posiada 11 ustawień, 5 w pozycji automatycznej i 6 w sekwencyjnej, to najszybsza skrzynia w aucie produkowanym seryjnie. Zmiana biegu w pozycji S6 zajmuje 80 milisekund
Typ: Sport/Coupe
Liczba drzwi: 2/3
Kolor: [Color] Steel Gray Metallic , (Grafitowo/szary Metalik)
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, ESP, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, skórzana tapicerka, alufelgi, system nawigacji, szyberdach, kontrola trakcji, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, podgrzewane fotele
klima-tronik,wielofunkcyjna kierownica, elektryczna roleta, elektryczne grzane fotele + pompowane, Tempomat, czujniki cofania,
Dane: Czasy osiagane prze to auto fabrycznie:
czas na 400m : 13.8 s.
0 do 80 : 4.1 s.
0 do 100 : 5.4 s.
0 do 120 : 7.3 s.
0 do 140 : 9.5 s.
0 do 160 : 12.1 s.
0 do 180 : 15.7 s.
0 do 200 : 19.4 s.
0 do 220 : 25.5 s.
Hamowanie;
130 do 0 : 68 m.
160 do 0 : 100 m.
Minimalne średnie spalanie: 11.8 l/100km
Maksymalne średnie spalanie: 17.7 l/100km (tak podaje fabryka mi wyszło 22.3 l/100km)
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 10.3 l/100km
Dla porównania skrzyni z innymi markami w moim Bmw M3 skrzynia SMG II posiada 11 ustawień, 5 w pozycji automatycznej i 6 w sekwencyjnej, to najszybsza skrzynia w aucie produkowanym seryjnie. Zmiana biegu w pozycji S6 zajmuje 80 milisekund
BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
Bugatti Veyron 200 ms
Ferrari F1 (575M) 220 ms
BMW SMG (M3 E36) 220 ms
Aston Martin Vanquish 250 ms
BMW SSG (seria - 3) 250ms (150ms - z jedynki na drugi bieg)
Alfa Selespeed (156 Selespeed) 700 ms
Plany na modyfikacje:
-M3-Look spoiler na klape,(juz posiadam)
-Czarne szybki (juz są)
-Nakładki ze stali nierdzewnej (wypolerowane) na koncówki wydechów 4szt.(juz mam) ,
-Sprerzyny H&R ,
-Carbon znaczki BMW,
-Carbon "nerki" na błotnikach,
-Nawiercane tarcze przod oraz sportowe klocki,
-Dolot K&N,
-Klapa od wersji CSL,
-Felgi 19" tez od wersji CSL,
Wszystko oczywiscie w swoim czasie

**FOTY**


















