Moje M3 3,2 Coupe

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » sob gru 24, 2011 11:10

Witam po dłuższej przerwie.

Jak niektórzy z Was wiedzą w okresie jesienno-zimowym zamierzałem zakuć swoje uturbione dotychczas na seryjnych tłokach S50B32, ale.... no właśnie, plan się zmienił, a mianowicie sprzedałem silnik BMW, a w jego miejscu zagościł silniczek od Supry - 2JZ.

Teraz pewnie odezwie się wiele osób pisząc, że S50B32, to bardzo dobry silnik itp, i że to profanacja BMW ze znaczkiem M, owszem S50B32, to bardzo dobry silnik, pod warunkiem, ze jest wolnossący, jako silnik doładowany jeździ fajnie, ale bardzo często potrafi też drażnić różnego rodzaju pierdołami i problemami.

Efektem popełnienia tej podmianki i dmuchnięcia 1,2 bara w zupełnie seryjnego 2-JZ-ta mamy wynik z hamowni 534,9KM i 728,5Nm.

Tutaj jest opisany cały projekt : http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=1770&start=30

Pozdrawiam i Życzę Wszystkim Wesołych Swiąt.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » sob gru 24, 2011 11:18

Niesamowity ruch jak dla mnie! Gratuluję pomysłu i odwagi. Masz rację, że pewnie będzie sporo negatywnych komentarzy, ale pamiętaj o tym co napisał Michał "Bez żartów, najszybsze auto, jakim jechałem, totalny przekozak!" i niczym się nie przejmuj.

Gratuluję projektu :)

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Krystian » sob gru 24, 2011 11:25

no to w lato trzeba będzie się strzec w okolicy tej srebrnej eMki ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: --==maly==---- » sob gru 24, 2011 11:26

A ja popieram sam miałem jedno doładowane BMW a wśród znajomych było kilka takich aut i niestety ciągłe awarie pierdoła za pierdołą a w większości i tak po niedługim czasie kończyło się na rzyganiu olejem gdzie się da i padnięciu pierścieni. BMW ma mocne N/A i takie powinno zostać ja w 100% popieram to co zrobiłeś jak widać efekt jest świetny ciężki do uzyskania w seryjnym S50 a tu jeżeli trafiłeś zdrowy motor to będzie chodzić bezawaryjnie.
Pozdrawiam i Gratuluje zapału

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » sob gru 24, 2011 12:18

Dzięki koledzy.

Motor zdrowiusieńki jak dzwon, kupiłem całego jeżdżącego angola z przebiegiem 100 kilku tys km. i to w automacie oczywiście dla samego silnika wiązki i sterownika.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Marcin_Os » sob gru 24, 2011 14:40

Trzeba będzie zrobić jakieś porównanie niedługo :wink: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: kostek_ja » sob gru 24, 2011 15:56

piotr e38 pisze: to profanacja BMW ze znaczkiem M
Profanacja nie, ale jakiś sentymentalny żal jest :) Tym bardziej że na zakutym S50B32 pewnie wynik byłby lepszy.

Nie mniej jednak rozumiem jak to jest mieć wiecznie jakiś problem techniczny z samochodem i jeżeli takie rozwiązanie sprawi że samochód będzie głównie jeździł a nie stał w warsztacie to jak najbardziej był to dobry ruch.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » sob gru 24, 2011 16:55

Marcin jak tylko pogoda pozwoli, i prawa ręka powróci do kondycji (unieruchomiony nadgarstek przez 3 tygodnie) to bardzo chętnie, sam jestem ciekaw.

Kostek, ująłeś, to bardzo trafnie, sam chyba lepiej bym nie potrafił, już widzę notoryczną walkę z Vanosem i innymi duperelami i szczerze wątpię, czy na 1,2 bara udało by się wykrzesać więcej mocy z S50B32

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » wt gru 27, 2011 16:07

Piotr, a powiedz jakiej skrzyni użyłeś w swoim aucie? Jakie masz przełożenia?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Camil » wt gru 27, 2011 17:33

Jest chyba w temacie, ze skrzynia to r154 ze supry mk3 o ile dobrze pamietam;)

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Inur » wt gru 27, 2011 22:00

Nie wiedziałem, że to Twoje auto robili. Jak dla mnie profanacja to może być Alpiny czy innego auta które wyszło w ograniczonej ilości a nie E36. Powodzenia z jazda, nie zabij się :wink: Ja bym się bał takiej mocy.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: boogie » śr gru 28, 2011 03:26

Skoro fakty są brutalne jeśli chodzi o uturbianie jednostek S, to widać takie wyjście ma sens jak w wątku.
Swoją drogą, kurcze, człowiek zaczyna sie zastanawiać nad poziomem techniki i rozwojowym podejściem BMW, a tu mamy silniczek robiony 20 lat temu który materiałowo jest naprawde grubo wyprodukowany.... nawet dość podobny jest do starej rzędowej jednostki oplowskiej c30se
Podoba mi sie kurcze ten silnik Toyoty, do tego jeszcze rzędówka. Tylko ten pasek na rozrządzie szokuje.... porażka
Pozdrówka!

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » czw gru 29, 2011 00:17

Venom pisze:Piotr, a powiedz jakiej skrzyni użyłeś w swoim aucie? Jakie masz przełożenia?
Tak jak napisał Camil skrzynia jest R154 z Supry MK3, ponieważ ma strasznie długie przełożenia to w dyfrze musiałem zmienić przełożenie na 3.91 no i przy okazji wzmocniliśmy szperę.

Jeśli chodzi o silnik 2JZ, to też jestem pod ogromnym wrażeniem tej jednostki, w którą wystarczy dmuchnąc 1,2 bara i wychodzi 500+, podobno w USA robią z tego sinika 600+ i dmuchają do 1,5 bara bez otwierania motoru, na początku bardzo wątpiłem w te papierowe konie z USA, ale.......... aż boję się pomyśleć jakby założyć trochę większe wtryski i łupnąć te 1,5 bara boostu........ :mrgreen:
Ostatnio zmieniony czw gru 29, 2011 00:22 przez piotr e38, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » czw gru 29, 2011 00:20

Wiem, że jest zima itd. ale powiedz proszę jak to jeździ :) Dyfer z M5 E34 ?

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » czw gru 29, 2011 00:26

Dyfer ori z E36M3, zmienione przełożenie, zostawiona ori szpera tylko dołożona tarczka i przekładka.

Jak jeździ nie mam pojęcia, bo dopiero jutro jadę odebrać auto od Michała, a przejadę się osobiście za jakiś tydzień jak mi zdejmą gips z prawego nadgarstka, bo w tej chwili, tylko automatem mogę się poruszać :cry:

ODPOWIEDZ