BMW E36 M3 / S65 V8

Tomak
Posty: 156
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 03:32
Lokalizacja: Kraków

BMW E36 M3 / S65 V8

Post autor: Tomak » sob maja 05, 2012 12:44

Witam wszystkich,

Auto bylo w posiadaniu kilku użytkowników tego forum wiec jest dość dobrze znane i zadbane.

hamulce - klocki ferodo ds2500

zawieszenie - gwint D2 racing

kola - Yokohama Advan Neova AD08

wydech - supersprint

środek i silnik narazie ori bez modów

hamownia - 300Km/321Nm

Zapraszam na mój kanał

http://www.youtube.com/watch?v=g7EZwnlvPfY" onclick="window.open(this.href);return false;

Tor Poznań - 2:02

Moja pierwsza impreza tego typu z pomiarem czasowym tak więc jest dużo do poprawienia. Napewno będę wstawiał klatkę z fotelami. Silnik pewnie pójdzie do generalnego remontu. może w tym sezonie. Nowe zawieszenie Billstein, może B8 i tarcze hamulcowe. Wydechu i opon narazie nie mam zamiaru zmieniać bo sa zejebiste.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2014 22:14 przez Tomak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Venom » sob maja 05, 2012 17:15

A dlaczego zmieniasz zawieszenie z D2 Racing na Bilstein?

Tomak
Posty: 156
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 03:32
Lokalizacja: Kraków

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Tomak » sob maja 05, 2012 18:52

Nie ufam D2 racing do końca. Raz miałem incydent na trasie do Zakopca. Amorek mi się wyrwał z gwintu podczas jazdy po łatach. Musiałem go skrecić i przewiercić śróbą. Dobrze że akurat wolno jechałem. Jak narazie drugi jeszcze się trzyma ale cholera wie kiedy może wyskoczyć. Gwint jest niestety z aluminium więc na nasze drogi to chyba kiepskie rozwiązanie. Ale chce też przetestować Billsteina z czystej ciekawości. NIe wiem jeszcze co będe kupował, nie interesowałem sie tym tak bardzo. MOj sasiad ma B8 w swojej rajdówce więc zobaczymy.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Oleg » ndz maja 06, 2012 09:36

Bardzo ładna sztuka. Widzę, że idziesz w kierunku, który zapoczątkował użytkownik Tygrysio, a mianowicie auta robionego typowo na pojeżdżawki. Powodzenia w realizacji planów :wink:
Co do opon, masz porównanie tych Yoko np. do PS2??

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Dakic » ndz maja 06, 2012 10:04

Widzialem ten samochod jedynie kilkadziesiat sekund na skrzyzowaniu i wygladal znakomicie! Licze ze w najblizszym czasie bede mogl sie dokladniej przyjzec i utwierdzic w pierwotnym przekonaniu :mrgreen:
///M jest najpoteżniejszą literą na świecie... ;-)))

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Krystian » ndz maja 06, 2012 12:32

Oleg pisze:Co do opon, masz porównanie tych Yoko np. do PS2??
ciężko porównywac semi-slick do opony drogowej
tu raczej trzeba by porównać Yoko do Toyo R888

Tomak
Posty: 156
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 03:32
Lokalizacja: Kraków

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Tomak » ndz maja 06, 2012 15:36

Sprawdzałem jak się ma Yoko AD08 do Toyo R1R no i zdecydowałem sie ponownie na AD08. Właśnie zarzuciłem tydzień temu nowy zestaw na tył. Po zrobieniu 20tyś został mi 1mm bieżnika przy dość ogresywnej jeżdzie ale tylko po ulicy. Z tego co wyczytałem to lepszych opon na rynku obecnie niema które wypełniaja luke pomiedzy torem a ulicą.

Na torze Poznań wykręcałem 150km/h na ostanim zakrecie na wyjściu na prostą, jak na mnie zrobiły ogromne wrażenie i wydaje mi się że można jeszcze szybciej. Trzymaja się jak cholera. Probowałem pare razy pójść bokiem ale udało mi sie może jeden raz i to musiałem się zdrowo napocić. Po ulicy można fajnego drifta zapodać jak są opony mniej rozgrzane co mi się podoba. Na deszczu też dają radę ale jak jest oberwanie chmury no to już gorzej jest z hamowaniem z dużych prędkości. Powiem więcej że się przebujałem na nich przez całą zimę i testowałem w temp ujemnej. Do -5 stopni można spokojnie jeszcze poszaleć chyba że jest 100% wilgotności no to się zaczyna robić problem z trakcją ale na trzecim biegu ciągnie i tak ładnie.

Na you tubie jest ciekawy filmik na temat tych opon

http://www.youtube.com/watch?v=-QawxMjQZ58

Co do Michelin Pilot Sport PS2 to nie wiem nigdy nie testowałem ale z tego co widzę po opiniach to bardzo chwalą sobie te opony jako jedne z lepszych na ulice. Na tor jednak to chyba nie ma co ich porównywać tak jak Krystian napisał.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Krystian » ndz maja 06, 2012 18:53

Tomak pisze: Na torze Poznań wykręcałem 150km/h na ostanim zakrecie na wyjściu na prostą, jak na mnie zrobiły ogromne wrażenie i wydaje mi się że można jeszcze szybciej.
jak to mówią, to zakręt na odwagę i na semi-slicku myślę że jest szansa na więcej
na drogowej oponie (słabej już) robiłem tak 140-145km/h

zobaczymy ile zrobię na slicku w nadchodzący weekend :twisted:

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Oleg » ndz maja 06, 2012 19:22

Krystian pisze:
Oleg pisze:Co do opon, masz porównanie tych Yoko np. do PS2??
ciężko porównywac semi-slick do opony drogowej
tu raczej trzeba by porównać Yoko do Toyo R888
Faktycznie mój błąd nie wiedziałem,że to semi slick. Myślałem, że to jakaś cywilna dobra opona.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: rypik » ndz maja 06, 2012 23:23

Oleg, to bardziej cywilna opona jak SS. Do R888 jej brakuje, do RSR595 też. Ale jest twarda, i ewidetnie nadaje się do cięższych samochodów, albo do cywilnego używania bo wolno schodzi.

Czy jest lepsza od PS2/PS3 też w sumie nie wiadomo. Ale alternatywa na codzień to jest dobra :)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Oleg » pn maja 07, 2012 09:42

rypik pisze:Oleg, to bardziej cywilna opona jak SS. Do R888 jej brakuje, do RSR595 też. Ale jest twarda, i ewidetnie nadaje się do cięższych samochodów, albo do cywilnego używania bo wolno schodzi.

Czy jest lepsza od PS2/PS3 też w sumie nie wiadomo. Ale alternatywa na codzień to jest dobra :)
Więc jednak moje pytanie nie było tak bezzasadne jak mi sie wydawało. Dzięki rypik za rzeczową i pomocną w wyborze odpowiedź :!: ;)

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Krystian » pn maja 07, 2012 11:44

rypik pisze:Oleg, to bardziej cywilna opona jak SS
mam teraz PSS na aucie i patrząc nawet na rzeźbę bieżnika to jest zdecydowanie bardziej "pocięta" niż ta Yoko AD08

z resztą przymierzałem się do R888 albo właśnie AD08, ale z pierwszych nie ma dostępnych od długiego czasu rozmiarów na przód w 19'', a drugich zabija cena

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: rypik » pn maja 07, 2012 14:43

Krystek a ja na jednych i drugich jechałem, po TP nawet na AD08 i uważam, że PSS może nie być wcale gorszy.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: Krystian » pn maja 07, 2012 21:08

Ty rypik to akurat nie jesteś reprezentatywny bo na full slicku robiłeś gorsze czasy niż na semi :-P :wink:
Ostatnio zmieniony pn maja 07, 2012 21:17 przez Krystian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M3 3.2 1998

Post autor: rypik » pn maja 07, 2012 21:13

LOL :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ